Spotify končí s výrobou svého hardwarového přehrávače pro auta a raketově roste na nových trzích

Ve druhém kvartálu se švédskému streamovacímu kolosu dařilo, nově investoval i do audioknih.

Jiří SvobodaJiří Svoboda

carshing-spotify

Spotify vzdalo produkci svého automobilového přehrávače Car Thing

0Zobrazit komentáře

Hudební streamovací služba Spotify představila své finanční výsledky za druhé čtvrtletí roku 2022. Nová čísla příjemně překvapila, akcie firmy proto v reakci poskočily o 13 procent vzhůru. Spotify tak potvrzuje svou dominanci na trhu a ukazuje, že strop platících zákazníků je nejspíš ještě daleko.

Na konci června mělo Spotify celkem 433 milionů měsíčně aktivních uživatelů, což je o 19 procent více než před rokem a o 5 milionů více než firma předpokládala. O celkem 14 procent rostly meziročně i počty platících zákazníků – na celkových 188 milionů. Překvapivě málo se do čísel promítl odchod služby z Ruska.

V řeči peněz pak v období od března do června utržila firma přibližně 2,9 miliardy eur (49 miliard korun), tedy o 23 procent více než před rokem. Naprostá většina příjmů pocházela z prémiového předplatného (2,5 miliardy eur), ale velmi dobře si firma vedla i v příjmech z reklam, které meziročně rostly o 31 procent a mezikvartálně o 28 procent na 360 milionů eur (8,8 miliardy korun).

Spotify nicméně ve velkém investovalo, aby nabralo nové uživatele na doposud málo penetrovaných trzích, například v Latinské Americe.  I to přispělo k poměrně výrazné celkové ztrátě ve výši 194 milionů eur (4,7 miliardy korun).

spotify1

Foto: Spotify

Výsledky streamovací služby Spotify v kostce

Hrubá marže skončila lehce za očekáváním a činila 24,6 procenta, za což podle firmy mohlo rozhodnutí přestat vyrábět experimentální přehrávač Car Thing. Jednalo se o první kus hardwaru od jinak čistě softwarové společnosti, který cílil na majitele starších vozů, jež často nemají moderní infotainmenty s nativním Spotify. Poprvé se dostal na trh začátkem letošního roku a byl dostupný zdarma s prémiovým předplatným.

Na Spotify byly ke konci čtvrtletí 4,4 miliony podcastů a počty uživatelů, kteří je na platformě poslouchali, rostly meziročně ve dvouciferných procentech. V jedenácti zemích už služba testuje i videopodcasty.

Původem švédská společnost se nechce spoléhat jen na hudbu a pustit se chce například i do audioknih. V minulém čtvrtletí ostatně koupila společnost Findaway, která se zaměřuje na komplexní služby pro autory, vydavatele i konzumenty.  V dalším kvartálu chce Spotify přidat 17 milionů nových uživatelů, 6 milionů z nich má být platících.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.