Úspěšný alkoholový byznys herce Dwayna Johnsona. Do jeho tequily Teremana investuje tvůrce likéru Jägermeister
Byl milovníkem tequily dlouhé roky. A měl štěstí – na trhu je totiž tolik značek tequily, že si snad všichni najdou svou oblíbenou. Řeč je o americkém herci Dwaynu Johnsonovi, kterému nikdo neřekne jinak než The Rock. Stále ale v segmentu prémiových destilátů viděl mezeru, kterou chtěl zaplnit. Proto se do této lihem nasáklé oblasti vydal se svou vlastní tequilou, se kterou dokázal oslovit i takového giganta, jako je Jägermeister.
Dwayne „The Rock“ Johnson je známý hlavně pro své herecké výkony v řadě úspěšných filmů. Ať už jde o sérii Rychle a zběsile, nové díly Jumanji nebo třeba Red Notice, který zbořil Netflix. Na place však není neustále, a proto má i pár bočních byznysů. Vedle například produkční společnosti Seven Bucks koketuje v posledních letech i se svou vlastní značkou tequily Teremana, kterou spoluzaložil v březnu roku 2020. A hned se jí začalo dařit.
Za první rok na trhu se jí prodalo více než 300 tisíc krabic, respektive přes 3,6 milionu lahví, a to jen v Severní Americe a Mexiku, kde je oficiálně dostupná. V roce 2021 pak Teremana překonala hranici 600 tisíc prodaných krabic, tedy přes 7,2 milionu lahví, a stala se jednou z nejúspěšnějších lihovin, pod kterou je podepsaný hollywoodský herec (v alkoholovém byznysu totiž podniká více hereckých hvězd). A vlastně ani nevadilo, že začínala v těch nejkrizovějších měsících.
Z mexického městečka po zájem Jägermeisteru
Dwayne Johnson plánoval výrobu vlastní tequily už nějakou dobu. Nakonec s jejím vydáním zamířil na březen roku 2020, tedy na začátek koronavirové pandemie. S nejistou dobou si ale slavný herec hlavu nelámal – zkrátka chtěl na trh dostat značku, na které pracoval s malou destilérkou v mexickém státě Jalisco, domovem pravé tequily. A přizpůsobil tomu i marketing.
Namísto velké kampaně, kterou měl jeho tým naplánovanou, vsadil na propagaci na svých sociálních sítích. „Zpočátku jsem nechtěl, aby Teremana působila příliš komerčně – v té době jsem cítil, že to spotřebitelé nechtějí. Proto jsem začal s fanoušky každé úterý otevírat lahve živě na Instagramu, kde jsem si s nimi i připíjel,“ říká Johnson v rozhovoru pro magazín Rolling Stone.
Méně nákladná, zato osobnější propagace zafungovala – a Teremana začala být v kurzu. Nejprve dorazily odrůdy Blanco a Reposado, později se k nim přidal druh Añejo, který zpravidla zraje v sudech déle než jeden rok a má sytější barvu i chuť. Všechny tři typy se následně dostaly do obchodů i na několik alkoholových e-shopů, což prodeje v nepříliš ideální době podpořilo.
„Svá očekávání jsem měl pod kontrolou, protože jsem si na základě zkušeností z jiných podniků, v nichž jsem působil, uvědomoval, že když na lidi dolehnou těžké časy, spotřebitelé chtějí to, co jim vyhovuje. Lidé chtějí to, co znají, co mají rádi. A když přijdou těžké časy, není mnoho lidí, kteří by chtěli zkoušet nové věci,“ vzpomíná Johnson.
Během úvodního roku se nakonec prodalo přes 300 tisíc krabic s lahvemi o objemu 750 mililitrů, v následujícím roce šlo už o více než dvojnásobné množství. Při průměrné ceně 30 dolarů za lahev se tak v roce 2021 prodalo množství s hodnotou přes 18 milionů dolarů, což byl podle Johnsonových slov nevídaný úspěch. A nyní se může připravit na další velkou byznysovou kapitolu.