Takto by mohly vypadat přistávací plochy pro létající taxi Uberu, které má fungovat do 5 let
To, že Uber chce svůj přepravní byznys rozšířit i do vzduchu, není žádným tajemstvím. Od roku 2016 iniciativu ohledně letecké taxislužby uberAIR piluje a nyní, na konferenci Elevate Summit v Los Angeles, odhalil bližší detaily. Konkrétně několik grafických konceptů, jak by mohly v budoucnu vypadat přistávací plochy a letadla a také závazek, že by se měl první koncept služby objevit již za 2 roky a do 5 let poté na komerční úrovni, jakmile se sníží výrobní a provozní náklady.
Co se týče letadel, dalo se očekávat, že Uber nebude spoléhat jen své stroje, ale zejména na přepravní prostředky třetích stran. A právě na akci Elevate Summit, která se odehrávala 8. a 9. května, zveřejnil zajímavé koncepty speciálně upravených „vrtulníků“ (přesněji řečeno letadel s možností vertiálního vzletu a přistání).
O možnou podobu létajících taxi firmy Dary Khosrowshahiho se postarali výrobci jako Bell, Karem, Aurora Flight Sciences, Embraer a Pipistrel Aircraft. Jejich letadla by měla těžit zejména z elektrického pohonu a díky specificky rozmístěným vrtulím, respektive motorů, by měla být zároveň co nejtišší a maximálně úsporná.
Skyporty jako ze sci-fi filmů
S novinkou se pochopitelně pojí i přistávací plochy. O návrhy se postarala vybraná architektonické studia, která celou vizi pojala ve stylu science fiction. Samozřejmě jen velmi omezená část z daných konceptů je reálně využitelná v běžném provozu.
Odvážné plány
Ačkoli výše uvedené koncepty leteckých taxi a přístávacích ploch vypadají vskutku zajímavě a moderně, je zatím ve hvězdách, zdali k něčemu takovému vůbec dojde. Velkou kapitolou jsou vedle shánění ověřených pilotů (do doby, než budou letadla autonomní) a bezpečnosti také regulace, které jsou velmi přísné.
I tak Uber očekává, že zmíněný první test (minimálně svého letadla) se uskuteční již za dva roky v oblasti texaského Dallasu a kalifornského Los Angeles s tím, že omezený komerční provoz by mohl nastat v roce 2023.