Tvůrci startupu Uber vysvětlují, jak funguje nový platební model, který zvyšuje cenu přepravy až osminásobně

Michal PtáčekMichal Ptáček

uber_hh
0Zobrazit komentáře

Na blogu “taxi mobilní appky” Uber, která aktuálně působí na 60 trzích po celém světě, se objevilo vysvětlení k nedávno zavedenému platebnímu modelu s názvem “surge pricing”.

Ten upravuje cenu jízdného v závislosti na poptávce, dané hodině a aktuální obsazenosti řidičů. Krok celkem logický, až na menší háček, který v některých případech způsobuje až osminásobné navýšení oproti běžné ceně, což se samozřejmě spoustě dosavadních uživatelů nelíbí.

Uber proto nyní zveřejňuje přehledný graf, který by se měl stát pomůckou pro všechny, kteří jeho služby využívají, ale rádi by se nadále přepravovali za ceny standardní. Podle grafu je přeprava nejlevnější okolo šesté hodiny večer. Špička a s ní související zdražení, naopak dosahuje maxima mezi půlnocí a 2:30 ráno.

uber_surge_pricing_1

Stejný platební model právě po vzoru Uberu, nedávno zavedl také konkurenční startup Lyft. Narozdíl od Uberu, který si z příplatku ukrajuje díl pro sebe, ale Lyft celou částku ponechává řidičům na přilepšenou.

foto: Carolyn Coles/Flickr

graf: Uber blog