Sdílené skútry BeRider v Praze končí. Škodovka pro ně nenašla partnera a už je nechce dál dotovat
Na začátku roku inovační laboratoř Škoda Auto DigiLab ukončila provoz studentského carsharingu Uniqway, teď končí i s elektrickými skútry.
Poprvé se svítivě zelené elektrické skútry, které si mohl díky mobilní aplikaci vypůjčit prakticky kdokoliv, v Praze objevily na podzim roku 2019. Přivezla je inovační laboratoř Škody Auto a flotilu sdílených motorek neustále rozšiřovala. Přestože zástupci Škoda Auto DigiLab obvykle říkali, že se projektu daří růst, a naposledy to zopakovali před několika týdny, nikdy nechtěli prozradit konkrétní hospodářské výsledky. Ty, jak se teď ukazuje, pravděpodobně nebyly tak slavné. Inovační laboratoř Škodovky pro CzechCrunch prozradila, že službu BeRider zavírá.
„BeRider jako pilotní projekt sdílených skútrů v Praze ukončí činnost na konci května. Pro zajištění dalšího provozu se nám nepodařilo najít vhodného partnera. Provozování služeb tohoto typu pro nás není hlavní činností, aktuálně se budeme soustředit na klíčové projekty, které jsou spojeny s mobilitou a digitálními službami přímo ve vozech,“ uvedl pro CzechCrunch Martin Ježek, tiskový mluvčí Škoda Auto pro digitalizaci.
Do ulic Prahy se v rámci nové sezony rozjely elektrické skútry po zimní přestávce teprve nedávno. Byly jich na dvě stovky a zástupci Škoda Auto DigiLabu, který je od začátku provozuje, říkali, že výsledky za loňský rok měly být lepší než v roce 2021. Konkrétní čísla ovšem neprozradili. Životaschopný byznys model pro provoz sdílených skútrů pravděpodobně během necelých čtyř let najít nedokázali – a jelikož nenašli ani partnera, který by s rozvojem pomohl, rozhodli se nyní službu zavřít.