Starbucks začal testovat první kavárnu, která přijímá pouze bezhotovostní platby
Největší síť kaváren na světě Starbucks, která jich globálně provozuje již více než 25 tisíc, za dobu svojí existence experimentovala s mnoha novinkami. Od zvláštních kombinací v nápojích, přes prodej alkoholu s příměsí kávy či točeného espressa až po dál větší integraci mobilních plateb, rozvozů a objednávek na dálku.
S tím souvisí i nejnovější krok, který se Starbucks rozhodl vyzkoušet v jedné z poboček ve svém rodném Seattlu v USA, kde dočasně zrušil veškeré hotovostní platby a umožňuje pouze platbu prostřednitvím platební karty na terminálu pokladny či přes mobilní aplikaci.
Jde o svérázný krok, který by se v případě, že testování bude úspěšné, měl rozšířit i do dalších poboček. Možnost toho, že by jednou byl Starbucks zcela bezhotovostní, nedávno potvrdil i executive chairman společnosti Howard Schultz. I přes jisté zjednodušení ale dodal, že Starbucks žádným způsobem nehodlá krátit počet zaměstnanců.
Dle dosavadních statistik zmíněná pobočka v Seattlu přijímala pouze necelých 5 procent všech plateb v hotovosti. Většina zákazníků si pak dnes již objednává předem přes mobilní aplikaci a poté si objednávku v provozovně bez čekání vyzvedne. Starbucks mimo jiné začal masivně investovat do dalších poboček, především v Číně, kde se prozatím primárně zaměřil na města, která mají více než 10 milionů obyvatel.
Inovace, která nás prozatím v Evropě nečeká
I přestože je Evropa technologicky velmi vyspělá, lidé jsou v ní stále zvyklí v rámci kaváren platit především hotovostí, ať už při cestování do zahraničí nebo i ve vlastním městě. Starbucks by tak s expanzí mimo USA chtěl být opatrný, ale ani tuhle možnost během několika let nezavrhuje.
Foto: Starbucks Press