Spojení In Time a Uloženky završeno. Pod dohledem Kellnera, Křetínského a Havrlanta vzniká logistická služba WeDo

Peter BrejčákPeter Brejčák

daniel-mares-min

Foto: WeDo

Daniel Mareš, který vede novou logistickou službu WeDo

0Zobrazit komentáře

Na českém trhu odstartovala nová logistická značka WeDo, která se stává nástupcem v tuzemsku již dlouhodobě působících společností In Time a Uloženka. Ukončuje se tak více než rok trvající proces, kdy trojice akcionářů – PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, ECI Daniela Křetínského a Rockaway Jakuba Havrlanta – jednak vyčlenila Uloženku ze skupiny Mall Group a zároveň pořídila kurýrní společnost In Time.

Nově vzniklou společnost WeDo vede Daniel Mareš. Ten od letošního ledna působil jako generální ředitel In Time (kam přešel po krátké štaci v Zásilkovně) a právě do této firmy byla krátce poté začleněna Uloženka. S novým brandem usiluje trojice majitelů o vytvoření silné značky orientované primárně na koncového zákazníka.

„Název WeDo znamená, že o spokojeného zákazníka usilujeme celá firma v čele s flotilou kurýrů a soustředíme se na spolehlivé a včasné doručení, které zvládneme díky technologii a inovacím,“ říká Mareš, který má v logistice více než dvacetileté zkušenosti, přičemž dvanáct let působil na pozici generálního ředitele DPD CZ.

Podle zkušeného manažera trend na trhu služeb logistických operátorů v posledních letech směřuje k zaměření na příjemce zásilky, kterému chce WeDo vyjít vstříc a odpovídat tomu má i celkový design služby.

wedo7-min

Foto: WeDo

WeDo na českém trhu nabídne přímé doručení domů, výdejní místa Uloženky i výdejní boxy

Trojice akcionářů WeDo je rozdělena stejně jako v případě Mall Group – po 40 procentech drží PPF a EC Investments, zbylých 20 procent pak patří Rockaway Capital. Služba však navzdory stejným vlastníkům funguje nezávisle na velké e-commerce skupině, do níž patří například Mall.cz, Košík.cz, Vivantis, ale i Mall.tv či Mall Pay.

Doručení domů, na výdejní místo i do boxů

Podle představených plánů se WeDo do konce letošního roku zaměří na start nové značky a související přeměnu, v příštím roce pak chystá představit další kroky směřující k naplňování své vize – aby byl příjemce zásilky tím, kdo řídí celý proces a rozhoduje o tom, kdy, kam a jak bude zásilka doručena.

Logistická služba přitom staví na přednostech dvou sloučených firem a nabídne tak tři způsoby doručení balíků. Díky In Time má k dispozici flotilu 300 aut a kurýrů a možnost doručovat zásilky přímo domů, zatímco Uloženka doplňuje síť s více než tisícovkou výdejních míst.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V příštím roce má navíc přibýt také možnost objednání zboží minimálně do stovky výdejních samoobslužných boxů. Ty obecně získávají na stále větší popularitě a buduje je Alza, Mall či Rohlik.cz a nedávno se přidala také Zásilkovna nebo online lékárna Pilulka.

„Plné pokrytí služeb je důležité k tomu, abychom mohli nabídnout všechny varianty doručení a byli plnohodnotnou volbou pro zákazníky,“ vysvětluje Mareš s tím, že zákazníci by díky WeDo měli mít z mobilní aplikace možnost také měnit doručení nebo zásilky spojovat.

„Máme kompletní nabídku služeb a také plnou podporu našich akcionářů. Brzy budeme jediný plně český operátor, který doručuje všemi třemi způsoby na území celé České republiky. Proto věřím, že se nám povede vybudovat nekompromisního logistického operátora, jenž doručuje koncovým zákazníkům,“ doplňuje Mareš.

Košík.cz v aplikaci ukáže, kde se nachází kurýr s nákupem. Čas doručení chce zpřesnit do 20minutového okna

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

kosik-cz-kuryr

Foto: Košík.cz

Kurýr internetového supermarketu Košík.cz

0Zobrazit komentáře

Kurýr měl přijet mezi 16. a 17. hodinou, je čtvrt na pět a vy nevíte, jestli přijede za minutu, nebo třeba až za půl hodiny. Někdy vám to může být jedno, jindy si potřebujete naplánovat další program, a tak by se hodilo znát přesnější čas doručení. Právě na tomto klasickém problému s kurýrem pracují i v Košíku.

V tuzemském online supermarketu ze stáje Mall Group dosud fungovalo doručení tak, že jste si při objednávce vybrali hodinový slot, během kterého kurýr dorazí. A ten, jakmile se blížil k vašemu bydlišti, zaslal zprávu, abyste byli připravení. Mohlo to být klidně pět minut po 16. hodině, klidně za pět minut 17.00, pokud bychom vzali příklad z úvodu.

Košík však nově spouští živé sledování polohy každého kurýra, díky čemuž si může zákazník udělat lepší představu, kdy zhruba s nákupem dorazí. Zároveň chce zpřesnit doručovací okna, což znamená, že jakmile kurýr vyjede, pošle informaci o dvacetiminutovém intervalu v rámci vybrané hodiny, kdy by měl dorazit.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Zákazník bude mít v mobilní aplikaci (na webu tato funkce prozatím nebude dostupná) přehled o tom, jestli se jeho objednávka zrovna kompletuje, je připravena na nakládku ve skladu, nebo jestli už je na cestě. Čas doručení pak bude vypočítán na základě predikce a aktuální dopravní situace.

Ve výsledku by tak měl být spokojenější především zákazník, který bude mít přesnější představu o času doručení a zároveň bude mít celý proces zobrazen transparentně v aplikaci. Živé sledování svých kurýrů nabízí v rámci vlastní doručovací služby například Pilulka a také Liftago, které do doručování zásilek také stále více šlape.

kosik_tracking_sm

Foto: Košík.cz

Kurýry Košíku nově půjde sledovat v mobilní aplikaci

Tuzemská jednička na poli online supermarketů, Rohlik.cz, který minulý týden otevřel vlastní nářezové centrum, pro CzechCrunch prozradil, že sledování aktuální polohy svých kurýrů nechystá. „Budeme ale zavádět možnost živého sledování informace o čase příjezdu k zákazníkovi,“ potvrdila mluvčí Rohlíku Zdeňka Svoboda.

Všichni e-commerce hráči, kteří doručují cokoliv, se logicky snaží neustále své služby zlepšovat. Online supermarkety navíc počítají s růstem zájmu o nákup potravin na internetu, jak se v zemi postupně zpřísňují opatření související s šířením koronaviru. Prozatím však nejde o tak velké nárůsty, jakých jsme byli svědky na jaře.

Rohlík i Košík už sice zavedly některá pravidla, jako je omezení počtu produktů v rámci jedné objednávky, ale prozatím mají sloty už na nejbližší hodiny často během dne volné. V největším náporu, který přišel během jarního zastavení života v zemi, přitom bylo možné objednat třeba až za několik dní.

jakub-fay-growlight-boxed-min

Přečtěte si takéBudoucnost zahradničení hned vedle ledničky. Jakub Fay staví hydroponické zahrady s čerstvým salátem i bylinkamiBudoucnost zahradničení hned vedle ledničky. Jakub Fay staví hydroponické zahrady s čerstvým salátem i bylinkami

solarni-panel

Přečtěte si takéVelká rána pro solární byznys. V úpadku je pionýr oboruVelká rána pro byznys se soláry na střechách domů. V úpadku je pionýr oboru s miliardovými tržbami

„Poptávka setrvale roste, na druhou stranu očekávané skokové zvýšení zájmu, na které jsme se od konce léta připravovali, zatím nepřichází. Jinými slovy, ta dynamika zákaznického chování je zcela jiná než na jaře,“ potvrzuje pro CzechCrunch Tomáš Jeřábek, šéf Košík.cz. Na případný nápor jsou prý připravení lépe než na jaře.

„Přestože se v počtu rozvezených nákupů začínáme blížit jarnímu maximu, máme kam růst. Díky přijatým opatřením, jako je například váhový limit omezující extrémní nákupy, se zatím nemusíme bát, že bychom situaci nezvládli,“ ubezpečuje Jeřábek a míní, že o násobný růst poptávky v krátkém čase tentokrát spíše nepůjde, očekává postupné pokračování současného růstu.