Seifertova ulice projde faceliftem, historické schody dostanou diody. Opravovat se začne v roce 2025
Koleje i celá ulice se budou opravovat najednou. Podívejte se na nové vizualizace Seifertovy ulice a veřejných prostranství okolo.
Je to jeden z projektů, o kterém se už nějaký čas mluví. Teď má ale rekonstrukce Seifertovy ulice, hlavní žižkovské třídy, konkrétní termín. Začít by se mělo v roce 2025 a kromě opravy tramvajové trati by mělo dojít i k úpravě ulic. Projekt nyní schválila rada hlavního města.
Nepůjde přitom jen o samotnou Seifertovu ulici, pracovat se bude také v navazující Táboritské směrem k Olšanskému náměstí a také v Jičínské, která z náměstí vede nahoru na Floru. V plánu je nejen opravit koleje, aby se ztišil provoz tramvají, ale také předělat veřejná prostranství. Tentokrát se ale nestane, že by se v ulicích kopalo dvakrát. Dopravní podnik se zkoordinoval s pražským Institutem plánování a rozvoje (IPR), a tak všechny práce budou probíhat najednou. Zároveň se budou také dohromady podávat žádosti o stavební povolení. Rychleji by mělo být také hotovo – práce by měly trvat kolem jednoho roku.
Mohlo by se zdát, že půjde jen o kosmetické úpravy, na Žižkově se ale přece jen spousta věcí změní. Předně to lidé pocítí na tramvajových zastávkách. Stanice Viktoria Žižkov (dříve Husinecká) se v obou směrech přesune blíž k náměstí Winstona Churchilla. Důvod je, že tak bude blíž autobusům, což bude znamenat i snazší přestup z jednoho dopravního prostředku na druhý. Změní se i poloha zastávek na Lipanské. Ty dnes nejsou naproti sobě, jedna je za zatáčkou, nově se sjednotí a tramvaje budou zastavovat u Sladkovského náměstí, kde je kostel a gymnázium.
„Současně s tím v úseku od Sladkovského náměstí až po křižovatku Jičínské a Lucemburské ulice provedeme také rekonstrukci uličního prostoru, to znamená vozovek, chodníků, přeložek sítí či výsadby nového stromořadí,“ přibližuje technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský. Ulice by zároveň měly mít na míru modro-zelenou infrastrukturu (přítomnost zeleně a vodních prvků, pod. red.), přičemž právě Seifertova bude první místo, které bude mít promyšlený systém. Kromě sázení nových stromů se bude řešit také hospodaření s dešťovou vodou v lokalitě, což by všechno mělo vést k lepšímu mikroklimatu.
Důvodem k tomuto postupu jsou ale především přívalové deště, které dělají problémy na křižovatce U Bulhara. Na studii Seifertovy ulice, kterou zpracoval IPR, se podílela zároveň vodohospodářská společnost Aqua Procon, jejímž úkolem bylo zkoumat, jak odtéká srážková voda ze Seifertovy ulice. Na základě toho pak navrhla, jak využívat a zadržovat dešťovou vodu v území, aby až ke křižovatce nedotekla. Dešťovka by se měla využít k zavlažování stromů a zeleně v místě.