Tesco zrušilo vlastní logistiku. Rozvoz potravin přebírá kurýrní služba DoDo a chce s ním i do dalších zemí

Peter BrejčákPeter Brejčák

dodo-fleet-minInsider

Foto: DoDo

Flotila logistického startupu DoDo

0Zobrazit komentáře

Nejstarší hráč na poli rozvážky čerstvých potravin ze svého e-shopu u nás ruší svou vlastní flotilu dodávek a kurýrů. Nákupy z Teska, respektive jeho internetového obchodu, bude nově rozvážet logistický startup DoDo, se kterým maloobchodní prodejce spolupráci testoval minimálně od jara letošního roku, avšak doteď ani jedna ze společností nechtěla tuto spolupráci komunikovat.

„Se společností DoDo jsme se rozhodli spolupracovat na základě úspěšného pilotu. Naše partnerství znamená, že můžeme poskytovat více zákazníkům kvalitní doručovací službu,“ prozradil pro deník E15 mluvčí Teska Václav Koukolíček. Osud řidičů a dodávek řetězec nekomentoval.

Logistický startup DoDo, který se v září začlenil do miliardové investiční skupiny V-Sharp Michala Menšíka, pro CzechCrunch potvrdil, že v aktuální spolupráci s Teskem jde o více než stovku vozů a počet kurýrů je na úrovni tří stovek. Finanční podrobnosti spolupráce však také nejsou známé.

michal-mensik-dodo-inveo

Foto: DoDo

Michal Menšík, CEO DoDo

Pro DoDo jde o zatím největší zakázku v Česku, v rozvážkách mimo spolupracuje například i s řetězcem KFC nebo Bageterií Boulevard. Spolupráce s Teskem, které bylo v roce 2012 mezi prvními, kdo se do online prodeje a následného rozvozu potravin pustil, se však netýká jen tuzemska.

„Zatím pro Tesco vozíme na Slovensku. Naše služby díky spolupráci s dalšími e-shopy však chceme brzy rozšířit i do ostatních zemí, jako je například Polsko či Maďarsko,“ prozrazuje Menšík pro CzechCrunch. Vedle Prahy v Česku jezdí i v Brně, Plzni, Ostravě, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Mladé Boleslavi, Kladnu, Kolíně a Prostějově. Na Slovensku pak působí v Bratislavě a Žilině.

S konkurenčními hráči na tuzemském trhu jako Rohlik.cz a Košík.cz, kteří sice přišli o něco později, ale minimálně první jmenovaný již Tesco v tržbách předběhl, DoDo podle Menšíka hledá společné synergie, protože všichni hráči nakonec řeší stejný problém – jak rychle a efektivně dostat zboží ze skladů k zákazníkovi –, více však zatím komentovat nemůže.

itesco-kuryr

Foto: Tesco

Tesco nově využívá na rozvoz potravin kurýry DoDo

DoDo i po navázání spolupráce s Teskem plánuje rozvíjet svůj stávající byznys model, kdy pro některé e-shopy s potravinami nebo restaurace vozí veškeré objednávky ze všech poboček a pro jiné klienty pouze část, aby například stíhaly odbavovat své objednávky.

„Výrazně se soustředíme na práci s daty, která nám pomáhají optimalizovat trasy, a především plně utilizovat vozový park. Zároveň u tohoto modelu spolupráce je klíčové přímé napojení klientských systémů na naši aplikaci, která koordinuje a vyhodnocuje efektivitu zakázek a celého nastavení logistických procesů v reálném čase. Již brzy oznámíme další novinku v podobě spuštění naší logistické IT platformy,“ dodal na závěr Menšík s odkazem na nový projekt a lze očekávat, že v něm opět bude integrovat několik startupů skupiny V-Sharp.

DODO

Jsme logistická služba pro e-commerce, retail, restaurace a rychlá občerstvení.

Klíčoví lidé

_michal_mensik_3

Michal Menšík

Zakladatel

DODO

Jsme logistická služba pro e-commerce, retail, restaurace a rychlá občerstvení.

Klíčoví lidé

_michal_mensik_3

Michal Menšík

Zakladatel