První hardware od Spotify míří na majitele starších vozů. Experimentální přehrávač Car Thing je prozatím zdarma

hero-1-3840-min

Foto: Spotify

Spotify představilo svůj první hardware v podobě přehrávače Car Thing

0Zobrazit komentáře

Kdo by si nepamatoval na legendární handsfree Parrot, které se instalovalo do mřížky výdechů ventilace vozu a umožnilo telefonovat s rukama na volantu. S příchodem moderních automobilových infotainmentů ovšem již nejsou podobné přístroje potřeba, a přesto se nyní jeden takový na trhu objevil. Jedná se o přehrávač Car Thing od Spotify, který umožní poslech oblíbených playlistů i majitelům starších automobilů. A co víc, je dostupný zdarma.

Pustit si hudbu přes Spotify je v nových vozech díky jejich konektivitě a podpoře standardů Apple Car Play či Android Auto velice jednoduchá věc. Přímo přes obrazovku infotainmentu a díky spárovanému telefonu se lze velmi jednoduše dostat do rozhraní aplikace a vybrat si přesně takovou hudbu, na jakou máme zrovna náladu.

O tento požitek však přicházejí majitelé starších vozů, ve kterých zábavu zajišťuje často jen staré dobré autorádio. To je často pevnou součástí přístrojové desky, takže je nelze vyměnit za modernější 1 či 2 DIN autorádia s vlastní obrazovkou. Přesně pro majitele takových vozů nyní Spotify přináší řešení v podobě přehrávače Car Thing, který je svým způsobem tak trochu retro.

O tom, že Spotify takové zařízení vyvíjí, se psalo již začátkem roku 2019. Výsledná podoba prvního hardwaru společnosti se od původních vizualizací ovšem značně liší. Kruhový tvar se změnil na obdélník s dotykovým displejem, který může být ovládán také prostřednictvím fyzického ovladače v levém horním rohu, čtyř tlačítek na horním hřbetu zařízení či hlasovými příkazy za použití formule „hey Spotify“.

dial-backdrop2

Foto: Spotify

Zařízení Spotify označuje za experimentální produkt

Uživatelské prostředí se podobá tomu v klasické mobilní aplikaci. Skrze čtyři přednastavená tlačítka lze vytvořit rychlý přístup k vašemu oblíbenému obsahu. Ve výchozím nastavení nabízejí možnost výběru mezi oblíbenými skladbami, podcasty či vytvořenými seznamy skladeb Daily Drive a Morning Commute, poslední políčko je prázdné.

Zařízení, jehož rozměry činí 11,6 × 6,3 × 1,7 cm, lze spárovat s telefonem skrze Bluetooth či AUX nebo USB kabel, přes které se také propojuje s reproduktory ve voze. Do ventilace na palubové desce jej lze uchytit třemi různými způsoby.

Přístroj je vybaven hned čtyřmi mikrofony pro co nejvyšší citlivost, aby bylo možné hlasové příkazy zadávat i v momentě, kdy je puštěná hudba nebo jsou stažená okénka. Zároveň díky nim mohou zařízení ovládat i jezdci v zadní části vozu, což ovšem nahrává nelítostným bitvám o to, kdo bude určovat výběr písní. Pro takové případy ovšem zařízení umožňuje hlasové ovládání vypnout.

Mikrofony však i poté budou stále snímat a naslouchat nejen tomu, co posádka poslouchá, ale i tomu, co mezi sebou probírá. Podle Spotify tak bude možné vytvářet skutečně personalizovanou nabídku playlistů. Jak informoval TechCrunch, podle Spotify nebudou kromě hlasových dat shromažďovány žádné jiné informace než v běžné mobilní aplikaci.

hero-2-3840-min

Foto: Spotify

Přehrávač je určen pro majitele starších automobilů

Zajímavostí je, že Spotify nabízí toto zařízení pouze uživatelům s prémiovým účtem, a to zcela zdarma. Nabídka se však omezuje pouze na zájemce z USA, kteří se přihlásí na stránkách firmy. Následně uhradí jen náklady spojené s dopravou zařízení. Důvodem tohoto rozhodnutí je podle Spotify fakt, že se jedná o vůbec první fyzické zařízení, které v dílně společnosti vzniklo, a tak stále jde o poněkud experimentální produkt. Kolik takových výrobků chce Spotify rozdat, není v současnosti jasné.

A jasné není ani to, zda začne svůj Car Thing časem prodávat. Pokud se tak stane, je jeho hodnota vyčíslena na 80 dolarů, tedy přibližně 1 700 korun. Společnost však dle svých slov neusiluje o výraznější roli mezi výrobci hardwaru. Uplatnění na trhu by ovšem takové produkty jistě našly.

Byť podobná zařízení budou postupně ztrácet na významu s tím, jak bude stále více řidičů vlastnit modernější vozy, taková modernizace vozového parku neproběhne ze dne na den. Spotify poukazuje na to, že průměrný věk aut v USA je 11 let a průměrná životnost 18 let. Ostatně i v Česku je průměrné stáří vozidel 15 let, což znamená, že i u nás by se našlo velké množství vlastníků vozidel, kterým by Car Thing od Spotify přišlo vhod.