Storyheap: minimalistická služba pro správu “stories” na Snapchatu a Instagramu
Stories, tedy takzvaná krátká videa, která po 24 hodinách zmizí, se mezi uživateli sociálních médií stávají čím dál oblíbenější. Proslavil je Snapchat a následně převzal Instagram nebo Facebook, kde jejich popularita raketově roste. Není tedy divu, že začínají vznikat různé služby, které se na tento internetový fenomén zaměřují. A jednou z nich je i Storyheap.
Storyheap je ucelená online platforma, kam uživatel registruje své účty na Snapchatu či Instagramu. Poté má možnost využívat řadu funkcí, díky kterým může získat nejen podrobné statistiky ze svých stories, ale také je upravovat nebo dopředu rozplánovat.
Služba stojí na čtyřech hlavních funkcích – Analytics, Publishing, Autopilot a Studio. Pomocí Analytics může uživatel například sledovat měřítko otevření dané story, respektive počty zhlédnutí, nebo na základě specifického algoritmu pozorovat zainteresovanost jeho sledujících. Výsledky se následně promítají do grafů.
Další funkcionalitou je Publishing, díky které lze do rozhraní Storyheap nahrát svou story a nastavit přesný čas, kdy se má automaticky zveřejnit. Čas publikace ostatně dokáže přednastavit i samotná služba pomocí své vnitřní umělé inteligence, která vyhodnocuje “nejlepší” čas pro vydání s ohledem na úspěch a publikaci předchozích videí.
Podobně jako Publishing funguje i Autopilot, avšak s tím rozdílem, že umožňuje dlouhodobé přednastavení vydání. Pokud si uživatel do platformy nahraje několik stories “do zásoby” (což je také možné; k dispozici je i archiv již vypršených stories), které chce v určitou hodinu v určitý den publikovat, tak Autopilot bude vhodným prvkem.
Studio: místo, kde lze tvořit
Zatím pouze v soukromé beta verzi je dostupná i funkce pod označením Studio. Jak již název napovídá, zde má uživatel příležitost své nahrané stories jakkoliv upravovat, k čemuž mohou pomoci přednastavené šablony. Podle slov tvůrců by mělo být Studio veřejně přístupné v průběhu června.
Aktivní využívání služby Storyheap stojí 49 dolarů měsíčně za jeden účet, na kterém lze mít prozatím pouze Snapchat a Instagram. Na podpoře pro Facebook, Messenger a WhatsApp se stále pracuje.