Technologický pokrok ve firmě začíná u lidí. Česká spořitelna ty své trénuje na drakovi

Chcete mít technologický náskok? Začněte u lidí, říká Tomáš Metz z České spořitelny v seriálu Cloudová civilizace od CzechCrunche.

0Zobrazit komentáře

Lidská civilizace a schopnost se přizpůsobit je postavená na tom, umět efektivně a chytře používat technologie. Od pazourků uplynulo už dost času, teď se potýkáme se světem cloudovým. A proto je tady nový seriál CzechCrunche Cloudová civilizace, kterým provází výzkumnice, technologická archeoložka a popularizátorka umělé inteligence Sara Polak. Pojďte se s ní prokopat vrstvami technologické reality českých firem. V prvním dílu odkrývá technotaje v největší bance u nás, České spořitelně.

Mohlo by to na první dobrou evokovat aplikaci George, trochu nudu a korporátní long term procesy. Ale v IT oddělení Spořky jsme našli prostředí podobné technologickému startupu.

„Jsme jediná banka, která má už druhým rokem jako strategickou prioritu cloudifikaci. Musíme se podívat na všechny produkty, které tu za skoro dvousetletou historii banky máme, a musíme se na ně podívat úplně od nuly,“ vysvětluje Head of Engineering Tomáš Metz.

employer branding na CC

Přečtěte si takéCzechCrunch spouští kreativní studio pro employer branding.CzechCrunch spouští kreativní studio pro employer branding. Firmy ukáže novým talentům moderně a kreativně

V rámci aktuální strategie České spořitelny hraje velkou roli i využívání umělé inteligence, a to hned v několika rovinách. „Máme klasickou data science, machine learning, AI podporuje Fit zónu v Georgeovi a máme umělou inteligenci pro vývojáře. Každý zaměstnanec banky pak může používat ChatGPT,“ vyjmenovává příklady využití Tomáš Metz.

To všechno jde ruku v ruce s potřebou dalšího vzdělávání nejen v oblasti AI a Česká spořitelna v tomhle směru myslí na své lidi. „Když se bavíme o rozvoji, rádi používáme metaforu boje s drakem. To je to, čemu u nás říkáme VUCA world. Nikdy nevíte, co, kdy a odkud přijde, a musíte být připraveni na budoucnost, kterou nelze předvídat,“ popisuje Barbora Holečková, L&D Chapter lead, v narážce na koncept, který popisuje současný proměnlivý a složitý svět.

Podívejte se na celou Epizodu #1 Cloudová civilizace se Sarou Polak!

Nahlédněte s námi do zákulisí firem. Sazka nejsou jen losy a míčky, ale hlavně data a technologie

Jak se pracuje v Sazce? Podívejte se na první firemní profil od kreativního employer brandingového studia CzechCrunche.

redakceredakce

Sazka profil by CzechCrunch

Foto: CzechCrunch

Jako první vznikl v kreativním employer brandingovém studiu CzechCrunche profil Sazky

0Zobrazit komentáře

Když se řekne Sazka, určitě se vám vybaví losy a míčky. A také možná štěstí, nebo smůla – podle toho, zda vyhráváte, nebo ne. Jak moc ale znáte firmu teď? Možná byste netipli, že v současné době Sazka stojí hlavně na datech a že v ní mají až 38 dní volna. I pro vás jsou proto určené nové profily firem, které CzechCrucnch vytváří. Do zákulisí známých společností vyrážíme s naším novým employer brandingovým studiem. A jako první jsme zajeli právě do Sazky.

employer branding na CC

Přečtěte si takéCzechCrunch spouští kreativní studio pro employer branding.CzechCrunch spouští kreativní studio pro employer branding. Firmy ukáže novým talentům moderně a kreativně

Společnosti ukazujeme moderně a kreativně, během dvou intenzivních dní jsme pořídili spoustu fotografií, videí i vtipnou anketu. V ní jsme například zjistili, že i láska k zaměstnavateli prochází žaludkem, protože výborná kantýna je benefit, který zaměstnanci Sazky vyzdvihují velmi často.

Vytváření profilu zabere kreativnímu týmu CzechCrunche zhruba měsíc a půl. „Výchozím bodem je obsahová schůzka, kde nabíráme informace o dané společnosti a bavíme se o tematických pilířích budoucího profilu,“ vysvětluje šéf employer brandingového studia Tomáš Hybeš. Tým pak vypracuje tematickou kostru, vytváří texty a vydává se do firem, kde točí videa a fotí, na závěr přichází na řadu samotná výroba profilu kodérem.

„Při tvorbě profilu jsem si uvědomil, jak moc technologickou firmou Sazka je a také to, že firemní kultura tu není jen prázdná fráze, která se používá v externí komunikaci, ale autenticky se propisuje do života lidí v Sazce,“ popisuje Hybeš práci na prvním z profilů.

Sazka profil by CzechCrunch

Přečtěte si takéSazka: Špičkové technologie, komunikace a výsledkyPodívejte se do Sazky: Špičkové technologie, komunikace a výsledky

„Spolupráce s Tomášem je sázka na jistotu. V employer brandingu se pohybuje léta, naprosto rozumí potřebám klienta, cílovce, komunikačním strategiím, a především obsahu. Právě obsahem je profil na CzechCrunchi unikátní. Autenticky zachycuje hravou atmosféru ve společnosti a jeho tvorba je pro klienta rychlá a bezproblémová. Předčila mé očekávání,“ říká employer brandingová manažerka Sazky Hana Suchá o novém profilu.

Zaměstnanci si na Sazce cení hlavně flexibilitu, kterou jim společnost poskytuje, ale i delší dovolenou nebo plochou organizační strukturu. K nikomu to není daleko a věci se řeší hned, u stolu a s těmi, kdo je mají slyšet. A možná kdybyste to věděli dříve, tak nechcete být od malička popelářem nebo kosmonautem, ale specialistou losování nebo gamifikace. I takové pozice Sazka nabízí, přesvědčte se sami.

Employer brandingové studio CzechCrunche nicméně nemá na starosti pouze profily firem. Ještě více do technologické části společností proniká nový pořad Cloudová civilizace, jehož moderátorkou je přední česká popularizátorka technologií Sara Polak. A to, proč je dobré se employer brandingu věnovat, řeší Tomáš Hybeš se šéfem employer brandingu v České spořitelně Michalem Kosařem v novém podcastu EB Talks.