Spotify končí s výrobou svého hardwarového přehrávače pro auta a raketově roste na nových trzích
Ve druhém kvartálu se švédskému streamovacímu kolosu dařilo, nově investoval i do audioknih.
Hudební streamovací služba Spotify představila své finanční výsledky za druhé čtvrtletí roku 2022. Nová čísla příjemně překvapila, akcie firmy proto v reakci poskočily o 13 procent vzhůru. Spotify tak potvrzuje svou dominanci na trhu a ukazuje, že strop platících zákazníků je nejspíš ještě daleko.
Na konci června mělo Spotify celkem 433 milionů měsíčně aktivních uživatelů, což je o 19 procent více než před rokem a o 5 milionů více než firma předpokládala. O celkem 14 procent rostly meziročně i počty platících zákazníků – na celkových 188 milionů. Překvapivě málo se do čísel promítl odchod služby z Ruska.
V řeči peněz pak v období od března do června utržila firma přibližně 2,9 miliardy eur (49 miliard korun), tedy o 23 procent více než před rokem. Naprostá většina příjmů pocházela z prémiového předplatného (2,5 miliardy eur), ale velmi dobře si firma vedla i v příjmech z reklam, které meziročně rostly o 31 procent a mezikvartálně o 28 procent na 360 milionů eur (8,8 miliardy korun).
Spotify nicméně ve velkém investovalo, aby nabralo nové uživatele na doposud málo penetrovaných trzích, například v Latinské Americe. I to přispělo k poměrně výrazné celkové ztrátě ve výši 194 milionů eur (4,7 miliardy korun).
Hrubá marže skončila lehce za očekáváním a činila 24,6 procenta, za což podle firmy mohlo rozhodnutí přestat vyrábět experimentální přehrávač Car Thing. Jednalo se o první kus hardwaru od jinak čistě softwarové společnosti, který cílil na majitele starších vozů, jež často nemají moderní infotainmenty s nativním Spotify. Poprvé se dostal na trh začátkem letošního roku a byl dostupný zdarma s prémiovým předplatným.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsNa Spotify byly ke konci čtvrtletí 4,4 miliony podcastů a počty uživatelů, kteří je na platformě poslouchali, rostly meziročně ve dvouciferných procentech. V jedenácti zemích už služba testuje i videopodcasty.
Původem švédská společnost se nechce spoléhat jen na hudbu a pustit se chce například i do audioknih. V minulém čtvrtletí ostatně koupila společnost Findaway, která se zaměřuje na komplexní služby pro autory, vydavatele i konzumenty. V dalším kvartálu chce Spotify přidat 17 milionů nových uživatelů, 6 milionů z nich má být platících.