Slovenský startup zlepšuje náladu a firemní kulturu v Tesle či Googlu. Investoři mu posílají 10 milionů
„Proč by měly firmy chtít vytvářet vlastní memy? Mohou přinést vyšší zapojení na sociálních sítích nebo pobavit kolegy ve Slacku,“ říká Paluš.
Dostat svůj nástroj do firem jako Amazon, Tesla, Nike nebo Google touží mnoho zakladatelů. Peter Paluš sice vlastní startup založil teprve před rokem, ale už teď se může pochlubit, že právě v těchto známých společnostech jeho produkty využívají. Není v tom přitom žádná umělá inteligence nebo jiné přelomové technologie a zatím skoro ani žádný marketing. Rodák z Topoľčian zaujal tím, že do obvykle nudných nástrojů sloužících třeba pro získávání zpětné vazby uvnitř firem přidal vtip a zábavu. Zní to banálně, ale Paluš věří, že právě to může zajistit větší zapojení a spokojenost zaměstnanců. Věří tomu také investoři, kteří jeho CultureBoardu posílají další peníze.
Loni v červenci jsme psali, že Peter Paluš chce díky memům dělat lepší dotazníky a zaujal tím i v Tesle. Zároveň tehdy získal andělskou investici 50 tisíc eur (1,2 milionu korun) od Vojty Ročka, který je zároveň partnerem ve venture kapitálovém fondu Presto Ventures. Pod značkou CultureBoard teď Paluš se spoluzakladatelem Miroslavem Mihálikem vytváří sadu několika nástrojů, které využijí zejména ti, co se ve firmách starají o firemní kulturu a péči o zaměstnance. Rostoucí počet uživatelů ukazuje, že je o takové nástroje zájem, a další rozvoj startupu má zajistit nová investice.
Celkem 440 tisíc dolarů, což je při aktuálním přepočtu téměř 10 milionů korun, do projektu CultureBoard vkládá trojice investičních subjektů. Největší část, 200 tisíc dolarů, investuje slovenský fond Vision Ventures, dalších 150 tisíc dolarů posílá Jinej Fond, za nímž stojí Jiří Hlavenka a Jan Sláma, a zbylých 90 tisíc dolarů putuje od angel investorky Kláry Losert, která buduje vlastní startup Talkbase.
Získaná investice má slovenskému projektu pomoci s dalším vývojem a růstem. Oficiálně za ním stojí entita zvaná Good Vibes Software, jejíž název by šel volně přeložit jako software s dobrou náladou. Ten je příznačný, protože právě v tomto duchu jednotlivé nástroje Paluš s Mihálikem navrhují. „Jsme nadšeni, že můžeme přinášet naši vizi zlepšování pracovních postupů v oblasti lidských zdrojů a kultury s našimi prvky dobré nálady do stále většího počtu společností,“ komentuje nejnovější investici jednatřicetiletý zakladatel.
Aktuálně CultureBoard nabízí moduly SurveyMeme, který do firemních dotazníků přidává zábavu v podobě gifů a meme obrázků, a KudosLink, který slouží jako virtuální nástěnka, na níž mohou lidé připínat vzkazy, memy či vtipné obrázky. Využití najde třeba při narozeninách a jiných podobných událostech. Vedle toho si Slováci vytvořili také nástroje pro tvorbu vlastních memů a zábavné odměňování v rámci dosažených výkonů či jiné aktivity. „Proč by měly firmy chtít vytvářet vlastní memy? Mohou přinést vyšší zapojení a sdílení na sociálních sítích nebo jednoduše pobavit kolegy ve Slacku,“ vysvětluje Paluš.
Zakladatel CultureBoardu je přesvědčen, že právě uvolněnější přístup k některým oblastem v rámci interních procesů a fungování firem může vést k větší angažovanosti i spokojenosti zaměstnanců a celkově zlepšovat firemní kulturu. S dotazníky začínal mimo jiné proto, že tuto oblast dobře znal. Po studiích založil Feedbacker.sk, což je nástroj na získávání zpětné vazby. Ten se ve firmách rychle uchytil a funguje dodnes. Navíc nepotřebuje žádnou údržbu, a tak veškeré tržby z něj generované jsou čistým ziskem, díky čemuž Paluš dokázal rozjel nový projekt.