Sdílená kola Nextbike v loňském roce téměř zdvojnásobila své tržby. Sází i na menší města
I ve městech jako Mnichovo Hradiště či Prostějov je možné osedlat kola Nextbike. Tato strategie společnosti vychází, jak nasvědčuje její růst.
Způsobů, jak se přepravovat po městě, se dnes nabízí celá řada. Od přepravních služeb jako Uber či Liftago přes sdílené skútry a vozidla až po dopravní prostředky spadající do kategorie mikromobility, kterými jsou koloběžky a kola. A právě firmám nabízejícím sdílená kola se daří i u nás, jak ukazují výsledky společnosti Nextbike, která za minulý rok téměř zdvojnásobila své tržby.
Německá společnost Nextbike vznikla v roce 2017. Do České republiky se její jméno dostalo o rok později na základě zakoupených licenčních práv, díky kterým mohli čeští provozovatelé začít nabízet kola s jejím jménem v Prostějově, Ostravě a Olomouci. Dnes působí ve 25 městech po celém Česku, kde nabízí přibližně 5 tisíc klasických i elektřinou poháněných kol. A jak ukazují poslední zprávy, o tato kola je zájem.
Po nedávné informaci, že kola Nextbike budou na další dva roky k dispozici obyvatelům i návštěvníkům Ostravy, nyní společnost přináší bližší pohled na čísla, která prozrazují, jak velký je o její služby zájem napříč celou zemí.
Podle firmy do ulic v exponovaných dnech vyjíždí až 10 tisíc kol s logem Nextbike na rámu. Zájem je přitom nejen v metropolích, jako jsou Praha či Brno, ale i ve městech jako Prostějov, kde bylo od března do prosince roku 2020 provedeno více než 67 tisíc výpůjček. V loňském roce zde společnost navýšila počet nabízených kol na 120 kusů a počet výpůjček se od března do srpna zvýšil na více než 69 tisíc. Rostoucí zájem, který pozitivním způsobem ovlivnila také pandemie koronaviru, však nejlépe dokládají hospodářská čísla společnosti za minulý rok. Během něj mělo Nextbike téměř zdvojnásobit své tržby z 22,83 milionu na 41,27 milionu korun. Společnost v minulém roce navíc vykázala zisk ve výši 1,78 milionu korun, zatímco v předchozím roce zaznamenala ztrátu 3,8 milionu korun. Růst zájmu o sdílenou mobilitu lze očekávat i nadále, a to i v důsledku vysokých cen pohonných hmot. Ty by mohly některé řidiče přesvědčit k tomu, aby svou každodenní pouť neabsolvovali ve voze, ale dali šanci právě kolu. Ceny výpůjčky sdílených kol jsou přitom relativně nízké, vždy se však liší město od města a odlišnou cenovou politiku mají nastavenou i jednotliví provozovatelé sdílených bicyklů. Platí však, že část z prvních třiceti minut na sdíleném kole je povětšinou zdarma, případně činí výše výpůjčného pár desítek korun. 30 minut by přitom měla být dostatečná časová rezerva pro většinu uživatelů sdílených kol pro přepravu z místa na místo. S přispěním ČTK.
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Cookies Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu. Možnosti předvolby jednotlivých cookies Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek). Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku. Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference. Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs
Nahlásit komentář
Vyplňte své jméno