Těží data z webů a je v zisku. Datové Apify má přes 200 tisíc uživatelů, teď nabírá 70 milionů
Pražský startup uzavírá další investici po pěti letech, složily se na ni české fondy J&T Ventures a Reflex Capital.
Potkali se na matfyzu, a i když pokračovali postgraduálním studiem, Jakuba Baladu a Jana Čurna to pořád táhlo k vlastnímu byznysu. Potenciál viděli v softwaru, který by takzvaně scrapoval, tedy automaticky stahoval data z webů. Vznikl tak nástroj Apify, jenž nyní využívají přes dvě stovky tisíc uživatelů po celém světě. Jeho obrat se blíží k hranici 200 milionů korun a zároveň je v zisku. Pro akceleraci dalšího růstu nyní uzavřel další finanční kolo. Přinášíme souhrn nejdůležitějších informací.
Zainvestovaný startup: Apify
Kdo a kolik investuje: České fondy J&T Ventures a Reflex Capital posílají dohromady 70 milionů korun.
Kolik startup získal předtím: dvanáct milionů korun i od Reflex Capitalu
Co Apify dělá: Stojí za takzvanou web scrapingovou platformou, která firmám umožňuje těžit data z internetových stránek a získat data i pro umělou inteligenci. Zároveň dokáže automatizovat workflow, kterou lidé dělají manuálně ve webovém prohlížeči, a následně ji spustit ve větším měřítku v cloudu.
Jednou z klíčových služeb je otevřené tržiště s takzvanými Aktory, tedy cloudovými programy. Aktuálně jich nabízí přes 1 500. „Naší dlouhodobou ambicí je vybudovat největší světový marketplace, kde firmy a vývojáři najdou hotová cloudová řešení pro automatizaci, která vytvářejí a prodávají jiní vývojáři,“ komentuje spoluzakladatel Jan Čurn.
Zakladatelé: Jakub Balada a Jan Čurn Apify založili v roce 2015. Poznali se během studia informatiky na Matematicko-fyzikální fakultě UK, kdy si také uvědomili, že programování může být vedle zábavy výnosný byznys. Viděli poptávku po softwaru, který by dokázal získávat z webových stránek data, a proto takový nástroj vytvořili.