Slevomat otevírá exotickou cestovní kancelář Zanzo. Do tří let s ní chce utržit miliardu korun

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

beach-vacation
0Zobrazit komentáře

Slevomat se v posledních letech od svého původního slevového byznysu přesunul více k inspiračnímu a zážitkovému portálu, na němž stále více nabízí také cestování. Dosud byl jedničkou na trhu v prodeji tuzemských dovolených a pobytů a nově se chce zaměřit také na dovolené v zahraničí. Zákazníky bude do exotických destinacích vozit s vlastní cestovní kanceláří Zanzo.

V loňském roce prodal Slevomat přes čtvrt milionu zájezdů v České republice a jelikož je o cestování stále větší zájem, rozhodl se český portál, který před osmi lety založil Tomáš Čupr, významně rozšířit svoji nabídku. Nová cestovní kancelář Zanzo se zaměří na dovolené v exotických destinacích a Slevomat slibuje kvalitu na úrovni německých cestovek.

ckzanzo-slevomat

Nabídka CK Zanzo na Slevomatu

„Slevomat se stal dominantním prodejcem lokálního cestování. Rozšíření našeho působení bylo logickým krokem. Od října máme licenci na provozování cestovní kanceláře a samozřejmě pojištění proti úpadku. V horizontu tří let by se CK Zanzo měla dostat na obrat kolem jedné miliardy korun,“ přibližuje novinku z obchodního hlediska Adam Bartnicki, dočasný CEO Slevomatu, který firmu řídí místo Marie Havlíčkové, toho času na mateřské dovolené.

Dovolená německé kvality

Cestovní kancelář bude fungovat zcela nezávisle na Slevomatu a zákazníkům tedy přinese i unikátní a odlišnou nabídku. V ní se neobjeví například last minute zájezdy, protože velké cesty do exotiky si lidé podle Bartnického nevybírají za pár hodin. Díky zázemí Slevomatu, jehož roční obrat dosahuje 2,5 miliardy korun a denně ho navštíví v průměru až 300 tisíc zákazníků, si ale bude moci CK Zanzo dovolit nespolupracovat s dalšími českými cestovkami nebo agenturami.

Slevomat naopak bude ubytovací kapacity vybírat a nakupovat ve spolupráci s německými cestovkami a letenky od renomovaných leteckých společností, které do daných destinacích létají pravidelně. Létat bude CK Zanzo z Prahy, v případě zájmu i z okolních letišť, a v cílové destinaci pak vždy zajistí privátní transfer.

adam-bartnicki-slevomat4

Adam Bartnicki, interim CEO Slevomatu

„Německé cestovky mají výborné jméno ve světě a jsou zárukou vysoké kvality. Proto jsme se domluvili na spolupráci právě s nimi. To například znamená, že pokud je uvedeno, že zákazníci budou mít výhled na moře, tak adekvátní výhled skutečně garantujeme. To samé platí pro příjezd do destinace. Každý zákazník bude mít privátní transfer a nečekají jej tedy žádné hromadné a nekonečně dlouhé rozvozy autobusem,“ upřesňuje Bartnicki.

tomas-jerabek-kosik-top

Přečtěte si takéŠéf Košíku Tomáš Jeřábek: Bylo by hloupé stavět druhý Rohlík, chceme být obchod pro všechnyŠéf Košíku Tomáš Jeřábek: Bylo by hloupé stavět druhý Rohlík, chceme být obchod pro všechny

V aktuální nabídce CK Zanzo si můžete vybrat dovolenou na Srí Lance, Zanzibaru, Thajsko nebo Mauricius a jde jak o klasické pobyty, tak také o poznávací zájezdy s českým průvodcem. Do konce roku by chtěl Slevomat přidat dalších šest destinací a do budoucna má v plánu pokrývat nejen Asii, ale také Afriku nebo Karibik. Obecně však chce mít Zanzo spíše užší nabídku těch nejkvalitnějších míst v dané lokalitě.

ckzanzo

CK Zanzo

Vlastní cestovní kancelář jen potvrzuje expanzi Slevomatu v oblasti cestování, v čemž mu pomáhá také spojení s britskou skupinou Secret Escapes, která inspirační portál před rokem koupila. Ostatně i právě sami Secret Escapes se zaměřují na luxusní dovolené.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Škodovka představila mobilní nabíjecí stanici pro elektromobily. K autu vám ji přiveze na elektrokole

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

skoda-auto-emona
0Zobrazit komentáře

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto stále více proniká do světa elektromobility. V příštím roce má v plánu představit své první elektrickým motorem poháněné vozy a nyní v Praze začala testovat novou službu pro dobíjení elektromobilů. Inovační pobočka automobilky Škoda Auto DigiLab vytvořila mobilní nabíjecí stanice, které mají doplnit stále se rozšiřující síť stacionárních dobíjecích stanic.

Cílem mobilní nabíjecí stanice E-Mona je usnadnit řidičům přechod k elektromobilitě, aby si mohli v případě potřeby objednat dobití jejich vybitého elektromobilu kamkoliv a nemuseli složitě řešit, jak se dostanou k nejbližší nabíječce. Současná síť nabíjecích stanic zatím v Česku není tak hustá, přičemž se v příštích letech čeká významný nárůst počtu elektromobilů na českých silnicích.

Podle odhadů Škoda Auto jezdí v Praze v současnosti až 1 tisíc elektromobilů a i díky prvním plně elektrickým vozům od mladoboleslavské automobilky, která patří do německého koncernu Volkswagen, můžeme očekávat významné zvyšování tohoto počtu.

skoda-auto-digilab-emona2

Mobilní nabíjecí stanici E-Mona

„Dostatek dostupných nabíjecích stanic je pro současné i budoucí majitele elektromobilů velmi důležité téma. Mobilní nabíjecí stanice je jedním z řešení pro situace, kdy jsou akumulátory v elektromobilu na kritické hranici a majitel nemá ve svém okolí možnost zajistit dobití,“ říká Jarmila Plachá, vedoucí škodováckého DigiLabu. Navíc když už je služba „elektro“, doveze vám k autu mobilní nabíječku E-Mona kurýr na elektrokole. Na rozvozu nabíječek DigiLab spolupracuje s donáškovým startupem DoDo.

hoppygo-auto

Přečtěte si takéČeský carsharing HoppyGo nabral už 40 tisíc uživatelů. Nová aplikace půjčení auta ještě zjednodušíČeský carsharing HoppyGo nabral už 40 tisíc uživatelů. Nová aplikace půjčení auta ještě zjednoduší

Samotná mobilní nabíječka disponuje kapacitou 16,8 kWh a auto s ním má být možné nabít za čtyři hodiny, a to až na 80 procent dobití. Zdroj obsahuje dvanáct bateriových článků GreenPack, každý o kapacitě 1,4 kWh, které je možné po vybití vyjmout a samostatně nabíjet v docích, zatímco mobilní stanici ihned znovu použijete. Také samotné články se dobíjejí čtyři hodiny.

Škoda Auto na nové mobilní nabíječce spolupracuje s energetickou společností PRE a v Praze spouští pilotní provoz, do kterého se zapojí zpočátku především firemní vozové parky a carsharingové platformy, které nabízejí elektromobily. E-Mona má sloužit jak pro případ nouze, kdy mobilní dobití vyjde výhodněji než transport vozu, ale také jako možná alternativa ke stacionárním nabíječkám, které nejsou všude dostupné.

skoda-auto-digilab-emona1

Objednat si E-Monu je snadné. V mobilní aplikaci zadáte polohu svého elektromobilu, načež na místo vyrazí kurýr s elektrokolem a připojenou nabíječkou. V rámci širšího centra Prahy DigiLab garantuje příjezd do 30 minut. Kurýr následně napojí nabíječku k elektroautu, zabezpečí ji, aby ji nikdo nemohl vytrhnout, jak z vozu, tak z nabíječky, a nechá nabíjet.

Za využití mobilní dobíječky by měl uživatel zaplatit zhruba 400 korun a Škodovka do budoucna počítá s rozšířením nabídky také pro soukromé zákazníky. V regionu střední a východní Evropy jde o první službu tohoto typu, nicméně již rok a půl podobným způsobem nabíjí elektrovozy v Berlíně startup Chargery, u něhož se v Mladé Boleslavi nechali inspirovat.