Sourozenci zavřeli oblíbené bistro v Liberci a přesunuli se do Prahy. Jejich matcha je teď hitem
Lukáš a Anna Le sbírali inspiraci na cestách po Asii, v Praze pak vytvořili kavárnu Sensu. Ta zaujala minimalistickým interiérem i inovativním menu.
Liberec přišel před pár měsíci o jeden z nejoblíbenějších místních podniků. Asijské bistro Noōs, které zařadil do svého výběru i gastronadšenec Lukáš Hejlík, ukončilo po několika letech svůj provoz. A ne z finančních důvodů, jak by se mohlo zdát. Majitelé a sourozenci Lukáš a Anna Le se totiž rozhodli přesunout svůj byznys o pár měst dál a zkusit si provoz podniku v Praze. Na Želivského proto otevřeli začátkem ledna kavárnu Sensu a obratem zaujali zákazníky především svou matchou.
Příprava Sensu začala už před dvěma lety, kdy mladí sourozenci cestovali především po Asii a sbírali inspiraci. „Byli jsme fascinovaní tamní kulturou a tím, jaký důraz kladou na detaily, pohostinnost a propojení jídla s atmosférou. Chtěli jsme ten pocit přenést sem, ale vyjádřit ho po svém,“ vysvětluje teď pro CzechCrunch Lukáš Le.
Název Sensu vychází z anglického slova sense, což znamená smysl nebo vnímání. Majitelé chtěli vytvořit místo, které osloví všechny smysly návštěvníků – od vizuálně harmonického interiéru po pečlivě připravené nápoje a jídlo. „Chceme, aby lidé, kteří k nám přijdou, vnímali atmosféru naší kavárny všemi smysly. Sensu je o zpomalení, o malém rituálu v běžném dni,“ říká Le.
Když se dozvěděli, že byl jejich koncept vybrán pro prostor na Želivského, pustili se do jeho navrhování. „Díky architektovi Jiřímu Lukášovi se nám podařilo vytvořit atmosféru, kterou jsme si představovali,“ popisuje Le s tím, že práce na interiéru trvaly šest měsíců. Nakonec vznikl prostor kombinující přírodní materiály, minimalismus i prvky inspirované japonskou estetikou.
Jako moderní asijská kavárna propojuje Sensu tradiční přístupy s novými technologiemi i ve svém menu. Nabízí proto klasickou kávu nebo croissanty, ale také speciality jako peanut butter latte nebo matcha einspanner – tedy matchu naservírovanou ve skle s vrstvou husté a lehce oslazené smetany navrchu.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPrávě matcha, kterou sourozenci v Sensu připravují, se stala hitem sociálních sítí. „Pro nás matcha není jen trend nebo ingredience, je to součást filozofie. Když jsme navštívili farmáře v Japonsku, uvědomili jsme si, kolik práce a řemesla za tímto produktem stojí,“ vysvětluje Le.
Ačkoliv je od začátku ledna kavárna stále ve zkušebním provozu, o zájem zákazníků nouzi nemá – ba naopak. „Na začátku jsme byli jen čtyřčlenný tým, teď nás je už třikrát tolik,“ popisuje Lukáš Le. Oficiální otevření kavárny pak plánuje se svou sestrou na březen.
Právě podniků zaměřených na matchu v posledních měsících v Praze přibývá – v Karlíně najdete třeba Atomic Matcha, na Vinohradech zase Matcha Crew. „S rostoucí poptávkou přichází ale i výzvy – například celosvětový nedostatek kvalitní matchy a její zdražování,“ vysvětluje Le.
I přesto ale mají se sestrou vysoké ambice. „Sensu na Žižkově je jen začátek. Chceme, aby se naše filozofie a matcha dostala k více lidem, ale nechceme rychlou expanzi. Každý prostor by měl mít svůj vlastní příběh a atmosféru,“ uzavírá Lukáš Le.