Růžové bicykly jedou. Rekola hlásí zisk 4,5 milionu korun a míří do dalších měst

Bikesharingová společnost Rekola loni vykázala zisk po zdanění 4,5 milionu korun. Teď chce testovat i elektrokola a pokračovat v zahraniční expanzi.

vit-jezek-rekola

Foto: Rekola

Vítek Ježek, zakladatel a ředitel bikesharingu Rekola

0Zobrazit komentáře

Možnost zkrátit si cestu po městě jízdou na sdíleném kole využívá stále víc lidí. Růžová Rekola kdysi začínala jako projekt pražských nadšenců, dnes si je ale lze půjčit i v Brně, Českých Budějovicích, Prostějově, Krnově, Žďáru nad Sázavou, Bratislavě a estonském Tallinu. A díky tomu hlásí významný posun ve svých výdělcích – zatímco v roce 2023 utržila necelých 31 milionů korun a vydělala 22 tisíc, za loňský rok už reportují zisk po zdanění 4,5 milionu korun.

„Stojíme nohama pevně na zemi,“ říká šéf a zakladatel firmy Vít Ježek. Letos Rekola plánují vstoupit do dalších měst a pokračovat i v zahraniční expanzi. „Zatím nás čeká spuštění Havířova, Kopřivnice a Nového Jičína. Současně s pilotním bikesharingovým programem oslovujeme i některá města v cizině. A chceme začít testovat i elektrokola,“ doplňuje Ježek.

Jeho firma, která před deseti lety začínala repasováním starých darovaných kol, jež její zakladatelé po víkendech servisovali, barvili na růžovo a postupně umisťovali do ulic, má dnes 600 tisíc uživatelů, registruje každý den tisíce výpůjček, nejvíce v Praze. V hlavním městě je totiž tato služba propojená s Lítačkou, díky čemuž mají lidé s platným kuponem MHD nárok na dvě bezplatné patnáctiminutové jízdy denně.

Podle Rekol byl loňský rok rekordní nejen z hlediska čísel. Vyjížďka na růžových kolech se prý stala nedílnou součástí každodenního života „rekolistů“ – ať už jedou do práce, na oběd, nebo za koníčky.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Pozorujeme, že naši uživatelé zkracují své trasy, zároveň ale jezdí pravidelněji. Navíc kombinují sdílená kola s veřejnou dopravou, což je na mnoha trasách nejrychlejší způsob přepravy,“ tvrdí marketingový ředitel Rekol Jan Střecha.

Kromě Rekol působí v Česku i několik dalších bikesharingových služeb. Například německá firma Nextbike vstoupila na tuzemský trh v roce 2019 a dnes funguje v bezmála 40 českých městech, teď se ale stahuje z Kopřivnice a Nového Jičína, kde ji nahradí právě Rekola. Svá sdílená kola provozuje v tuzemsku i Bolt nebo Lime. Naopak česká společnost Freebike se už z Prahy stáhla a nyní je činná výhradně v zahraničí.

CzechCrunch Jobs