Stripe v tomhle roce vyrostl neuvěřitelným tempem. Začalo to hned první letošní investicí v lednu, kdy dokázal naraisovat bezmála 80 milionů dolarů a jeho hodnota tím vzrostla na 1,75 miliard dolarů. Včera, po uzavření Series D se k tomu připojilo dalších 70 milionů dolarů z rukou Sequoia Capital, General Catalyst Partners, Founders Fund, Khosla Ventures nebo Thrive Capital.
Hodnota firmy tak vystoupala až na hranici 3,5 miliardy dolarů, což je na ani ne 5 let starou společnost, založenou dvěma bratry nepřekračujícími 30 let, obdivuhodné.
Je zajímavé sledovat, jaká je aktuálně situace na trhu mezi PayPalem a Stripe, i vzhledem k tomu, že se PP snažil už minulý rok, kdy byla valuace sotva na pětině, koupit Stripe za nespecifikovanou částku. To se mu ale nepovedlo a teď se zdá, že Stripe postupně integruje s mnohem zajímavějšími hráči na trhu, než 16 let starý PayPal, který drží krok s dobou o něco pomaleji.
4 dny zbývají do uzavření Batch 12 přihlášek v San Franciském akcelerátoru 500 Startups. Na ProductHunt se objevil skvělý soupis 12 těch, kteří se tam snaží probojovat a nebojí se vystoupit veřejně. Který z nich tipujete, že to dotáhne nejdál a získá 100 tisíc dolarů za 7% podíl?
Projekt, který má za snahu pomáhat v kontaktu mezi staršími rodiči a jejich potomky, kteří se odstěhovali za hranice. Abyste se nemuseli strachovat o to, co se právě děje a jestli sami zvládnou návštěvu doktora nebo utřídit svoji medikaci. Za 10 dolarů měsíčně s prvním měsícem zdarma to služba vyřeší za vás. Komunikují s rodiči především telefonicky, protože je to nejjednodušší a pro starší lidi stále snadná cesta jak popsat svůj problém.
Pokud by se náhodou stalo, že se tzv. „carebuddy“ nedovolá, navštíví rodiče osobně za menší poplatek a doprovodí je k lékaři, vyslechne si problém apod. Poté vás samozřejmě o stavu informuje, respektive stav můžete kdykoliv zjistit zavoláním a nebo v online aplikaci. Abyste se nemuseli bát, platby za jakékoliv zásahy, odvozy nebo medikaci navíc jsou hrazeny dodatečně, nikoliv předem.
Služba je prozatím dostupná pouze v Indii, kdy velký počet Indů pracuje práva za hranicemi. I proto se zdá, že jsou aktuální ceny víc než nízké, ale se všemi poplatky by nemuselo dojít k navýšení ani globálně.
Vcelku jednoduchý web, který vybírá to nejlepší ze světa gadgetů. Každý den přibyde 6-10 nových produktů, které jsou ručně vybírány pomalu se rozrůstajícím týmem. Tvůrci tvrdí, že hlavní rozdíl mezi TGF a ostatními gadget blogy / weby je v tom, že vše procházejí a vybírají ručně a že denně nepřibyde více než 10 produktů, takže se v tom uživatelé neztratí. Chystané jsou skvělé funkce, jako třeba propojení s Facebookem, díky kterému se zobrazí jen produkty přesně cílené na daného zákazníka a nebo pokročilá filtrace, která je v rané fázi dostupná již nyní.
Zajímavý je i proces, jakým jsou produkty vybírány. Autoři si vytvořili speciální algoritmus, který ze všech možných zdrojů přebírá aktuální gadgety a pak pro ně v celém týmu hlasují – každý den pak vyberou 6-10 s nejvyšším počtem hlasů a zařadí je do databáze. Momentálně pracují z velké většiny jako affiliate partneři s tím, že ale přijímají a chtějí přijímat postupně produkty, které budou distribuovat sami, čímž se samozřejmě zvýší zisk i starosti.
Na začátku roku 2015 se chystají spustit službu „One Cart“, která umožní nakupovat z jednoho místa na X dalších e-shopech z gadgety.
Roost je produkt přesně pro ty, kteří jsou otrávení z velkých a drahých parkovacích komplexů nebo skladů, které je nutné si pronajmout na dlouhou dobu pro skvělou cenu a nebo jsou v nevýhodných lokalitách pro snadnou dostupnost. Služba se zaměřuje na to, že vám umožní si jak parkovací místo, tak krátkodobý / dlouhodobý sklad pronajmout od svých sousedů v blízkém okolí. Budete tak mít vždy snadný přístup ke svým věcem nebo autu.
Naopak, pokud prostor k parkování / uskladnění nabízíte, služba slibuje zisk více než 3000 dolarů ročně. Věci, které uskladníte jsou kryté pojištěním do výše 10 tisíc dolarů a identita obou stran je vždy pečliva prověřována.
Nedávno jsme informovali o tom, že Snapchat spustil službu Snapcash a jakmile se tohle stalo, rozthl se pytel s novými projekty, které se snaží přihřát si polívečku. Dnes představovaným je Mish Guru sloužící ke správě účtu na Snapcatu online ve kterém si lze příspěvky plánovat, sledovat aktivitu a taky hlídat, kdy mají už fanoušci dost a máte přestat postovat. Ideální pro raketový růst fanoušků i potencionálního příjmu.
Nejlepším nástrojem je bezesporu důmyslná statistika. Podle autorů budou nejčastějšími uživateli značky, marketingové týmy, ale i umělci nebo sportovci. Na pozdější fázi se chystá multiplatformní podpora, tedy možnost sdílet obsah nejen na Snapchat, ale i další kanály, což jistě zaznamená konkurence, která momentálně na FB / Twitteru / Instagramu naplno působí.
eSolidar je tak trochu jiná crowdfunding platforma, která vznikla v Brazílii. Hlavní myšlenkou je to, že část z příspěvků nebo % z prodaných výrobků jde na dobrou věc s kterou má přímo eSolidar uzavřené partnerství. Součástí je aktuálně 88 charitativních organizací a model se liší v tom, že se nevybírá žádné konkrétní částka, ale funguje na systému nákupu přímých produktů nebo aukcí.
Většinu z prodavaných výrobků vytvořily děti v dětských domovech nebo je k dispozici dávají celebrity, které svým způsobem pomáhají službu propagovat. Jelikož je prozatím služba dostupná pouze v Brazílii, nemůžeme přesně poměřit dopad na média a zákazníky na ostatních trzích, nicméně je projekt z části podobný jako Sevenly a určitě pomůže nespočtu organizací.
Mobilní appka, která vás a dva z vašich přátel spojí s neznámými lidmi v baru na drink. Jakmile vytvoříte skupinu s přáteli, vyberete si další skupinku podle fotek, která vás zaujme a následně místo kam stačí dorazit a první runda drinků je zdarma. Bláznivé? Ne tak docela.
Podle všeho je 42% uživatelů, kteří službu zkusili, aktivní každý týden a jejich počet rapidně roste. Služba je zcela zdarma a podle všeho vždycky bude, jelikož místa, která jsou v nabídce, mají akční cenu drinků ve prospěch Who’s That a uživatelům prodávají sice za standartní cenu, ovšem velká část profitu razí cestu k autorům. Žádné premium členství, žádné poplatky ani cizí lidé bez fotek.
To vše odlišuje službu od dlouho existující appky Grouper, která funguje na podobném principu, ale nikdy nevíte, koho potkáte a to uživatele odrazuje.
Skvělá služba schovaná v aplikaci, která funguje na principu vytváření příběhu, který tvoří sami uživatelé. Představte si nějakou událost, místo, zážitek ve fotkách, které jsou típány každou minutu a které si pak můžete projít jednoduchým swipováním do stran jako příběh. Aplikace už momentálně běží v App Store a je prozatím dostupná pouze pro iOS s hodnocením 4,5 / 5.
Uživatelé prozatím službu využívají především pro koncerty, cestování, party, workshopy nebo i pouliční protesty. Skvěle se hodí taky pro prohlížení domů, kanceláří nebo restaurací a barů. Je v ní schováno takřka neomezené využití, jak pro soukromé, tak komerční účely k propagaci. Obsah je rozdělený na veřejné a privátní cirqles, ve kterých ovšem nikdo neví, co se odehrává. Problém by tak mohl nastat v případě zobrazování pornografie a dalšího nevhodného materiálu, zhruba jako v případech Snapchatu nebo Vine.
Velmi unikátní je algoritmus, který na základě povolení práv do fotografií v telefonu přiřadí uživatele, kteří mají v telefonu podobné fotky a nabídne jim možnost připojit se do daného kruhu. TOP produkt z celého seznamu, aspoň za mě.
Scriber je projekt, který se snaží změnit a zjednodušit proces registrace tak, aby stačil pouze jeden klik. Řeší to jednoduchý problém, v poslední době vzniká spousta nových služeb, ale jen málokteré mají krátký signup form, vždy je potřeba vyplnit a potvrdit X zbytečností a jen to snižuje konverzi. Pokud je tedy na formulář aplikován speciální kód, veškeré info se předvyplní samo.
Podobně tomu už funguje i v některých prohlížečích, ale jakmile například z desktopu přejdete do mobilu, údaje se tam už nevloží, byť jsou synchronizované, takže je musíte vyplnit znovu. Všechny údaje o uživateli se ukládají do databáze, kde se postupně plní a jakmile je nějaké info neznámé, je potřeba ho v dalších formulářích doplnit.
Problém je s tímto startupem v tom, že bude jen velmi obtížné službu dostat směrem k lidem a jednoduše jí popsat. Protože i podle diskuse na PH to vypadá, že spousta tech investorů měla problém na první dobrou vše pochopit v rozumném čase.
Čistě technologická společnost, která se zaměřila na specifické niche asi neosloví velké masy lidí, nicméně i tak přináší přidanou hodnotu. Tentokrát v podobě management systému pro letecké společnosti. Kromě všeho si klienti můžou v systému hlídat revenue, náklady, profitabilitu, kompletní účetnictví, nábor nových lidí, správu nákladů, letů nebo obchodních příležitostí.
Vše je obecně velmi složité a technické, web špatně uspořádaný a pro diskusi evidentně ne tolik zajímavý jako předchozí zmiňované produkty.
„Jednoduchý“ generátor webové prezentace a objednávacího systému zaměřený především na restaurace jakéhokoliv typu. Základní program je zdarma, další pak začínají na 499 dolarech za rok. Mezi dodatečné služby se řadí mobilní verze nebo iphone / android aplikace, opět za cenu pouze 499 dolarů.
Jednoduše si pak můžete systém integrovat s existujícím WordPressem, Wix nebo Weebly. Celý nápad tkví prý v jedinečném rezervačním a objednávkovém procesu, který je kromě restaurací vhodný třeba i pro právníky, doktory pro plánování schůzek nebo pro rezervace do hotelů, barů, lázní. Služba si kromě počátečních nákladů nebere žádné další poplatky, což je podle mě chyba a měla jít spíše opačným směrem monetizace, pokud svému produktu věří.
Shodou okolností velmi podobný systém používá i české JidloTed.cz.
UMark má jednoduchý cíl, zprostředkovat primitivně cestu k trademarku v Kanadě, kde je trochu složitější legislativa v tomto ohledu. Součástí služby je nejen bezkonkureční cena, ale především kvalitní právník, který vše vyřídí za vás. Problém je hlavně v tom, že málokdo si je sám schopen přesně najít, jestli daná entita už neexistuje, z čehož můžou vznikat vysoké pokuty a ztráta značky.
Cena služby je v základu 549 dolarů, k čemuž je potřeba připočíst státní poplatek 250 dolarů a případné daně. Součástí je tedy komplexní analýza jména společnosti, zda již neexistuje, poté příprava a odeslání veškerých dokumentů přímo právníkem. Za 200 dolarů vyšší cenovku můžete získat ověření dvou nezávislých jmen společnosti a stejné služby pro obě zároveň – ušetříte tedy bezmála 350 dolarů v případě založení dvou.
Momentálně má projekt k dispozici kapacitu na zhruba 300-400 žádostí za rok, rozvoj je ale možný takřka okamžitě, jakmile to bude třeba.
Další aplikace si dává za cíl nechat tisíce firem hýčkat svoje uživatele děláním přesně toho, co by chtěli. Určíte například lokaci, že chcete večeři, pro kolik lidí, jakou náladu u stolu a jaké překvapení navíc, slidnete do strany a aplikace vyběhne s relevantními nabídkami seřazenými podle hodnocení kde ještě může ušetřit za pomocí kreditů v aplikaci nebo slevových kuponů.
Pravděpodobně ještě víc zbytečná aplikace, než některé předchozí zmíněné projekty. Setkala se v diskusi s absolutním nezájmem i proto, že její vypuštění je plánováno až na příští rok, takže neznámá žádná reálná data.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.