Šéf Škoda Auto Thomas Schäfer nově povede VW, hlavní značku koncernu Volkswagen

Thomas Schäfer

Foto: Škoda Auto

Předseda představenstva mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer nově povede VW, která je hlavní značkou skupiny Volkswagen. Koncern to dnes oznámil po zasedání dozorčí rady. Kdo Schäfera v českém podniku nahradí, německá automobilka nesdělila. Uvedla jen, že dosavadní šéf VW Ralf Brandstätter od srpna převezme aktivity Volkswagenu v Číně.

Změny dozorčí rada vysvětlila nezbytností zefektivnit chod společnosti tak, aby byla připravena na výzvy nadcházejících let, což je především elektrifikace aut a digitalizace.

Nenadálé oznámení o konci šéfa Škoda Auto ovšem neznamená, že by se měl mladoboleslavský podnik začít jakkoliv hroutit. Stále ještě aktuální šéf Škodovky, o kterém se dočtete více v našem předchozím článku, působí na své pozici od léta loňského roku a za tuto dobu dokázal dát automobilce jasný směr. Navíc samotné Schäferovo odcházení bude pomalé. Stát by se tak mělo nejdříve na jaře příštího roku. Schäfer od 1. dubna zaujme pozici provozního ředitele Volkswagenu a členem představenstva se stane až v červenci.

Koncernový ředitel Herbert Diess, který je v poslední době pod tlakem kvůli neshodám s vlivnou závodní radou koncernu a který měl Čínu na starosti, ve své funkci zůstává. Přijde ale o část pravomocí, mimo jiné i na úkor Brandstättera, který se zároveň stane členem představenstva koncernu. Do představenstva německé automobilové skupiny navíc od února nastoupí Hildegarda Wortmann, která od Diesse převezme zodpovědnost za odbyt. Wortmann je nyní šéfkou odbytu v divizi pro výrobu luxusních vozů Audi.

Členkou představenstva se od února stane také Hauke Stars, její odpovědností budou informační technologie. Význam tohoto odvětví se podle koncernu plně projevil za nynější pandemie nemoci covid-19.

Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.

S přispěním ČTK.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.