Přepravní startup Lyft se inspiroval u konkurenčního Uberu a zásadně mění cenovou politiku. Uživatele tím asi nepotěší…
Mobilní aplikace Lyft, která je největší konkurencí pro u nás přeci jen něco známější aplikaci Uber, přichází s dlouho ohlašovanou novinkou, která se u dosavadních uživatelů pozitivního přijetí pravděpodobně nedočká.
Konkrétně pak oficiálně zavádí funkci s názvem „prime time“, která se samoaktivuje vždy v momentě, kdy poptávka od zákazníků rapidně převýší počet řidičů, kteří jsou jim k dispozici. V okamžiku kdy se tak stane a „prime time“ se aktivuje, se cena jízdného v závislosti na konkrétních okolností zvýší (může jít až o násobky běžné ceny).
Útěchou pro uživatele služby může být alespoň fakt, že řidič do speciálního tarifu v konkrétní chvíli spadající, je vždy v takovém případě viditelně označen a uživatel je tak o všem předem informován.
Mimochodem, podobný model, který se u zákazníků logicky velké popularitě netěší, už nějaký čas využívá právě i konkurenční Uber. V jeho případě pak došlo i k takovým bizarním situacím, kdy konečná cena jízdy byla oproti té standardní až osminásobná. Narozdíl od Uberu, který si z těchto příplatků ukrajuje část pro sebe, se však v Lyft rozhodli, že v takových případech připadne celá částka řidičům.