Slevomat loni téměř nerostl, zisk vytáhl na 75 milionů. Teď míří k překonání předcovidového rekordu

Během letošních letních měsíců Slevomat dokázal prodat zájezdy a pobyty za téměř půl miliardy, což je o polovinu víc než v jeho rekordním roce 2019.

Peter BrejčákPeter Brejčák

ladislav-vesely-ceo-slevomat-regular-42

Foto: Slevomat

Ladislav Veselý, ředitel Slevomatu

0Zobrazit komentáře

Navzdory tomu, že loni kvůli pandemii koronaviru nebylo možné cestovat, dokázal Slevomat meziročně částečně vyrůst. Portál, který se ze slev přeorientoval zejména na zážitky a cestovní ruch, podle oficiální závěrky za minulý rok zaznamenal obrat ve výši 596 milionů korun, což znamená nárůst o pět procent. Výrazněji ale navýšil čistý zisk, a to o bezmála osmnáct procent na 75 milionů korun.

Čísla z oficiální závěrky tak korespondují s již dříve komunikovanými ukazateli ohledně celkového objemu prodejů, které během loňského roku dosáhly 1,847 miliardy korun – meziročně o tři procenta více. Nejsilnějším rokem byl pro Slevomat rok 2019, kdy dokázal zprostředkovat prodeje v celkové výši 2,5 miliardy korun.

„Pandemie působila jako dvousečná zbraň. V první polovině loňského roku nebylo možné cestovat, tvrdý lockdown omezil i pohyb mezi okresy, což byznys tvrdě zasáhlo. Nicméně tato situace posléze pomohla k tomu, že po rozvolnění poptávka po cestování a zážitcích dramaticky stoupla. Navíc Češi ve velkém zůstávali v tuzemsku, šlo zejména o rodiny s dětmi, pro které bylo cestování do zahraničí náročnější,“ komentoval loňské výsledky ředitel Slevomatu Ladislav Veselý.

Na dotaz CzechCrunche Veselý uvedl, že v letošním roce Slevomat opět zaznamenal silnou letní sezonu, kdy se po dvou „covidových“ letech Češi naplno rozcestovali a utráceli více než v minulosti. Jen mezi červencem a září tak za zájezdy a pobyty dali přes 465 milionů korun, což bylo o 54 procent více ve srovnání s doposud rekordním rokem 2019.

O tom, že Češi utráceli větší peníze, mají svědčit také dílčí statistiky, kdy například průměrná výše objednávky vzrostla o 33 procent na 5 941 korun. „K dobrým výsledkům nám aktuálně pomáhá mimo jiné i fakt, že se podle průzkumu trhu stal Slevomat nejznámější značkou v kategorii cestování. Překonali jsme tak i Booking nebo Invii,“ pochvaluje si Veselý.

I přes rostoucí inflaci se tempo útrat na Slevomatu nemění, firma proto zatím očekává také silnou předvánoční sezónu. „Pokud se situace dramaticky nezmění, tak by letošní výsledky mohly překonat ty z roku 2019. Zákazníci jsou zvyklí, že máme dlouhodobě výhodnější nabídky, proto jsme pro ně vhodnou volnou i v turbulentních časech,“ uzavírá Veselý.