Standardní způsoby pořízení auta jsou zastaralé. Lidé se už nebudou chtít zadlužovat, říká Adam Szabó z Driveta
Adam Szabó, CEO startupu Driveto
Prodej aut se v předchozích měsících zásadně propadl. Není se čemu divit, autosalony i autobazary byly zavřené, lidé byli zavření doma, a tak měla většina důvody k pořízení nového vozu málo. Pomalu se ale znovu rozjíždí i automobilový trh a bude zajímavé sledovat, jak se změní.
Změny v tom, jak budou lidé chtít auta nakupovat, předpovídá český startup Driveto, který v Česku prokopává vylepšený operativní leasing. Jeho šéf Adam Szabó v komentáři pro CzechCrunch píše, proč podle něj dává auto na předplatné smysl.
***
Média pořádají závod o co nejvíce šokující titulek a současné prodeje aut jsou srovnávány s poválečným obdobím. Faktem je, že již v březnu se prodej nových osobních aut propadl o 36 procent, v dubnu pak dokonce o více jak 50 procent. Hlavním důvodem je samozřejmě především to, že až do 20. dubna byly autosalony z důvodu vládních nařízení kvůli koronaviru uzavřené.
Dealeři nových, ale i ojetých vozů spolu s nuceným uzavřením svých prodejen narazili na své limity, co se týče prodeje online. Různá opatření se dotkla také výrobců aut v rámci celého světa, což se odráží v dostupnosti, respektive nedostupnosti velkého množství vozů.
Potřeba vlastního auta vlivem „koronakrize“ ale ještě vzrostla. Ať už to budou rodinné výlety, nákupy nebo pracovní účely, lidé se chtějí vyvarovat zvýšeným rizikům plynoucím z nutnosti využívání hromadné dopravy. Auto znamená bezpečný prostor při přemisťování.
Potřeby se mění
O tom jsme se koneckonců přesvědčili v posledních dvou kritických měsících i u nás v Drivetu, kdy se nám zhruba od poloviny března začal výrazně zvyšovat počet pronajatých vozů, zejména pak v kategorii menších. Za duben to již bylo 100 aut, což je nejvíce v naší dosavadní historii.
Nejdůležitějších důvodů je hned několik. Naše nabídka obsahuje pouze auta, která jsou ihned k dispozici, odpadá tak nutnost čekání několika týdnů až měsíců na nový vůz. S úbytkem skladových zásob na straně prodejců aut pak díky tomu získáváme výraznou konkurenční výhodu.