Tvůrce Photoshopu chtěl za 500 miliard pohltit populární on-line nástroj. Z obřího dealu ale sešlo
Adobe se dohodlo na akvizici společnosti Figma za 20 miliard dolarů. Regulátorům v Americe i Evropě se spojení ale vůbec nelíbilo.
Loni ta zpráva pořádně rozvířila startupové vody. Aby také ne – ve chvíli, kdy přibývalo informací, že apetit investorů dávat peníze do technologických projektů padá, oznámil softwarový gigant Adobe, že kupuje svého podstatně menšího a mladšího konkurenta Figmu za 20 miliard dolarů. Tedy za 500 miliard korun. Mělo jít o jeden z největších dealů IT světa posledních let. Jenže teď z něj sešlo a na vině jsou regulátoři.
„Adobe a Figma sice striktně nesouhlasí s tím, co říkají regulátoři, nicméně věříme, že aktuálně je v našem vzájemném zájmu, abychom šli každý dál svou vlastní cestou,“ prohlásil generální ředitel Adobe Shantanu Narayen. Akcie jím vedené firmy na to zareagovaly růstem, loni, když plán akvizice oznamoval, se naopak propadly.
Tím, kdo spojení dvou hráčů fakticky přerušil, byly antimonopolní úřady v EU a ve Velké Británii. Těm se nelíbilo to, nač upozorňovala i řada designérů a expertů na UX: že totiž Adobe má téměř monopol v oblasti softwaru pro designéry a že Figma je zase extrémně populární on-line nástroj, ve kterém designéři mohou i na dálku společně pracovat. A že jejich spojením by tedy trh tratil.
Nejde ale jen o výhrady evropských úřadů, agentura Bloomberg už na jaře napsala, že americké ministerstvo spravedlnosti, pod nějž dohled nad tržním prostředím také spadá, se chystá po vzoru evropských kolegů zakročit proti spojení Adobe a Figmy.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs