Spotify musí zaplatit několikamilionovou pokutu a desítky milionů dolarů vydavatelům

spotify
0Zobrazit komentáře

Momentálně stále největší hudební streamingové službě Spotify šlape mezi konkurencí na paty pouze Apple Music, které je ale stále v celkovém počtu uživatelů a předplatitelů na několikanásobně nižší úrovni. Když to ale není konkurence, jsou to samotní umělci a vydavatelé, kteří si neustále stěžují na nevyplacené podíly, porušování práv nebo naopak vyplacené, ale zoufale nízké tantiemy.

V prosinci to byl například hudebník David Lowery, který Spotify zažaloval o 150 milionů dolarů za ilegální distribuci jeho nahrávek, za které nedostal zaplaceno. A nyní se uzavřel spor mezi Národní hudební asociací hudebních vydavatelů a Spotify, ve kterém šlo o nevyplacené odměny vydavatelům a v souvislosti s tím i hudebníkům. Spotify se nakonec s asociací dohodlo na doplacení veškerých závazků, stejně jako spojené pokutě.

msqrd

Přečtěte si takéFacebook se nevzdává a chce konkurovat Snapchatu nákupem startupu na editaci videíFacebook se nevzdává a chce konkurovat Snapchatu nákupem startupu na editaci videí

V odměnách tak musí podle NY Times Spotify vyplatit něco mezi 16 a 25 miliony dolarů – rozmezí proto, že přesná částka prozatím nebyla stanovena. Společně s tím zároveň 5 milionovou pokutu. Výměnou za to Spotify nebude žalováno žádným z vydavatelů ve sporu o autorská práva a s tím spojené závazky.

spotify_1

Asociace zároveň zmínila, že díky neschopnosti zařízení potřebných licencí je nejen na Spotify, ale i jiných službách, až 25 % hudby streamováno ilegálně, což může znamenat další stovky milionů dolarů v prohraných sporech. Spotify se na druhou stranu brání tím, že nebyla v minulosti dostupná žádná platforma, která by dovolovala podrobné zobrazení všech partnerů, kterým musí podíl z přehrávání vyplácet.

To by se ale mělo v nejbližší době změnit a umělci i vydavatelé dostanou do speciální platformy přístup, stejně jako možnost vyplnit a zažádat o nárokované odměny. Se stejnými problémy se totiž potýká i hudební služba od Googlu nebo například Tidal a proto tyto společnosti chtějí se stranou, která jim poskytuje obsah, najít společné řešení.