Růžové bicykly jedou. Rekola hlásí zisk 4,5 milionu korun a míří do dalších měst
Bikesharingová společnost Rekola loni vykázala zisk po zdanění 4,5 milionu korun. Teď chce testovat i elektrokola a pokračovat v zahraniční expanzi.
Možnost zkrátit si cestu po městě jízdou na sdíleném kole využívá stále víc lidí. Růžová Rekola kdysi začínala jako projekt pražských nadšenců, dnes si je ale lze půjčit i v Brně, Českých Budějovicích, Prostějově, Krnově, Žďáru nad Sázavou, Bratislavě a estonském Tallinu. A díky tomu hlásí významný posun ve svých výdělcích – zatímco v roce 2023 utržila necelých 31 milionů korun a vydělala 22 tisíc, za loňský rok už reportují zisk po zdanění 4,5 milionu korun.
„Stojíme nohama pevně na zemi,“ říká šéf a zakladatel firmy Vít Ježek. Letos Rekola plánují vstoupit do dalších měst a pokračovat i v zahraniční expanzi. „Zatím nás čeká spuštění Havířova, Kopřivnice a Nového Jičína. Současně s pilotním bikesharingovým programem oslovujeme i některá města v cizině. A chceme začít testovat i elektrokola,“ doplňuje Ježek.
Jeho firma, která před deseti lety začínala repasováním starých darovaných kol, jež její zakladatelé po víkendech servisovali, barvili na růžovo a postupně umisťovali do ulic, má dnes 600 tisíc uživatelů, registruje každý den tisíce výpůjček, nejvíce v Praze. V hlavním městě je totiž tato služba propojená s Lítačkou, díky čemuž mají lidé s platným kuponem MHD nárok na dvě bezplatné patnáctiminutové jízdy denně.
Podle Rekol byl loňský rok rekordní nejen z hlediska čísel. Vyjížďka na růžových kolech se prý stala nedílnou součástí každodenního života „rekolistů“ – ať už jedou do práce, na oběd, nebo za koníčky.