Před lety prodal Slido gigantu Cisco a investuje do startupů. Podpořil řešení, které šetří náklady agentur

Peter Komorník je spoluzakladatelem slovenského startupu Slido, v němž dále působí jako ředitel. Miliony korun poslal firmě Allfred.io.

Peter BrejčákPeter Brejčák

matej-pechota-coo-a-marek-mrazik-ceo-allfred-io-min

Foto: Allfred.io

Matej Pechota a Marek Mrázik ze startupu Allfred.io

0Zobrazit komentáře

Globální problémy spojené s válkou, ochlazením ekonomiky nebo inflací negativně ovlivňují i reklamní trh, na kterém agentury musí navíc čelit i boji o talenty, změnám pracovního režimu i snižování rozpočtů ze stran klientů. To řadě z nich přináší výzvy, aby se vůbec udržely v černých číslech. A pomocnou ruku jim podává slovenský startup Allfred.io, který manažerům poskytuje relevantní data pro strategické rozhodování a efektivní management financí a projektů.

„Zatímco většina firem se s problémy vypořádává automatizací procesů nebo integrací různých systémů, mnoho agentur se již desítky let spoléhá na Excel, zastaralé účetní programy nebo univerzální nástroje, které nejsou vzájemně propojené, což vede k roztříštěnosti důležitých dat,“ popisuje ředitel Allfred.io Marek Mrázik, který mimo jiné stál u zrodu reklamní agentury Triad i plánovacího nástroje Kontentino.

Allfred.io tak konkuruje globálním hráčům jako Asana, Monday nebo Trello, jeho tvůrci nicméně podotýkají, že se odlišuje svým přizpůsobením na míru reklamním, digitálním a PR agenturám. Vzhledem k tomu, že má na jednom místě propojovat světy kreativců, account manažerů, financí a ředitelů, efektivněji dokáže sledovat ziskovost klientů či výkonnost týmu a projektů. Centralizace dat má navíc eliminovat chybovost při srovnávání z různých zdrojů.

Software již podle vyjádření využívají stovky uživatelů z agentur jak na Slovensku, tak například v Lotyšsku, skandinávských zemích nebo na Kostarice – a celkem ním řádově prochází desítky milionů eur. Mezi české klienty patří agentury World of Online, FLO, Ambiente, Effe, Made by Vaculik CZ nebo Triad. A podle oficiální závěrky Allfred.io loni dosáhl tržby v přepočtu okolo 1,64 milionu korun se ztrátou 1,6 milionu.

Byznys přitom zaujal i Petra Komorníka, jednoho ze zakladatelů globálně úspěšného slovenského startupu Slido, který koncem roku 2020 prodali technologickému gigantu Cisco. Ten mimo jiné nedávno za více než jednu miliardu korun koupil i brněnskou firmu Smartlook.

Aktuální valuace firmy má být na úrovni 2,5 milionu eur, tedy šedesáti milionů korun. Jaká byla investovaná částka, startup odmítl sdělit. Ale s ohledem na to, že šlo o takzvanou pre-seed investici, u které je zvykem prodat přibližně deset procent podílu ve firmě, tak CzechCrunch předpokládá, že se částka mohla pohybovat kolem 250 tisíc eur, respektive šesti milionů korun.

smartlook-1

Přečtěte si takéGigant Cisco za více než miliardu kupuje český SmartlookTransakce dokončena. Gigant Cisco za více než miliardu korun kupuje brněnský startup Smartlook

Komorníka podle vyjádření zaujala komplexnost a relevance dat. „Důležitou roli hrála koncepce produktu a jeho potenciál, ale i zkušenosti lidí, kteří za společností Allfred.io stojí. Jejich přínos pro kreativní podnikání je nezpochybnitelný, což dokazuje globální expanze Kontentina a úspěch Triadu. Jsou důkazem toho, že umí využít poznatky a největší úskalí agenturního světa a přetavit je do řešení, jehož cílem je zjednodušit lidem každodenní práci a přinést agenturám zisk,“ říká Komorník.

Allfred.io plánuje získané prostředky využít na podporu růstu a vývoj produktu s cílem expandovat do celého světa. Samotný startup přitom patří do skupiny Devin Band, vedle zmiňovaného Kontentina, Triadu nebo vývojářské firmy Brackets.sk. Stojí za ní zakladatelé Marek Mrázik, Jaro Zacko a Martin Woska.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina