Uber po letech poprvé kompletně redesignuje svojí identitu a mění podobu aplikace
Když Uber přibližně v roce 2009 poprvé začal spřádat plány na totální změnu trhu, kterému dosud dominovaly jen taxislužby a nejrůznější, mnohdy zkorumpovaní, dopravci, nikdo ještě netušil, že se o několik let později stane nejen nejhodnotnějším startupem, ale zároveň u zákazníků jejich denně využívanou službou, která jim šetří jak čas, tak peníze.
Uber totiž za roky svého fungování získal neuvěřitelných 8,61 miliard dolarů od investorů a posunul svojí valuaci na úctyhodných 62 miliard dolarů. Po spuštění navazujích služeb, jako například UberEATS pro rozvoz jídel v určitých lokalitách nebo UberPOOL pro sdílení jízdného mezi uživateli a založení Uberu v Číně jako samostatné společnosti, se firma rozhodla udělat další zásadní krok kupředu.
Když si totiž uživatelé po včerejšku nainstalují novou verzi aplikace nebo se jen podívají na web, zjistí, že Uber už nevypadá zdaleka tak, jako dřív. Elegantní, černé provedení identity v kombinaci s tmavým ztvárněním webu vystřídaly hravé barvy, nejrůznější textury a ilustrace a kompletně nová identita, která dokresluje i aktualizovanou podobu aplikace – ta mimo jiné získala některá drobná vylepšení, ale základ zůstal stejný.
V souvislosti se změnou přímo Travis Kalanick, CEO Uberu, vydal na blogu článek, který popisuje důvod změny a ukazuje navazující využití nových grafických ilustrací. Základem pro nové logo a ikonu aplikace je prý inspirace v původní složce všeho, co je kolem nás – atomů, na které kdysi v minulém století navázaly bity, na kterých se nová grafika a vůbec celý technický základ Uberu veze.
Na první pohled je ale na webu a na všech obecných materiálech stále využit, sice nový, ale čistý font s vyvedením nápisu UBER. Jedním z důvodů pro všechny zásadní změny je fakt, že Uber v mnoha městech a v očích zákazníků začínal jako prémiový produkt, pro který jezdila většinou dražší vozidla, ve spojitosti s ještě vyšší cenou, než jiné alternativy dopravy.
Tomu je ale konec a tak si Uber chce začít se zákazníky hrát a ukazovat jim, že nejde jen o službu pro přepravu z bodu A do B, ale o opravdovou revoluci, která bude mít vliv na celou infrastrukturu měst.