Udělali jsme tlustou čáru za covidem, říká Oliver Dlouhý. Kiwi.com loni prodalo letenky za 50 miliard
Brněnský letenkový startup měl zprostředkovat rekordní počet rezervací. A navíc měl vykázat kladný výsledek hospodaření.
Brněnský vyhledávač letenek Kiwi.com za loňský rok prodal letenky za téměř padesát miliard korun – a podle vyjádření svého zakladatele Olivera Dlouhého také vykázal kladný výsledek hospodaření. Denně přitom uživatelé platformy udělají přes sto milionů vyhledávání a v průměru se prodá přes sedmdesát tisíc míst. Firma tak těží z rostoucího zájmu o cestování, které před pár lety, v pandemických dobách, trpělo.
Podle konsolidované výroční zprávy za rok 2022 prodalo Kiwi.com letenky celkem za 2,06 miliardy eur, v aktuálním přepočtu 48,8 miliardy korun. Samotné tržby společnosti pak dosáhly 243 milionů eur, tedy 5,8 miliardy korun. Výsledek hospodaření byl přitom záporný, kdy ztráta dosáhla 19,5 milionu eur, tedy zhruba 462 milionů korun.
Oliver Dlouhý ve vyjádření pro CzechCrunch ale doplnil, že Kiwi.com vykázalo zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) ve výši osm milionů eur, tedy 189 milionů korun. „S rekordním počtem rezervací a kladnou EBITDA byl rok 2022 rokem, kdy jsme udělali tlustou čáru za dopady covidu na naše podnikání a využili této silné pozice k investicím do naší společnosti,“ uvádí. V souvislosti s pandemií nicméně Kiwi.com čelilo i kritice od uživatelů, a to zejména kvůli nedostatečnému řešení refundací zrušených letů.