Skupina e-shopů Vivantis již nespadá pod Mall Group. V růstu pokračuje, loni utržila 1,6 miliardy
Vivantis udržuje dvouciferné tempo růstu a ziskovost i letos. A to navzdory výzvám spojeným s inflací, válkou či vysokými cenami energií.
Naše společnost nestagnovala, naopak učinila jednu z nejzásadnějších změn ve své historii. Slova generálního ředitele Vivantisu Michala Špaka odkazují na vyčlenění této chrudimské skupiny e-shopů z mateřské společnosti Mall Group, která plně přešla pod křídla polského Allegra. Od ledna tak Vivantis působí pod novou entitou a za svůj poslední fiskální rok, jenž skončil v letošním březnu, hlásí další posílení svého byznysu.
Své tržby skupina e-shopů – kam spadá například Vivantis.cz, Parfemy.cz, Hodinky.cz nebo Prozdravi.cz – meziročně navýšila o 12,5 procenta na obrat ve výši 1,6 miliardy korun. Nadále se přitom udržela v zisku, zatímco ještě v roce 2020 dosáhla ztráty devět milionů korun, za fiskální rok 2021 vykázala čistý zisk 58 milionů, ve fiskálním roce 2022 šlo o 29 milionů.
„Navzdory mnoha hodinám práce stráveným ve všech možných aspektech osamostatnění naší společnosti od skupiny Mall Group jsme dosáhli výsledků, které jsme si původně předsevzali,“ hodnotí Špak výkon firmy v oficiální účetní závěrce s tím, že nadcházející rok bude pro Vivantis zkouškou, zda obstojí v samostatnosti a dokáže uspět v období narůstající inflace, turbulencí a krizí.
Podle vyjádření pro CzechCrunch Vivantis v letošním roce stále drží dvouciferné tempo růstu obratu při udržení pozitivního cíle EBITDA (zisk před zdaněním, úroky a odpisy). Vzhledem k tomu, že začíná vánoční sezona, což jsou pro firmu z pohledu prodejů nejdůležitější měsíce v roce, ale Špak nechtěl předjímat výsledek za celý aktuální fiskální rok.