Technologické trendy roku 2022? Programovatelná ekonomika i pokročilá automatizace, předpovídá Trask
Jan Antoš, výkonný ředitel pro strategické inovace v Trasku
Automatizace, práce s daty, lepší uživatelská zkušenost. Zatímco mnozí upínají zraky k NFT nebo ambici technologických společností vytvořit společné metaverzum, firmy reagují na společenské změny a nové požadavky zákazníků hledáním inovativních řešení. Které trendy je třeba sledovat a jak nám technologie mohou pomoci v nestabilní době?
V komentáři pro CzechCrunch o tom spolu se svými kolegy píše Jan Antoš, výkonný ředitel pro strategické inovace v tuzemské technologické společnosti Trask. Ta zároveň pořádá již čtvrtý ročník konference Trask Future Insight 2022, kde řada expertů napříč obory prozradí, jaké trendy ovlivní budoucnost evropských firem.
***
Konec loňského roku ukázal, že v přesném určování budoucího vývoje mají lidé stále velké mezery. Firmy se snaží čelit provozním překážkám, včetně obtížného hledání pracovníků, inflační spirály nebo ztíženého fungování dodavatelských řetězců. Podle společnosti Gartner tak letos posílí zejména ty technologické trendy, které umožní na turbulentní změny reagovat. Níže představujeme pět trendů, které stojí za pozornost.
Digital Business Platform
Inflace a výkyvy kurzu způsobí tlak na flexibilitu produktů, balíčků a nabídek většiny velkých firem. Stávající firemní ekosystémy však na nové požadavky vedení a obchodu často nestíhají reagovat. Co s tím? Podle Lenky Koňušíkové budou firmy nucené do kompletní výměny svých systémů – modernizovat budou nejen vlastní digitální kanály, ale především veškeré systémy, nad kterými digitální kanály stojí. Ty se označují jako Digital Business Platform.
Jsou to systémy jak technologické (integrační vrstva), tak byznysové (lead management, skóring nebo správa identit zákazníka). Cílem bude udělat tuto platformu více modulární a zvládat i rychlé zastarávání jednotlivých částí.
„Firmy se budou dál posouvat k agilnímu řízení, aby zvýšily svou odolnost vůči náhlým změnám, jaké způsobily například lockdown nebo nové regulace. Vyžaduje to ale jiný přístup a velmi úzkou spolupráci byznysu a IT. Ty by měly usilovat o propojování všech funkcí mezi kanálem a core systémem – od zákaznických procesů a partnerských ekosystémů přes vlastní informační systémy až po konektivitu a IoT,“ tvrdí Koňušíková, která v Trasku vede tým Portal & Mobile Solutions.
Total Experience
Odpověď na zvýšenou poptávku po digitálních službách nabízí strategie Total Experience (TX). Ta sleduje všechny zkušenosti společnosti, od zaměstnance až po zákazníka a další uživatele. Jinými slovy spokojenost zákazníka podle ní začíná už u pracovníků firem. Ukazuje se totiž, že i uživatelská zkušenost (UX) s back office nebo CC systémy ovlivňuje to, zda bude zákazník na konci spokojený.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.