Rovnou do kufru. Škoda Auto spolu s Alzou, Zásilkovnou a startupem DoDo doručí zboží přímo do vašeho auta
Když si objednáváte zásilku z e-shopu, zpravidla máte několik možností, jak ji převzít. Buď vám ji kurýr doveze domů (respektive na zvolenou adresu), nechá ji na výdejním místě firmy pro vyzvednutí nebo ji umístí do jednoho ze samoobslužných boxů, které v Česku nabírají na velké popularitě. Doba se ovšem stále vyvíjí, a jak nově ukazuje Škoda Auto, brzy se může stát naprosto normální, že vám zboží budou kurýři doručovat přímo do kufru vašeho vozu.
Mladoboleslavská automobilka ve spolupráci s e-shopem Alza.cz, logisticko-technologickou společností Zásilkovna a přepravcem DoDo rozšiřuje svou novou službu Přístup do vozu a začíná nabízet možnost doručení zásilek z internetu přímo do auta i běžným zákazníkům. Škodovka si od tohoto uvedení slibuje, že eliminuje riziko, že se zákazník a kurýr vzájemně minou.
Obě strany tak mohou ušetřit čas, minimálně ve srovnání s běžným dodáním zboží do domu, které s ohledem na metodu Přístup do vozu nemusí být tak praktické. „Zákazníkům umožníme například využít dodání zásilek ve chvíli, kdy pracují, čímž odpadá čas, který by jinak strávili čekáním na kurýra,“ říká Martin Jahn, člen představenstva automobilky pro prodej a marketing.
Ačkoliv Škoda s touto službou experimentuje už od roku 2019, dosud šlo pouze o ranou fázi, během které se vše testovalo, ladilo a ověřovalo. I dnešní spuštění je ostatně stále v rámci pilotního provozu, který by měl však vypršet ke konci letošního roku – pak by se funkce měla dostat z Prahy, kde začíná, do dalších míst v Česku i zahraničí. Má to ale samozřejmě pár háčků.
Pro využívání Přístupu do vozu je zapotřebí, aby měl zákazník model Škody Auto vyrobený od ledna roku 2019 a vybavený balíčkem Care Connect: Vzdálený přístup. Výjimku tvoří vozy Enyaq iV, Kamiq a Scala, u kterých bude služba zpřístupněna „později“. Nutností také je, aby měl zákazník v rámci balíčku aktivovanou funkci Vzdálené zamykání/odemykání vozu.
Pro využívání nové funkce musí být zákazník také registrován na platformě Škoda Connect a mít v aplikaci MyŠKODA aktivovanou funkci Přístup do vozu. Poté si doručování zboží do zavazadlového prostoru auta může s ohledem na jednotlivá nastavení spolupracujících firem (Alza.cz, Zásilkovna a DoDo) nechat zajistit.
„V rámci této služby se dodací adresou stávají údaje o poloze vozu a jeho registrační značka. Pro doručení je pak nutné povolit kurýrovi zvolené doručovací služby, aby přes funkci Přístup do vozu určil polohu vozu, odemkl vůz a umístil nakoupené zboží do zavazadlového prostoru,“ píše Škodovka na svém webu.