Starbucks začal testovat první kavárnu, která přijímá pouze bezhotovostní platby

starbucksmobile
0Zobrazit komentáře

Největší síť kaváren na světě Starbucks, která jich globálně provozuje již více než 25 tisíc, za dobu svojí existence experimentovala s mnoha novinkami. Od zvláštních kombinací v nápojích, přes prodej alkoholu s příměsí kávy či točeného espressa až po dál větší integraci mobilních plateb, rozvozů a objednávek na dálku.

S tím souvisí i nejnovější krok, který se Starbucks rozhodl vyzkoušet v jedné z poboček ve svém rodném Seattlu v USA, kde dočasně zrušil veškeré hotovostní platby a umožňuje pouze platbu prostřednitvím platební karty na terminálu pokladny či přes mobilní aplikaci.

startupyard2016-4235

Přečtěte si takéStartupy, které prošly českým akcelerátorem StartupYard, získaly loni v investicích přes 2 miliony eurStartupy, které prošly českým akcelerátorem StartupYard, získaly loni v investicích přes 2 miliony eur

Jde o svérázný krok, který by se v případě, že testování bude úspěšné, měl rozšířit i do dalších poboček. Možnost toho, že by jednou byl Starbucks zcela bezhotovostní, nedávno potvrdil i executive chairman společnosti Howard Schultz. I přes jisté zjednodušení ale dodal, že Starbucks žádným způsobem nehodlá krátit počet zaměstnanců.

starbuckssuzzallo

Designová provozovna Starbucksu v Suzzallo Library na University of Washington.

Dle dosavadních statistik zmíněná pobočka v Seattlu přijímala pouze necelých 5 procent všech plateb v hotovosti. Většina zákazníků si pak dnes již objednává předem přes mobilní aplikaci a poté si objednávku v provozovně bez čekání vyzvedne. Starbucks mimo jiné začal masivně investovat do dalších poboček, především v Číně, kde se prozatím primárně zaměřil na města, která mají více než 10 milionů obyvatel.

Inovace, která nás prozatím v Evropě nečeká

I přestože je Evropa technologicky velmi vyspělá, lidé jsou v ní stále zvyklí v rámci kaváren platit především hotovostí, ať už při cestování do zahraničí nebo i ve vlastním městě. Starbucks by tak s expanzí mimo USA chtěl být opatrný, ale ani tuhle možnost během několika let nezavrhuje.

Foto: Starbucks Press

Startup CBlocks nabízí službu, která vám zašle USB disk plný náhodných kryptoměn

cblocks
0Zobrazit komentáře

V posledních letech stoupá zájem o tzv. mystery či subscription boxy, které na základě měsíčního poplatku přinášejí svým zákazníkům nejrůznější produkty, většinou v tom smyslu, že zákazník vlastně předem neví, co přesně mu dorazí. Může to být cokoliv od oblečení, žiletek na holení, ponožek až po erotické pomůcky nebo knihy. Startup CBlocks ale přišel s úplně novým řešením tohoto konceptu.

Svým předplatitelům totiž zasílá speciálně upravený USB disk se zašifrovanou peněženkou, kde jsou uloženy kryptoměny na základě náhodného výběru. CBlocks tím chce docílit toho, že přiblíží mánii kolem kryptoměn i běžným lidem, kteří investování do nich nerozumí, nechtějí si složitě vytvářet účty na směnárnách nebo nechtějí přílišně riskovat.

fundlift

Přečtěte si takéCrowdfunding portál Fundlift.cz po překročení 150 milionů Kč v investicích spustil nový webCrowdfunding portál Fundlift.cz po překročení 150 milionů Kč v investicích spustil nový web

Za 75 dolarů tak získáte 5 náhodných kryptoměn v hodnotě 50 dolarů, za 150 dolarů 5 měn v hodnotě 125 dolarů, za 200 dolarů 10 měn v hodnotě 175 dolarů nebo 10 měn v hodnotě 475 dolarů za 500 dolarů. Oněch 25 dolarů kryje samotný USB disk, práci týmu a poštovné. Kryptoměny jsou pak vybírány ze seznamu TOP300 v přehledu oblíbeného serveru Coinmarketcap.

Zasílání prozatím není na měsíční bázi, ale zpracovává se do 5 dní od objednávky. Startup se zmínil, že plánuje v budoucnu i subscription boxy – kvůli enormnímu zájmu jsou ovšem další objednávky dočasně nedostupné. A i když se to zdá jako bláznivý nápad, často mohou podobně náhodné investice vést k zajímavému zhodnocení, jak jsme se již v případě kryptoměn mohli mnohokrát přesvědčit.