Trpasličí vzrůst i bojové pózy mu zajistily miliony fanoušků. Teď slavný Hasbulla míří do UFC

Trpí růstovou nemocí, i tak ale na Instagramu a TikToku převyšuje většinu z nás. Kamarád slavného Khabiba Nurmagomedova zaujal i šéfa UFC.

Filip HouskaFilip Houska

dana-white_hasbulla_1x_mpStory

Foto: hasbulla.hushetskiy/Instagram

Šéf bojové organizace UFC Dana White s Hasbullou

0Zobrazit komentáře

Možná ho uvidíte na Instagramu, jak spokojeně pojídá čínské nudle u parapetu. Nebo ho spatříte na TikToku, kde pózuje u luxusního sporťáku. Nebo vám někdo pošle jeho video, kde svým dětským hlasem zvolá něco v ruštině. Hasbulla patří mezi největší (a vzrůstem mezi nejmenší) hvězdy sociálních sítí posledního roku a svými příspěvky baví celý svět. Dokonce zaujal i šéfa UFC, nejslavnější bojové organizace planety.

Říká se, že v ruské federativní republice Dagestán vyrůstají ti nejlepší zápasníci smíšeného bojového umění (MMA). Je to oblast pokrytá vysokými horami s mnohdy náročnými podmínkami pro život, což místní zoceluje. Ostatně z Dagestánu pochází i Khabib Nurmagomedov, který v době své profesionální kariéry patřil k nejlepším bojovníkům v UFC.

Právě v nejjižnější republice Ruské federace se v roce 2003 narodil i Hasbulla Magomedov, jehož život byl komplikovaný už od samotného začátku. A nemohlo za to jen místo, kde vyrůstal. V dětství mu totiž diagnostikovali genetickou poruchu, kvůli které nemohl fyzicky růst. Zjistili mu takzvaný deficit růstového hormonu, jenž Hasbullovi mimo jiné způsobil to, že ve svých dvaceti letech vypadá a má hlas stále jako dítě.

Kvůli této chorobě Hasbulla dorostl výšky pouhého jednoho metru a ručička na váze se mu zastavuje v rozmezí patnácti až dvaceti kilogramů. To mu ale nezabránilo v tom, aby byl se svým životem spokojený. Možná právě naopak. Před dvěma lety se totiž za podpory svých kamarádů, především pak čečenského zápasníka Aschaba Tamaeva, vrhl na sociální sítě – a způsobil tam pořádný rozruch.

Malý vzrůstem, ale velký vlivem

Koncem předloňského roku začal Hasbulla dávat na Instagram a TikTok nejrůznější obsah ze svého života. Zpočátku nebyl ničím unikátní, kvůli svému trpasličímu vzrůstu, dětskému hlasu a líbivým, mnohdy až sarkastickým grimasám si ale začal získávat pozornost publika. Někdy se mu podařilo natočit se u drahého auta, s drahými hodinkami nebo v drahých outfitech.

Život na sociálních sítích podpořil ale hlavně dvěma událostmi. V jedné z nich figuruje i zmíněný Khabib Nurmagomedov, který s Hasbullou pár věcí natočil a vyfotil – a protože jde o jednu z ikon věhlasné bojové organizace UFC, stal se dagestánský tvůrce rázem o mnoho slavnějším. Větší efekt ale měl jeho chystaný souboj s tádžickým zpěvákem. A ano, také trpaslíkem.

Pokud jste loni lustrovali Instagramem a TikTokem více než pár minut denně, patrně jste fotky a videa dvou maličkých dospěláků, jak stojí s upřenými výrazy a pěstmi před sebou, viděli. Na jedné straně byl Hasbulla, na druhé Abdu Rozik, který má zápis v Guinnessově knize rekordů jako nejmenší zpěvák na světě – a na sociálních sítích je také velmi populární. Měli mezi sebou spor (patrně ale uměle vyvolaný) a chtěli ho urovnat v kleci.

K zápasu kvůli „neetičnosti“ nakonec nedošlo, oběma tvůrcům to ale nahnalo velkou sledovanost. Se správnou podporou lidí v Hasbullově okolí se pak malý rodák z Dagestánu dočkal několika milníků v počtu sledujících. Překonal milionovou hranici jak na Instagramu, tak na TikToku, nyní jeho základna sledujících činí 3,2 milionu, respektive 1,5 milionu lidí. Hasbullovi to dodalo „sebevědomí“ a rozjel pořádnou show.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Najednou se z něj stala hvězda sociálních sítích, která ráda kombinuje pózy u luxusních statků s obyčejnými věcmi každodenního života, například pojídáním čínských instantních nudlí, návštěvou kadeřníka nebo focením s domácími mazlíčky. A lidi to zkrátka baví – je v tom zahrnutá správná bizarnost okořeněná vtipnými gesty samotného Hasbully. Ostatně komu by se nelíbil „trpaslík na sedadle spolujezdce v Bentley“.

Ani přes veškerou slávu na Instagramu a TikToku (a také spuštění vlastní edice digitálních sběratelských předmětů na bázi NFT) ovšem Hasbulla nezapomněl na jednu ze svých největších vášní, která ho doprovázela i v dobách, kdy nebyl tak vidět. A tou jsou bojové sporty, konkrétně zápasy těch nejlepších pod hlavičkou UFC.

Hasbulla, Dana White a Conor McGregor

Protože se zná s Khabibem Nurmagomedovem, nedá se říct, že by pro Hasbullu bylo příliš složité se dostat na některý ze zápasů UFC. Několik takových galavečerů absolvoval, přičemž na jednom z nich vznikla i fotka se samotným šéfem UFC Danou Whitem. Médii se rázem začala šířit zpráva, že se měl Hasbulla domluvit na potenciálním zápasu právě s rivalem Abduem Rozikem, nakonec se ale ukázalo, že jde o poplašné hlášení.

I tak se ale objevovaly náznaky, že si Hasbulla s Whitem padli do noty a mohli by spolu něco vymyslet. Hasbulla rád prohlašoval, že by rád bojoval v kleci, White se pak pro změnu od těchto divokých plánů distancoval. Teď ovšem přece jen něco upekli – jak potvrdil sám Hasbulla na svém Instagramu, s UFC podepsal pětiletou smlouvu, která zahrnuje účast na turnajích a další mediální aktivity spojené s výrobou zápasnického obsahu.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Hasbulla Magomedov (@hasbulla.hushetskiy)

Jak přesně bude spolupráce vypadat, se zatím neví. Stejně tak není známá ani částka, kterou za novou práci Hasbulla inkasuje. Podle novináře Igora Lazorina, který díky úzkému napojení na dění v UFC informoval o této zprávě jako první, má být nicméně vyšší, než má v kontraktech většina profesionálních zápasníků.

To komunitu fanoušků UFC namíchlo, jelikož se často (a dlouho) mluví o tom, že zápasníci nedostávají tolik peněz, kolik by si zasloužili. Hasbullovo jmění se pak odhaduje alespoň na 200 tisíc dolarů, zhruba pět milionů korun – příjmy mu jdou primárně z reklam na sociálních sítích.

Zajímavý pak může být i další vývoj sporu mezi Hasbullou a slavným irským bojovníkem Conorem McGregorem, který se do dagestánského kluka před časem opřel a dělal si legraci z jeho vzrůstu. Na Twitter dokonce napsal, že by nejraději „Hasbullu kopnul rovnou do branky z voleje“, což pobouřilo i některé zápasníky.

Ať už se spolupráce vyvrbí jakkoliv, pro UFC jde o další marketingový kanál, přes který může propagovat své zápasy. I teď to nejslavnější bojová organizace planety dělá dobře, když před každým velkým střetnutím fanoušky pravidelně zásobuje videi z tréninkových kempů zápasníků – a silná je také v bezprostředním zachycování emocí během soubojů. Hasbulla tomu teď dodá ale jiný šmrnc, který mu může pomoci k ještě větší relevanci na sítích.

Každou neděli vám naservírujeme nejdůležitější zprávy týdne.

Newsletter Weekly | Poslední vydání

V obraně programátor, v útoku zámečník. FC Rokycany se chystají na zápas roku a baví tím celé Česko

Na Twitteru začali vtipkovat o tom, jak fotbalový trpaslík bude hrát s prvoligovým Libercem. Teď už rokycanský účet hltají všichni.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

rokycanytwitterStory

Foto: CzechCrunch

Fotbalové FC Rokycany baví na Twitteru

0Zobrazit komentáře

Ve středu 14. září se v Rokycanech chystá velká fotbalová sláva. Běžně by se o ní referovalo jen v regionálních denících, ale o očekávaném pohárovém utkání mezi FC Rokycany a Slovanem Liberec dnes ví celá země. Rokycanský divizní klub, za který hrají realitní makléř, zámečník nebo vysokoškolský učitel, totiž už několik týdnu baví Twitter. A to natolik, že kdyby se sestavovala oficiální tabulka v počtu sledujících na této sociální síti, Rokycany by již brzy bojovaly o prestižní evropské poháry. „Nemohlo se nám stát nic lepšího,“ směje se funkcionář, který má rokycanský Twitter na starosti.

Fotbalový klub z Rokycan hraje čtvrtou nejvyšší fotbalovou soutěž v Česku a po pěti odehraných zápasech je v čele Divize A. Pořád ale jde o amatérskou soutěž, kde se na zápasy a tréninky scházejí fotbalisté po práci, pokud na ně vůbec najdou čas. V těchto týdnech je však v Rokycanech docházka skoro na každém tréninku stoprocentní. Ve středu totiž přijede FC Slovan Liberec, který tu odehraje svůj první pohárový zápas v MOL Cupu. A možnost hostit soupeře z první ligy je pro malý regionální klub vždy velký svátek.

„Když jsme se dozvěděli rozlosování, tak si pamatuji, jak jsem šel za šéfem klubu a řekl jsem mu, že kolem toho rozjedu Twitter. Vůbec nevěděl, o co jde,“ směje se v rozhovoru pro CzechCrunch mládežnický trenér z Rokycan, který stojí za twitterovým účtem @fcrokycany, ale nepřeje si být jmenován. Říkejme mu třeba Michal B. Právě jemu se za dva týdny podařilo proslavit rokycanský fotbalový klub po celé zemi. Vtipnými hláškami baví sportovní i nesportovní fanoušky, účet sleduje už přes 7300 lidí a toto číslo rychle roste.

„Nakonec se opravdu může stát, že duel s Libercem bude utkáním dvou sousedů z tabulky,“ napsaly FC Rokycany na Twitter v pátek ráno. Narážely na tabulku v počtu sledujících na Twitteru, v níž před několika dny začínaly jako jasný outsider s nulou, ale rychle se vyšvihly a je pravděpodobné, že Liberec stihnou do středečního duelu ještě přeskočit. Na jejich favorizovaného soupeře jim schází pár stovek sledujících. „Asi pánům z Tisportu trochu motáme hlavu, když na nás chtěli vypsat ty nejvyšší kurzy,“ doplnil v nadsázce klub z města kousek od Plzně, kde žije přibližně 14 tisíc obyvatel.

Rokycany se rozhodly na Twitteru bavit, a to jak sami sebe, tak celou fotbalovou veřejnost. „Říkal jsem si, že uděláme srandu pro pár lidi. Nikdy mě nenapadlo, že by to mohlo dorůst do takových monstrózních rozměrů,“ usmívá se mládežnický trenér. Jeho vtípky už dnes na Twitteru pravidelně sledují známé osobnosti tamní scény, například řada uznávaných novinářů v čele s Luďkem Mádlem. Ale také třeba 1. místopředseda představenstva SK Slavia Praha Tomáš Syrovátka nebo marketingový šéf AC Sparta Praha Kamil Veselý.

Právě dva nejslavnější pražské kluby nabízejí v oblasti marketingu a práce na sociálních sítích to nejlepší, co je v Česku k vidění. FC Rokycany teď ale všechny poráží na hlavu svým vtipem, který se na Twitteru šíří jako lavina. Suverénně nejvíce zatím zabodovaly, když zveřejnily svou základní jedenáctku. „Máme oproti Liberci tu nespornou výhodu, že můžeme sledovat jeho zápasy, rozestavení hráčů na hřišti a tak dál. Aby to bylo úplně fér, tak také odkryjeme naše karty,“ napsaly. Na přiložené infografice pak byly na jednotlivých pozicích napsány profese, jimiž se hráči živí.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V brance stavbyvedoucí, v obraně programátor, v záloze administrátor e-shopu a v útoku zámečník. „Pokud jste správně četli naši sestavu, asi jste pochopili, že máme mužstvo poskládané celkem logicky. Na křídlech kluci, co se živí rychlostí. V brance stavbyvedoucí, který má přístup k betonu. Na hrotu zámečník, který odemkne každou branku. A stoper? To už je vysoká škola!,“ doplnil rokycanský klub. Na sociální síti zveřejňuje střípky z vlastní kabiny, poutá na zápas s Libercem a také reaguje na světové fotbalové dění.

Když se ukázalo, že je volný po vyhazovu z Chelsea trenér Thomas Tuchel, přišla prý předsedovi FC Rokycany na WhatsApp od tohoto německého kouče zpráva. Trenér a středoškolský učitel Milan Dejmek má však prý svou pozici pevnou a rokycanský mančaft do pohárového zápasu s Libercem určitě povede. Mezi prvními známými osobnostmi, které na tweety divizního klubu zareagovaly, byl herec Ladislav Hampl a další slova uznání rychle následovala. Účet @fcrokycany přitom sám sleduje jen jeden jiný účet, a tím je soupeř z Liberce.

„Nechtěl jsem schválně sledovat někoho jiného než Liberec. Ani neoznačuji žádné jiné účty, které mají velký zásah, abych nahnal nové sledující, jak to někteří dělají. Šlo to všechno úplně samo. Skvělé bylo, že se chytil i sám Liberec, když nám odpověděl. Z malé kuličky se teď stala velká koule, kterou sleduje spoustu lidí,“ říká Michal B., který se sociálními sítěmi dosud přicházel do styku jen jako obyčejný uživatel. Na Twitteru však delší dobu působil, a tak tušil, co by mohlo fungovat. Podobným způsobem už před časem bavil klub SK Líšeň z Brna, byť se ukázalo, že tehdy šlo jen o šprýmařský neoficiální účet.

Autor rokycanských tweetů ho prý zaregistroval, ale nijak načtený ho neměl, a tak teď plynou nápady především z jeho hlavy, případně dalších pár kolegů z kabiny, kteří mu začali pomáhat. Jeho práce už zaujala natolik, že mu dokonce hodil laso olympijský výbor a pár dalších organizací. Stejně jako všichni ostatní v Rokycanech ale teď má mládežnický trenér v hlavě především pohárový zápas s Libercem a jím obhospodařovávaný Twitter. A co se stane, až bude po zápase?

Za náš úspěch by měl být rád celý český fotbal.

„Uvidíme, jak dopadne. Určitě na Twitteru chceme být, dokud budeme v pohárech, a to nemusí končit Libercem. Stejně jako nikdo nečekal, že Viktoria Plzeň vyhraje na Barceloně, tak nikdo nečeká, že porazíme Liberec, ale nikdy nevíte. Já si ale vlastně přeju, aby Liberec vyhrál, protože pak budu mít klid,“ směje se trenér, který vymýšlením a zveřejňováním příspěvků tráví několik hodin denně. Sám si vytváří většinu grafik a nejvíce se zatím zapotil, když oblékal do rokycanského dresu Sylvestera Stalloneho, který se na vyrobeném plakátu chystá na svou největší výzvu.

Favoritem FC Rokycany ve středečním duelu, jehož výkop je naplánován na 16.30, rozhodně nebudou, ale je jasné, že do zápasu dají všechno. „Nám se nemohlo stát nic lepšího. Vylosovali nám skvělý tým z první ligy, který hraje opravdu skvělý fotbal. Děkujeme také Liberci a jejich PR týmu, jak se k tomu postavil. Náš úspěch na Twitteru pomáhá nejen nám, ale také jim. A celý český fotbal by za to měl být rád, protože zvyšujeme zájem o fotbal,“ dodává autor rokycanského účtu. Ocenění ostatně přišlo i z druhé strany.

„Kreativní způsob, jakým přistoupili Rokycanští k propagaci nadcházejícího pohárového souboje na Twitteru, oceňujeme a s chutí se do této hry občas zapojujeme. Pokud z toho bude náš soupeř profitovat jak na vstupném ze zápasu, tak větším dosahem v online prostředí, budeme jen rádi,“ uvedl pro Drbnu ředitel komunikace Slovanu Tomáš Čarnogurský. A kolik lidí vlastně na stadionu v Rokycanech bude? Mluví se o pokoření zhruba dvoutisícové návštěvy z před pár let, kdy tu hrála přátelský duel Viktoria Plzeň, aktuální mistr ligy.

Divácká kapacita v Rokycanech je prý neomezená. Na tribunu se vejde zhruba šest stovek lidí a zbytek se může rozprostřít kamkoliv kolem hřiště. „Tam se vejde klidně pět tisíc lidí, akorát možná někteří z nich neuvidí,“ směje se trenér. A komu by twitterová zábava nestačila, může FC Rokycany podpořit i v kampani na Doniu. V ní se klub snaží využít pozornosti fotbalové veřejnosti a vybrat 200 tisíc korun na podporu mládežnických oddílů. Za příspěvek do klubové kasy můžete získat své jméno na chodbě u WC, večeři s kapitánem nebo drn nepozorného trávníkáře o velikosti 10 na 10 centimetrů. Těch už si fanoušci pár koupili a v Rokycanech teď prý netuší, jak je budou posílat.

tomas_mraz

Přečtěte si takéMiton spojuje svých osm gastro projektů pod novou značkuMiton spojuje svých osm gastroprojektů pod novou značku. Letos cílí na čtvrtmiliardové tržby

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.