Do výdejních skříní už i pro léky. Pilulka představila svůj první PilulkaBox a myslí i na samořiditelná vozidla

Iva BrejlováIva Brejlová

pilulkabox

Foto: Pilulka.cz

Lékárna Pilulka.cz představila vlastní výdejní skříně PilulkaBox

0Zobrazit komentáře

Vlastní skříně na výdej zásilek pro zákazníky spouští další společnost – a drží se už zavedeného trendu jejich názvu. Lékárny Pilulka.cz spouští PilulkaBox, výdejní místa, kde si vyzvednete léky bez obsluhy. Začíná s nimi v Praze, ale plány logicky sahají i za hranice hlavního města.

„Boxy chceme umísťovat primárně v našich více než 150 lékárnách po celém Česku, aby měl zákazník možnost využít jak online služby, tak nezastupitelnou roli lékárníka v oblasti poradenství. Autonomní výdej objednaného zboží je dlouhodobě naší vizí a očekáváme, že jednou bude obdobným zařízením vybavena většina našich kamenných lékáren,“ předpokládá spolumajitel firmy Martin Kasa s tím, že chce už jen vstupem na pobočku zákazníkům demonstrovat moderní a digitální lékárenství.

Jakmile je zásilka ve svém boxu, zákazník dostane klasicky SMS zprávu s kódem, který naťuká do displeje a zboží si vyzvedne. Proti jiným výdejním skříním ale firma ujišťuje, že dbá na to, aby jejich umístění léky neohrozilo. Nebudou tak například v exteriérech s nevhodnými teplotními podmínkami. „PilulkaBox navíc rozšiřuje šíři sortimentu lékárny více jak třicetkrát,“ slibuje Kasa.

pilulkabox

Foto: Pilulka.cz

Naťukat kód a vyzvednout. Pilulka představila vlastní výdejní boxy

Zatím je k dispozici jediný PilulkaBox, a to v lékárně na Senovážném náměstí v centru Prahy. Společnost ale myslí dál než jen na jejich rozšiřování. „Pracujeme také na propojení PilulkaBoxu a samořiditelného vozidla, které zásilky doručí až k zákazníkům úplně samo. Budoucnost retailu je v online objednání a bezobslužného doručení v kombinaci s vysoce odborným poradenstvím zákazníkům,“ věří Kasa.

Ostatně, že mají lidé o digitální služby lékáren zájem, prokázalo letošní jaro, kdy podle datového centra vshosting během března celkový počet kliků u největších online lékáren rostl o desítky milionů a nápor potvrdil na naší konferenci CzechCrunch Onlajn také sám Martin Kasa. Tehdy Pilulka.cz spustila projekt eRecept.cz, ve kterém propojila pacienty s většinou českých lékáren a umožnila jim rezervovat si tam přípravky na předpis, nebo si je nechat donést domů.

Technologiím jde však naproti už déle. Loni spustila například aplikaci, ve které může zákazník sledovat, kde přesně se právě teď pohybuje kurýr s jeho objednávkou. „Během pilotního projektu se předávání zásilek zrychlilo až o několik minut,“ zmiňoval tehdy Tomáš Záruba, produktový ředitel firmy. Podle něj lidé občas i čekali před domem ještě předtím, než jim kurýr dal vědět, že se blíží.