Usnadňují e-shopům marketing, reklamy naklikají za ně. Česká Tanganica získala milionovou investici
Mladá firma, která se stala vítězkou třetího běhu CzechCrunch Startup Academy, během posledního roku obchodníkům přinesla obrat 200 milionů korun.
Ulehčit marketing tak, že majiteli či manažerovi e-shopu stačí jeden klik a o všechno je postaráno. Takovou službu nabízí český startup Tanganica, jenž registruje již několik tisíc obchodníků a jen během loňského roku vyrostl čtyřnásobně. Aby svůj produkt dokázal vyvíjet rychleji a expandovat také do zahraničí, firma nyní získala investici v řádu milionů korun.
„Chceme, aby bylo nastavení marketingových kampaní tak jednoduché, že e-shop nebude potřebovat absolutně žádné zvláštní know-how nebo účty. Jednoduše přijde do aplikace, vyplní základní informace, dobije kredit a klikne na tlačítko ,Spustit‘. O vše už se postaráme my,“ vysvětlil již dříve zakladatel Tanganiky Filip Svárovský.
Ještě před rokem Tanganiku na automatizaci marketingu využívalo pět set e-shopů, nyní již podle Svárovského registrované uživatele počítá v tisících, z čehož by těch platících mělo být několik stovek. Cílem pro rok 2022 bylo pokořit dvacet milionů korun od klientů investovaných do reklamy. „Jen těsně se nám to nepodařilo,“ říká teď Svárovský. I tak prý loni šlo o čtyřnásobný růst.
Jak ale čtyřiadvacetiletý spoluzakladatel startupu doplňuje, během posledních dvanácti měsíců Tanganica svým klientům dokázala pomocí marketingových kampaní přinést obraty v celkové výši dvě stě milionů korun. „Nyní během léta je obecně v e-commerce slabší sezona, zároveň je trh v útlumu. Segment malých a středních e-shopů, na které se zaměřujeme, ale pořád dokáže růst,“ doplňuje Svárovský s odvoláním na statistiky společnosti Shoptet, podle nichž právě tento segment dokázal v letošním roce pořád růst.
Přihlaste se!
Tanganica byla účastníkem naší startupové akademie, do které se můžete se svou firmou přihlásit i vy! Do 31. října jsou pro vás otevřeny přihlášky do kola Rise pro začínající startupy. Více informací naleznete zde.
V dalším rozvoji Tanganiku podpoří také nový investor. Novira Capital úspěšného startupisty Vítka Vrby do startupu v rámci takzvaného pre-seed kola vkládá jednotky milionů korun. „Nejde jen o peníze, ale hlavně o know-how. Vítek se aktivně zapojuje a sdílí s námi své zkušenosti, které nasbíral během toho, jak budoval Webnode,“ říká Svárovský.
„Vášeň zakladatele, jeho jasná vize a v neposlední řadě skvělý produkt nás přesvědčily, že Filip a jeho Tanganica jsou na správné cestě a rádi jej na ní investičně podpoříme v dalším růstu,“ komentuje investici Vrba, jenž stál za exitovaným startupem Webnode a přes fond Novira Capital podpořil například Reservio, Smartsupp nebo nedávno prodaný Smartlook.