Slováci zlepšují výsledky sales týmů. Po devíti měsících registrují 1 200 obchodníků

Startup CloseRocket firmám nabízí možnost „pronájmu“ obchodníků, jádro svého byznysu ale našel v jejich managementu, který nabízí jako SaaS nástroj.

Peter BrejčákPeter Brejčák

closerocket-hlavni

Foto: CloseRocket

Spoluzakladatelé startupu CloseRocket Katarína Šimková a Dušan Koutný

Spojuje obchodníky s firmami, které mají obecně problém najít zkušené členy do svých sales týmů, pomáhá s jejich řízením a díky umělé inteligenci také automatizuje část jejich práce. Slovenský startup CloseRocket během necelého roku od svého vzniku již každý měsíc generuje tržby přesahující jeden milion korun a po rychlém ověření byznys modelu rozbíhá expanzi do Spojených států.

Slovenka Katarína Šimková stála u zrodu několika úspěšných startupů. Před deseti lety byla například u vzniku nástroje Staffino pro řízení zákaznické zkušenosti, kde vedla obchodní tým a strategii, nebo před sedmi lety u Deal Factory, které klientům pomáhá zvyšovat obchodní výsledky a růst. Sledovala tak problémy firem v oblasti obchodu a škálování a díky svým zkušenostem dokázala definovat dva nejdůležitější – dlouhodobý nedostatek dobrých obchoďáků a jejich následný management.

Šimková se proto spojila s Dušanem Koutným a Ivanem Kollárikem, kteří předtím prodali startup vyvíjející systém pro management rozvážek jídla Orderlord. Společně rozběhli nový projekt CloseRocket, ve kterém oba zmiňované problémy řeší. „Budujeme platformu, která je postavená pro obchodníky a reflektuje jejich potřeby, způsob práce i povahu. Díky nám se mohou věnovat tomu, co je opravdu baví – prodeji,“ přibližuje Šimková.

Produkt startupu stojí na dvou nohách. Jedna z nich funguje tak, že si firma dokáže najít konkrétního obchodníka, a to například i v New Yorku. Na rozdíl od konkurenčních řešení ale propojením spolupráce nekončí. CloseRocket svému klientovi obchodníka „pronajímá“ a zároveň mu pomáhá s naplňováním konkrétních cílů díky svému management systému.

closerocket-2

Foto: CloseRocket

Klaudia Martikánová, Renáta Terpáková Dimunová a Katarína Šimková ze startupu CloseRocket

„Je to podobný byznys, jaký známe z Uberu, kde firma nabízí lidi a zároveň jim dává nástroj na jejich management. A právě tento management systém je naší největší inovací,“ přibližuje Šimková. Obecně totiž obchodní týmy fungují na takzvaných CRM systémech (zkratka z anglického Customer Relationship Management, tedy nástroje pro řízení vztahů se zákazníky, pozn.red.), které podle ní slouží jako výborná struktura pro práci obchodníků, ale na řízení práce jich samotných a na dosahování jejich cílů nestačí.

„CRM je skvělý nástroj na řízení obchodních týmů, ne každý jej ale umí používat, protože je nesmírně komplexní,“ vysvětluje Šimková s tím, že CloseRocket tak funguje jako nadstavba CRM, které dokáže práci obchodníků automatizovaně plánovat podle zvolených cílů i na úroveň denních úkolů. Navíc umí údaje do CRM zapisovat pomocí hlasové umělé inteligence. „Díky tomu obchodník nemusí do CRM nástrojů vůbec chodit a trávit tam hodiny času a má ho denně udpatovaný,“ pokračuje Šimková.

CloseRocket vstoupil na trh teprve před devíti měsíci a registruje již přes 500 firem a 1 200 obchodníků, kteří mají na platformě přístup k novému způsobu výdělku i možnost pracovat pro různorodé klienty napříč různými trhy – startup má již obchodníky na více než deseti trzích zejména v Evropě, nabízí ale také obchodníky pro firmy prodávající ve Spojených státech.

Je až zarážející, že doteď neexistoval nástroj, který by dokázal plánovat a zvyšovat obchodní výsledky.

Jako mladý startup se CloseRocket doteď soustředil spíš na zmiňovaný „pronájem“ obchodníků, nyní ale více otevírá samotný nástroj i pro větší firmy, které své obchodní týmy již mají a tápou s jejich řízením. „Navzdory obrovské vlně digitalizace v posledních letech je až zarážející, že doteď neexistoval nástroj, který by dokázal plánovat a zvyšovat obchodní výsledky,“ říká Šimková.

Opírá se přitom o statistiky, kdy až pětasedmdesát procent firem nedokáže najít správné obchodníky, o to těžší je to v mezinárodním měřítku. „Řešíme problém, jenž trápí hodně firem po celém světě. Už teď o možné spolupráci mluvíme s největšími americkými společnostmi,“ říká Šimková.

Startupu tak rychle rostou i samotná čísla, kdy jeho měsíční tržby (MRR) již přesahují jeden milion korun. Vizi CloseRocket věří i investoři, kteří mu v úvodním finančním kole poskytli přes pětadvacet milionů korun. Konkrétně šlo o Jinej fond českých podnikatelů Jiřího Hlavenky a Jana Slámy, ale i o andělské investory, jako je bývalý partner Credo Ventures Andrej Kiska, zakladatel exitovaného startupu Slido Peter Komorník či designér Michal Šimkovič, jenž dlouhodobě působí v různých firmách v Silicon Valley. Letos chce CloseRocket otevřít další investiční kolo pro vstup do Spojených států.

CC Native

Partnerem článku je CloseRocket

Rubriku Startupy podporujíjt-retina