Takto vypadá nový Apple Store, který byl vybudován v historickém centru italského Milána

Filip HouskaFilip Houska

073118_APPLE-APPLESTORE_MP
0Zobrazit komentáře

Apple před pár dny, konkrétně 26. července, slavnostně otevřel další pobočku svých ikonických kamenných obchodů, známých jako Apple Store. Nová vlajková prodejna pod názvem Apple Piazza Liberty byla vybudována na historickém náměstí italského Milána a v pořadí je to již 17. Apple Store, který byl na Apeninském poloostrově vybudován.

Jak má společnost Tima Cooka v povaze, Apple Piazza Liberty je opět atraktivním architektonickým dílem. Nejvýraznějším prvkem, kterého si veřejnost procházející se po Piazza del Liberty ihned všimne, je masivní blok skla, v němž se nachází vodní fontána. Ta slouží jako vstupní bod do celé prodejny, do níž se vchází po schodech vybudované imitace amfiteátru.

To hlavní se však skrývá pod zemí, kde má na zákazníky čekat až 230 kvalifikovaných prodejců, rozmístěných mezi tradičními světle hnědými stoly a 14 dřezovci trojtrnnými. Jde o stromy, které zdůrazňují eleganci a ekologickou misi Applu.

073118_APPLE-APPLESTORE_1

Apple Piazza Liberty se nachází v blízkosti jedné z nejrušnějších ulic v Miláně Corso Vittorio Emanuel

Opět pod taktovkou Foster + Partners

Apple na nejnovější pobočce spolupracoval s uznávaným architektonickým studiem Foster + Partners, které má obecně sklo v kombinaci s betonem ve velké oblibě. To ostatně dokazují i obchody Applu v čínském Macau (Apple Cotai Center), Singapuru (Apple Orchard Road) nebo americkém Chicagu (Apple Michigan Avenue).

„Pracovat s jedním z historických náměstí v Itálii je velká zodpovědnost a úžasná výzva. Zkombinovali jsme dva fundamentální elementy typické pro italská náměstí – vodu a kámen – se skleněným portálem, který vytváří smyslný zážitek pro zákazníky vcházející dovnitř skrze kaskádovitou fontánu s důrazem je obklopit,“ komentuje novou stavbu Jony Ive, šéf designu v Applu.

Nehledě na to, že cupertinský gigant svěřil do kreativních rukou Foster + Partners i část svého nového ústředí Apple Park. V něm se podíleli na Steve Jobs Theater, podzemních prostorách určených především pro prezentaci nových produktů, a na centru pro veřejnost Apple Park Visitor Center.

073118_APPLE-APPLESTORE_2

První návštěvníci během otevíracího dne 26. července. Nad nimi zmíněná fontána ve skle

Apple Piazza Liberty má být otevřený nonstop a vedle toho, že bude nabízet veškerý sortiment jablečných produktů, bude sloužit také jako umělecké útočiště. Budou se zde konat různé kulturní akce, přičemž tou nejbližší je zářijová, měsíc trvající Milan Series. V rámci ní má vystoupit až 21 lokálních umělců s cílem odhalit své vize pro kreativní budoucnost celého města.

073118_APPLE-APPLESTORE_3

Angela Ahrendts, viceprezidentka retailu v Applu (vpravo)

Nemají chybět ani zavedené edukativní semináře Today at Apple, na kterých se zájemci učí například programovat, točit filmy, skládat hudbu nebo fotografovat.

Jak to vypadalo v Apple Piazza Liberty v den otevření?

apple-milan-piazza-liberty_piazza-outdoor-que_07262018
apple-milan-piazza-liberty_summer-totes_07262018
apple-milan-piazza-liberty_indoor-retail-layout_07262018
apple-milan-piazza-liberty_local-artists-totebag_07262018
apple-piazza-liberty_piazza-center-steps_07242018

Foto: Apple

Uber končí se samořiditelnými kamiony. Chce se soustředit na vývoj pro osobní automobily

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

otto2

Samořiditelný kamion startupu OTTO

0Zobrazit komentáře

Samořiditelná auta, samořiditelné kamiony. Vize Uberu byly velké, ale cesta k osobním automobilům i kamionům, které nepotřebují řidiče, bude ještě pořádně trnitá. I proto nyní Uber oznámil, že vývoj v divizi autonomních kamionů zastavuje, aby se mohl plně soustředit na samořiditelné „osobáky“. S nimi se po březnové fatální nehodě pomalu vrací na silnice.

Uber měl zřejmě s kamiony podobné plány jako s osobními auty. Ostatně před necelými dvěma lety koupil ambiciózní startup Otto, který systém pro samořiditelné kamiony vyvíjel. Jenže jak se nakonec ukázalo, bylo s ním více problémů než užitku. Pár měsíců po akvizici, pohybující se v řádech stovek milionů dolarů, se totiž na Uber snesla žaloba od Googlu.

Google obvinil Otto a v té chvíli již i Uber, že mu ukradli technologie pro autonomní řízení v hodnotě půl miliardy dolarů, a měl pro to pádné důvody. Otto totiž založili bývalí inženýři Googlu, kteří měli z firmy vynést množství tajných dokumentů. Konkrétně bývalý zaměstnanec Googlu Anthony Levandowski si do nového působiště přenesl přes 14 tisíc tajných a důležitých souborů, které po akvizici ukázal Uberu.

freight2

Než aby se soustředil na samotný vývoj, řešil tedy Uber téměř dva roky významný spor s Googlem, který nakonec skončil na začátku letošního roku. Obě strany se mimosoudně vyrovnaly a hlavním výsledkem bylo, že žádnou z technologií, které byly vyneseny z Googlu, respektive firmy Waymo, jež se v rámci koncernu Alphabet zabývá autonomním řízením, nebude Uber v budoucnu používat.

Je těžké odhadovat, zda mohla mít i tato dohoda vliv na aktuální rozhodnutí Uberu. To je nicméně takové, že samořiditelné kamiony již dále vyvíjet nebude. „Nedávno jsme učinili důležitý krok s návratem na veřejné silnice v Pittsburghu a abychom udrželi náš směr, věříme, že nejlepší bude, aby celý tým věnoval veškerou energii a expertízu právě tomuto účelu (samořiditelným autům),“ uvedl Eric Meyhofer, šéf Uber Advanced Technologies Group, která mimo jiné autonomní technologie řeší.

elonmuskxx

Přečtěte si takéTesla jedná o stavbě své první továrny na elektromobily a baterie v Evropě. Ve hře je i NěmeckoTesla jedná o stavbě své první továrny na elektromobily a baterie v Evropě. Ve hře je i Německo

Zpět do ostrého testování se samořiditelné vozy Uberu vrací po několika měsících, kdy byl celý program kvůli březnové nehodě pozastaven. Kalifornská firma se již nicméně z události, kdy její vůz řízený počítačem ve tmě srazil a zabil ženu, pomalu oklepala a hodlá do rozvoje samořiditelných technologií opět významně investovat. Používat je ale nyní bude hlavně v osobních vozech a kamiony ukládá k ledu.

Kamiony Uberu se pravděpodobně vrátí

Jak zjistil magazín TechCrunch, Eric Meyhofer svým zaměstnancům prostřednictvím e-mailu vysvětlil, že na kamiony v Uberu nechtějí zanevřít definitivně, ale prioritní je nyní dokončit a vypilovat technologii pro osobní vozy. Ostatně i po přerušení vývoje samořiditelných kamionů zůstává nadále v provozu služba Uber Freight, která propojuje řidiče kamionů na volné noze a menší dopravní společnosti s těmi, kdo potřebují přepravit náklad z bodu A do B.

Skupina Uber Advanced Technologies Group bude i nadále zkoumat, jak nejefektivněji posouvat dopravu na dálnicích, a také zůstane v kontaktu s výrobci kamionů. Jakmile dokončí základy samořiditelného systému a otestuje je na osobních vozech, je možné, že se ke kamionům opět vrátí.