Tenhle český startup, který chce zachránit advokátní kanceláře, roste ve dvouciferných číslech
Právníci nepatří zrovna k technologickým nadšencům, právě naopak, advokátní kanceláře jsou v zavádění IT inovací typicky mezi posledními. Pro lepší představu, pro většinu právníků jsou vrcholem sdílení a archivace dokumentů přílohy e-mailů, maximálně sdílené složky na jednom z počítačů v kanceláři. K tomu připočtěte hodinovou odměnu, která znevýhodňuje právníky, kteří dělají svou práci efektivně a máte z pohledu inovací velmi zastaralý trh. Což znamená zároveň příležitost. Jak říká Pavel Krkoška, CEO SingleCase, českého startupu, který chce tuto příležitost využít:
„To, co je dnes právním poradenstvím na míru, bude zítra komoditou. Globální právní trh se otevírá i poskytovatelům mimo právní kanceláře, což bude znamenat podobnou disrupci, jakou přinesl carsharing pro trh taxislužeb.”
Cílem SingleCase je připravit právníky na tuto změnu a umožnit jim pracovat efektivně, zkrátka dát advokátům možnost nenechat si ujet vlak. Vzhledem k cílové skupině je však největším benefitem SingleCase uživatelská přívětivost, jak říká Krkoška:
„Systém je tak jednoduchý, že ho zvládne používat i tradiční právník.”
A tuzemské kanceláře na to evidentně slyší – již dnes je totiž největší firmou na trhu samostatných právníků a kanceláří do 5 uživatelů a zároveň roste ve dvouciferných číslech – jak v procentu nových uživatelů, tak příjmů. Výnosy jsou podle informací zakladatelů v řádu vyšších desítek tisíc měsíčně.
Jak však říkají zakladatelé, český trh je zkušební a z hlediska výnosů jsou pro ně zajímavé zahraniční trhy. Proto již dnes začínají prodávat v Polsku a Německu.