Spotify nově umožňuje neplatícím uživatelům neomezené přehrávání vybraných playlistů
Švédské Spotify, které stojí za stejnojmennou službou pro hudební streaming, včera na konferenci v New Yorku oznámilo zásadní změny ve své mobilní aplikaci. V rámci očekávaného redesignu umožňuje neplatícím uživatelům neomezený poslech hudby. Má to však háček – libovolné přehrávání je možné pouze ve vybraných playlistech.
Nijak nelimitovaný poslech hudby má být dostupný výhradně v přednastavených žánrových knihovnách jako Alternative R&B, Ultimate Indie či RapCaviar a personalizovaných mixech Discover Weekly, Release Radar a Daily Mix. Dohromady se má jednat o patnáct playlistů čítajících až 750 skladeb, z nichž se má část měnit na denní bázi.
Pokud se tedy uživatelům uvedené playlisty zamlouvají a nechtějí platit šest eur měsíčně za prémiovou verzi, mohou nově vybrané skladby neomezeně přepínat a přetáčet. Doposud fungovala bezplatná mobilní varianta Spotify na modelu, kdy měl posluchač stanovený počet „kliků“, díky kterým mohl hudbu z příslušných alb a seznamů přeskakovat. Jakmile limit vyčerpal, musel čekat, než dohraje a bude mu nabídnuta další, náhodně vybraná.
Spotify se poslední roky zcela pochopitelně soustředilo spíše na základnu 70 milionů platících uživatelů. Pro ně se firma Daniela Eka snažila zajišťovat co nejlepší servis, namátkově například v podobě žádných reklam nebo možnosti stahování skladeb pro offline poslech.
Až 90 milionů neplatících uživatelů se však muselo spokojit se stále stejným, čtyři roky nezměněným rozhraním. Podle Gustava Söderströma, šéfa výzkumu a vývoje ve Spotify, se tato situace má brzy měnit, a to z důvodu, aby se tito posluchači „necítili jako druhořadí“ a měli o něco lepší podmínky pro streaming. Stále však budou v aplikaci obklopováni reklamou.
Úspora dat nebo personalizované playlisty
V průběhu konference, nazvané jako Spotify for Free, Spotify oznámilo i další, méně důležité novinky. Tou hlavní je patrně možnost volby oblíbených interpretů během úplně prvního otevření aplikace (podobně jako Apple Music), čímž se otevírá prostor pro lepší, automatické budování personalizovaných playlistů a doporučování skladeb. Aplikace by dále neměla čerpat tolik mobilních dat jako dosud, což určitě ocení uživatelé vázaní na své datové balíčky.
Veškeré novinky bude Spotify nabízet na platformy iOS a Android. Do Česka, respektive do celého světa, by se měly postupně dostávat v průběhu následujících týdnů.
Foto: Spotify – Media Kit