Tým stojící za službou Balíkonoš rozjíždí Foxdeli. Zlepšuje komunikaci se zákazníky při doručování balíků

martin-jares-foxdeli

Foto: Foxdeli

Zakladatel startupu Foxdeli Martin Jareš

0Zobrazit komentáře

Česká přepravní služba Balíkonoš funguje již od druhé poloviny roku 2013 a za tu dobu se jí podařilo rozeslat přes 1,3 milionu zásilek. Od svého vzniku před téměř šesti lety ušel Balíkonoš dlouhou cestu a tým pod vedením Martina Jareše se proto rozhodl, že na základě poptávky zákazníků vytvoří další novou službu.

Jedním z největších problémů každého e-shopu je totiž mimo samotné konverze a objednávkového procesu či běžné komunikace také komunikace se zákazníkem mezi odesláním a doručením objednávky. Většina e-shopů nabízí více možností přepravy, kdy se každý dopravce liší způsobem komunikace se zákazníkem. Neexistuje tak jednotný proces na to, kdy zákazník dostane SMS zprávu, e-mail nebo jinou notifikaci. Každý přepravce pak navíc se zákazníkem mluví jiným jazykem.

Konec nesrozumitelné komunikace

Spousta e-shopů nicméně nemá na výběr a musí se tak spolehnout na styl komunikace dopravců, který nemohou ovlivnit, ale je přitom v celé zákaznické zkušenosti velmi důležitý. Na tyto problémy reaguje nová česká služba Foxdeli od zmíněných tvůrců Balíkonoše, která umožňuje kompletní personalizaci jednotlivých kroků doručování, a to rovnou u většiny tuzemských přepravců.

foxdeli

S Foxdeli si e-shop sám může natextovat a upravit všechny e-maily a SMS zprávy, které zákazník dostane v průběhu doručování objednávky, a to v jazyce, kterému zákazník rozumí,“ popisuje službu zakladatel a šéf Foxdeli Martin Jareš (na úvodní fotce). „Foxdeli zjednodušuje celý proces doručení a navíc z komunikace odstraňuje ‚přepravštinu‘. Srozumitelnou komunikaci během doručování vnímáme jako zásadní krok k bezproblémovému předání objednávky zákazníkovi,“ dodává Jareš.

Kromě samotné personalizace zpráv v celém procesu je možné přes Foxdeli také vytvořit stránku pro sledování objednávek, a to s brandingem e-shopu, takže zákazník okamžitě pozná, jestli se dostal na správnou adresu. V administraci je pak možné vedle toho také tisknout přepravní štítky nebo zkontrolovat správnost adresy příjemce.

kfc-sanders

Přečtěte si takéSmažená křídla a virtuální luxus. KFC představilo omlazeného digitálního influencera SanderseSmažená křídla a virtuální luxus. KFC představilo omlazeného digitálního influencera Sanderse

Největší výhodu ovšem Martin Jareš vidí v podrobnějších datech o doručení, které využije samotný e-shop. Může totiž sledovat, zda si objednávku někdo již dlouho nevyzvedl, a pak zákazníka urgovat, nebo může prostřednictvím systému řešit zpětnou přepravu reklamované zásilky, a to bez tisku štítku. Celý nápad vznikl z potřeby stávajících zákazníků Balíkonoše a e-shopů obecně. Právě Balíkonoš má ostatně napojení na největší e-shopové platformy v Česku, Shoptet nebo Shopsys.

foxdeli-rozhrani

Rozhraní Foxdeli

Zákaznické podpory e-shopů dnes řeší problémy s doručením většinou až ve chvíli, kdy se z objednávky stane vratka. Důvodem je, že dosud neměly možnost těmto problémům předcházet, protože jim chyběly ucelené informace. Foxdeli zaměstnance podpory upozorní na všechny ‚problematické‘ zásilky automaticky, a to na základě řady parametrů, které si internetový prodejce může sám nastavit,“ říká k motivacím Jareš.

Služba je aktuálně teprve na začátku, mezi klienty ale již nyní patří například obchod se sportovními doplňky a oblečením Decathlon, e-shop s příslušenstvím na mobilní zařízení Epico nebo internetový obchod módní značky Pietro Filipi. Foxdeli aktuálně působí pouze v Česku, kde chce nabrat potřebnou trakci, a poté se začne poohlížet po okolních zahraničních trzích.