Twitter brzy vrátí zpět chronologicky řazenou časovou osu. Výběr nejlepších tweetů bude volitelný

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

jack-dorsey-twitter2

Jack Dorsey, CEO Twitteru

0Zobrazit komentáře

Byť to tak ne vždy vypadá, Twitter v některých případech opravdu naslouchá svým uživatelům a provádí podle toho některá rozhodnutí. Nejnovějším krokem, kterým chce tato sociální síť potěšit zejména své náročnější a zkušenější uživatele, je možnost návratu ke chronologicky řazené časové ose, kdy se vám zobrazují jednotlivé tweety od nejstaršího po nejnovější. Twitter dá uživatelům nově na výběr, zda chtějí číst tweety právě tímto způsobem, nebo využijí jeho algoritmicky sestavenou timeline.

S modelem, že se vám zobrazují tweety od lidí, které sledujete, od nejstaršího po nejnovější, a vy mezi nimi snadno procházíte, Twitter začínal. Na začátku roku 2016 však přišel s novou verzí časové osy, která byla sestavována podle různých algoritmů a uživateli zobrazovala také doporučené a další zajímavé tweety nehledě na datum jejich zveřejnění.

S touto změnou souvisela možnost Zobrazovat nejlepší tweety jako první, což zaktivovalo právě algoritmicky utvářenou časovou osu, díky níž vám nemělo uniknout nic důležitého, co se na Twitteru odehrálo, ať už jste na něm byli naposledy před hodinou nebo dvěma dny. Kdo však doporučené tweety mezi ostatními příspěvky nechtěl, neměl možnost je zcela skrýt. I když jste zmíněnou funkci vypnuli, nadále jste na Twitteru nacházeli tweety od lidí, které jste nesledovali, nebo informace o tom, kdo dal kde srdíčko.

Twitter však nyní po delší době testování došel k závěru, že právě toto nastavení nebylo úplně ideální, a proto chce dát uživatelů zpět větší kontrolu nad tím, jak bude jejich twitterová časová osa vypadat.

„Zjistili jsme, že když ukazujeme nejlepší tweety jako první, je Twitter pro uživatele více relevantní a užitečný. Nicméně jsme také získali feedback od lidí, kteří občas chtějí vidět ty nejnovější tweety,“ uvedla k novinkám firma, kterou spoluzaložil a nyní opět vede Jack Dorsey (na úvodní fotce).

marc-benioff4

Přečtěte si takéSpoluzakladatel Salesforce Marc Benioff kupuje za 190 milionů dolarů magazín TimeSpoluzakladatel Salesforce Marc Benioff kupuje za 190 milionů dolarů magazín Time

„Naším cílem s [chronologickou] timeline je zobrazit nejnovější tweety spolu s těmi nejlepšími, které vás budou pravděpodobně zajímat, ale ne vždy se nám to podařilo správně vybalancovat,“ uznal Twitter. Když si tak nově uživatelé funkci Zobrazovat nejlepší tweety jako první vypnou, skutečně na časové ose uvidí jen ty nejnovější příspěvky. Novinku chce Twitter nasadit během následujících týdnů s tím, že mezi oběma možnostmi půjde snadno přepínat.

Ostatně přeházené tweety a zobrazování těch, co vůbec vidět nechcete, nutilo mnoho uživatelů přecházet k aplikacím třetích stran, které chronologické řazení nadále podporují. Vzhledem k tomu, že je ale začal Twitter v posledních letech systematicky omezovat, může být jeho návrat ke chronologické timeline brán jako další útok právě na klienty třetích stran. Ti však mají pro náročnější uživatele stále jednu velkou výhodu, když čtete tweety postupně: synchronizaci vaší pozice napříč zařízeními. Vždy tak začínáte číst tam, kde jste naposledy přestali.

twitter-timeline

Foto: Flickr/JD Lasica

Spoluzakladatel Salesforce Marc Benioff kupuje za 190 milionů dolarů magazín Time

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

marc-benioff4
0Zobrazit komentáře

Magazín Time se během svých více než 90 let vypracoval v jednu z nejvlivnějších politických a kulturních sil ve Spojených státech a jeho ikonické obálky s červeným rámečkem znají lidé po celém světě. Nyní tento časopis přechází do rukou nového majitele, spoluzakladatele cloudové firmy Salesforce a miliardáře Marca Benioffa. Od společnosti Meredith ho Benioff spolu se svou manželkou kupuje za 190 milionů dolarů, což je více než 4,1 miliardy korun.

Přestože je Marc Benioff spoluzakladatel Salesforce.com, kde rovněž působí jako předseda a co-CEO, samotná firma poskytující cloudové služby není do transakce nijak zapojena. Nákup za několik miliard korun provádí manželé Benioffovi sami a obchod by měl být uzavřen do 30 dní.

„Investujeme do firmy s obrovským dopadem na celý svět, která má zároveň neuvěřitelně silný byznys. Právě po takových se poohlížíme, když investujeme jako rodina,“ uvedl pro The Wall Street Journal Benioff. Jeho manželka Lynne dodává, že síle časopisu Time je v jeho „unikátním vyprávění o lidech a problémech, které nás všechny ovlivňují a spojují“.

time-magazine

Ani slavnému časopisu se pochopitelně nevyhnuly propadající se výnosy z tištěných reklam a také snižující se prodeje na stáncích. Benioffovi nicméně v tradiční magazín věří a zároveň hlásí, že se nechtějí do každodenního provozu mediální firmy zapojovat. Vše bude nadále v kompetenci současného vedení magazínu. Významnější zásah do digitálu by však měl pokračovat.

pavel-kuhn

Přečtěte si takéPavel Kuhn z Home Creditu spouští novou službu DOK. V Česku chce zmodernizovat pojišťovnictvíPavel Kuhn z Home Creditu spouští novou službu DOK. V Česku chce zmodernizovat pojišťovnictví

Významná mediální akvizice je zajímavá zejména z pohledu samotného Marca Benioffa, který tak následuje šéfa Amazonu Jeffa Bezose. Ten v roce 2013 podobným způsobem koupil deník Washington Post. Rovněž Marc Benioff stojí v čele významné technologické firmy, která bojuje na poli cloudových služeb s Oraclem či Microsoftem, a patří mezi americké miliardáře. Salesforce založil už v roce 1999 a jeho jmění se odhaduje na téměř 5 miliard dolarů.

Magazín Time se stěhuje k novému majiteli letos již podruhé. Teprve před osmi měsíci totiž tento časopis získala firma Meredith v rámci nákupu vydavatelství Time Inc., ale hned čtyři tituly ihned nabídla k prodeji. Vedle Time to byly ještě časopisy Fortune, Money a Sports Illustrated.

Jako první získal nového majitele Time, jehož ikonickou obálku v červnu ztvárnilo 958 létajících dronů. Není to však jen obálka, která magazín, jenž poprvé vyšel v roce 1923, proslavila. Populární jsou dnes i výroční speciální vydání s Osobností roku nebo žebříček Time 100, který vypočítává nejvlivnější osobnosti naší planety.

Foto: Flickr/Fortune Global Forum, Time