Škoda ukázala svůj nový a nejdostupnější elektromobil Epiq za 600 tisíc. Spalovacích motorů se ale nevzdá

Na výroční akci byl odhalen model Epiq, který dorazí na trh v příštím roce. Na jaké další elektrické novinky od Škodovky se můžeme těšit?

skoda-epiq3

Foto: Škoda Auto

Vizualizace připravované novinky Škoda Epiq

0Zobrazit komentáře

Škoda Auto má za sebou výroční tiskovou konferenci, která tentokrát přinesla víc než jen ohlédnutí se za rokem 2023 a finančními výsledky. Předseda představenstva automobilky Klaus Zellmer se rozpovídal o budoucnosti značky a jejím přístupu ke konvenčním pohonům a také představil zcela nový elektrický vůz, který by měl elektromobilitu otevřít většímu počtu zákazníků: Epiq.

Škoda má za sebou poměrně plodný rok, který přinesl řadu novinek. Na prvním místě stojí nové generace modelů Kodiaq a Superb, ke kterým se přidaly také faceliftované modely Octavia, Scala a Kamiq. Modernizace se dotkla i interiérů vozidel, ve kterých by se měli majitelé nejnovějších škodovek setkat jak s umělou inteligencí, tak modernizovanou klasikou v podobě přepracovaných fyzických ovladačů.

Příliv novinek nás čeká i v budoucnu a budou především elektrické. Klaus Zellmer zmínil ochlazování na trhu s elektromobilitou, kdy se prodeje elektrických vozidel globálně nedostávají na taková čísla, jak se předpokládalo. I přesto má Škoda v plánu v nadcházejících letech investovat do elektromobility 5,6 miliardy eur, v přepočtu 141 miliard korun.

Výsledkem těchto investic by měla být i vůbec poprvé představená Škoda Epiq, což napovídá počáteční písmenko E v názvu modelu. Jedná se o městský crossover, který dorazí na trh v příštím roce. Automobilka ukázala pohled na jeho designovou studii a také nástřel přibližné ceny 25 tisíc eur, tedy asi 630 tisíc korun. Což je podobná částka, na které dnes v modelovém portfoliu automobilky startuje i model Octavia.

Zákazníci se mohou těšit na 4,1 metru dlouhý vůz, který by měl být schopen na jedno nabití zvládnout ujet až 400 kilometrů. Novinka nabídne také praktický zavazadlový prostor o objemu 490 litrů, ale především i zcela nový designový jazyk nazvaný Modern Solid, který by měl doprovázet také další budoucí modely značky.

Najdeme ho tak například u další elektrické novinky Škoda Elroq. Tu Zellmer ve svém projevu označil za mainstreamové SUV za velmi zajímavou cenu. Škoda je však prozatím na více informací o tomto modelu skoupá a nabídla jen pohled na přibližné linie a ochutnávku interiéru.

Mohlo by se zdát, že firma chce šlapat především do elektromobility. Klaus Zellmer ovšem všechny motoristické tradicionalisty uklidnil prohlášením, že se Škoda nechce soustředit jen na jeden typ pohonu, ale v budoucnu bude nabízet modely elektrifikované i konvenční. „Dokud budeme schopni nabízet spalovací jednotky a zákazníci je budou upřednostňovat, tak je budeme mít jako součást produktového portfolia,“ řekl Zellmer.

Uplynulý rok z pohledu prodejních a finančních výsledků Zellmer ohodnotil jako velmi úspěšný. Automobilka během něj prodala 866 800 vozidel, což je oproti předchozímu roku nárůst o 18,5 %. Díky tomu se Škodovce podařilo dosáhnout rekordních tržeb ve výši 26,5 miliardy eur, v přepočtu tedy 667,5 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 26,2 %. S těmito výsledky se pojí i provozní zisk ve výši 1,8 miliardy eur, tedy 45,3 miliardy korun, což představuje nárůst o 182 %.

Škoda byla sedmou nejprodávanější značkou na klíčových evropských trzích, dařilo se jí však i v méně tradičních regionech. Úspěšně se probíjí indickým trhem, na který dodává modely Kushaq a Slavia. Indie pro automobilku navíc funguje jako základna pro expanzi i na další asijské a na blízkovýchodní trhy. V minulém roce tak Škoda úspěšně vstoupila do Vietnamu, své vozy ale prodává i v Bruneji či Kazachstánu.