Rychlejší servis a spokojenější zákazníci po Evropě. Jak Expandeco pomohlo českému módnímu e-shopu Bibloo s vratkami
Český módní e-shop Bibloo se během pěti let, co na trhu působí, postupně etabloval v osmi státech Evropy, zásilky ovšem zasílá do dalších téměř tří desítek zemí. Jeho cílem je stát se jedním z nejvýznamnějších hráčů na módním e-commerce trhu a z tohoto důvodu se koncem loňského roku spojil s konkurenčním prodejcem Urbanstore.
Obě značky na trhu nadále působí samostatně, společně však chtějí do konce letošního roku dosáhnout tržeb na úrovni 1,5 miliardy korun. Ambice je ale ještě větší – na všech trzích, kde působí, chtějí patřit mezi tři největší hráče.
Aby tohoto cíle Bibloo dosáhlo, muselo se poprat s jedním z největších problémů spojených s nákupem oblečení online – vratkami. Prodej módy online je totiž oproti jiným segmentům specifický, protože je spjat s výrazně vyšší mírou vratkovosti zboží. Konkrétní data prezentuje například platforma Shopify, jejíž statistiky ukazují, že zákazníci vrátí 20 až 30 procent všech módních zásilek.
Bibloo v průběhu let zavedlo několik různých opatření, díky kterým se dlouhodobě udržuje pod touto hranicí. Příkladem může být lokalizovaná zákaznická podpora v místních jazycích či investice do vlastního fotoateliéru.
V oblasti logistiky jde ale o tlak na rychlost dodání a informovanost zákazníků pomocí trackingu zásilek, což dle zkušeností Bibloo zvyšuje i pravděpodobnost vyzvednutí balíku. Dlouhodobým problémem e-shopu tak nebyla logistika samotná, ale ta reverzní, kdy zákazník objednané zboží vrací.
„Během pěti let fungování jsme zkusili mezinárodního přepravce, jednoduché sběrné adresy v daných státech i paletové řešení. V mezinárodní přepravě bývají problémem vysoké sumy za poštovné, u palet, které se svážely z každého státu do centrálního skladu v Jenči u Prahy, jsme zase týden čekali na naplnění a svoz,“ vyjmenovává zkušenosti šéf logistiky v Bibloo Peter Árva.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.