Tento projekt vám pomůže vyhnout se turistickým oblastem při cestování ve městech

hoodmaps
0Zobrazit komentáře

Díky mnoha možnostem a rapidnímu snižování cen je dnes cestování po Evropě i po světě dostupné takřka pro každého. Někdo se spokojí s all-inclusive hotelem u pláže, někdo zvolí nízkonákladové cestování po Asii a někdo jede objevovat západ se vším, co nabízí – tak nebo tak je ale často problém poznat mnoho zajímavých míst tak, jak je prožívají místní.

Pokud se totiž podíváme na každé větší, především pak hlavní, město, je velmi jednoduché dostat se z letiště přímo do turistické pasti, která, přiznejme si, většinou nejen že neodkryje nic z místní kultury, ale zároveň vytáhne množství peněz z kapsy. Holanďan @levelsio, který se v roce 2014 rozhodl založit 12 startupů během 12 měsíců a který je tvůrcem populárního Nomad Listu či Startup Retreats, tak spustil během včerejška novinku s názvem Hoodmaps, která tento problém pomáhá řešit.

webxpo-1

Přečtěte si takéNa letošním WebExpo 2017 se představí 80 řečníků včetně newyorského designérského dua Anton & IreneNa letošním WebExpo 2017 se představí 80 řečníků včetně newyorského designérského dua Anton & Irene

Na mapě integrované s Google Maps pomocí záznamů lidí přehledně zobrazuje, jaké části města jsou vhodné k prozkoumání mimo turistické oblasti. Konkrétně jsou pak mapy rozdělené barevně do kategorií jako oblasti s nejvyšším výskytem turistů, business čtvrti, luxusní místa, části pro hipstery plné kaváren nebo pro studenty.

hoodmaps2

Kromě barevně vyznačených částí mohou uživatelé přidávat i výstižné popisy daných míst nebo tipy na věci, které by běžný návštěvník cizí země běžně nehledal, čímž může kdokoliv objevit i velmi netradiční místa. Momentálně má nejvíce takových příspěvků například San Francisco, New York nebo Los Angeles, nechybí třeba ale ani Paříž či Praha, do jejíž mapy se zapojilo přes 100 uživatelů.

Další z mnoha

Hoodmaps bylo spuštěno jako další experiment, ze kterého může i nemusí vzejít reálný produkt. Momentálně si projekt získal desítky tisíc aktivních uživatelů, zabodoval na serveru Product Hunt a vypadá to, že se chystají další funkce, díky kterým by se mohla data na platformě vyvinout v něco víc.

Podívejte se na úplně první vyrobený kus Tesla Modelu 3, který bude doručen zákazníkovi

model3
0Zobrazit komentáře

V pátek se na výrobní lince automobilky Tesla v její kalifornské továrně rozběhla produkce nového Modelu 3, který má být tou dosud nejlevnější variantou luxusního Modelu S, s cenovkou začínající již na 35 tisících dolarech. Tesla by chtěla již koncem roku produkovat přibližně 5000 nových vozů týdně.

V souvislosti s tím se začali investoři trochu obávat, zda bude automobilka schopna poptávku pokrýt a proto na burze klesla hodnota akcií a celé firmy zhruba o pětinu. Při stávajícím tempu se totiž zákazníci, kteří si Model 3 předobjednali, dočkají auta většinou až koncem roku nebo v průběhu první poloviny roku 2018. Noví zákazníci si počkají do druhé poloviny 2019.

bithumbx

Přečtěte si takéČtvrtá největší směnárna kryptoměn, Bithumb, byla hacknuta. Škody jdou do milionů dolarůČtvrtá největší směnárna kryptoměn, Bithumb, byla hacknuta. Škody jdou do milionů dolarů

Úplně první vyrobený kus jsme mohli díky Muskovi a jeho účtu na Twitteru vidět již během včerejšího dne – původně byl určen zákazníkovi, ten ho ale věnoval Elonu Muskovi jako dárek k narozeninám. Od posledních viděných konceptů už se černý vůz na 19″ kolech zásadně neliší, byť nebyl k vidění interiér nebo bližší detaily – Musk se již ovšem dříve zmínil, že možností konfigurace u Modelu 3 bude přibližně 100, oproti více než 1500 u Modelu S.

model3b

Důvodem pro toto omezení je právě rostoucí počet vyráběných kusů, větší individualizace totiž znamená potencionální komplikace, což si firma rozhodně nemůže dovolit. Na konec července Tesla plánuje větší akci, kde Model 3 oficiálně představí a předá prvním přibližně 30 zákazníkům, souběžně s tím pak spustí také online konfigurátor.

tesla3c
model3

luckey-zuckerberg

Přečtěte si takéMeta a Anduril vyvíjejí AR technologie pro americkou armáduRozešli se ve zlém, teď jsou z nich parťáci. Zuckerberg a Luckey spojili síly ve jménu americké armády

Na internetu se objevilo později i video, které ukazuje nejen exteriér ale i několik hlavních prvků interiéru:

Foto: Elon Musk / Twitter