V Brně se slaví. Skinners ovládli Kickstarter a na nové ponožkoboty získali bezmála 24 milionů korun

Petr Procházka, spoluzakladatel a šéf Skinners

Foto: Skinners

„S koncem kampaně nelze jen bouchnout šáňo, nese to s sebou i pár dalších povinností. Teď už si ale připíjíme,“ hlásil mi včera v jedenáct večer Petr Procházka na otázku, zda ho neruším. Zastihl jsem ho v době, kdy se svým týmem oslavoval velký úspěch. Skinners totiž uzavřeli rekordní kampaň na Kickstarteru, prostřednictvím které dokázali na novou generaci ponožkobot vysbírat bezmála 24 milionů korun.

O tom, že brněnská firma pod Procházkovým vedením znovu využije síly crowdfundingu, jsme psali už v říjnu. Skinners vyrazili na Kickstarter s cílem nabrat alespoň 40 tisíc dolarů na vývoj nových, upravených ponožkobot. Takových, které by vypadaly skoro totožně jako původní generace, akorát by lépe odváděly vlhkost a byly o něco odolnější. Tyto návrhy ostatně vycházely i ze zpětné vazby zákazníků první verze.

Protože takzvané skinnersky mají uživatele po celém světě, očekávalo se, že minimálních 40 tisíc dolarů tvůrci překonají. Už za úvodních šest hodin od spuštění kampaně měli tuto hranici jistou a věřili, že to dotáhnou alespoň na částku 654 tisíc dolarů, na které se zastavila původní kampaň. I to ovšem byla příliš nízká meta, když jim nakonec fanoušci poslali přesně 1 096 205 dolarů.

skinners-6

Skinners uvádí novou generaci svých ponožkobot

Foto: Skinners

„Hvězdy nám přály a nakonec jsme těch dolarů vybrali o něco víc. Velmi si cením toho, že jsme se na Kickstarteru zařadili do tzv. million dollar clubu, jelikož vybrat sedmimístnou částku se podaří jen asi 0,1 procenta všech spuštěných kampaní,“ dodává pro CzechCrunch šéf firmy Petr Procházka, který původně první prototyp ponožkobot vyrobil pro svého kamaráda, jenž si poranil nohu a nemohl chodit v klasické obuvi.

S takto úspěšnou kampaní se navíc Skinners zařadili na druhé místo v žebříčku českých společností, které na Kickstarteru vybraly nejvíce peněz. Hned pod herní studio Warhorse Studios, jež slavný crowdfundingový portál ovládlo před šesti lety se hrou Kingdom Come: Deliverance. Na ní se vybralo zhruba 1,1 milionu liber, což bylo tehdy přibližně 36 milionů korun.

„Je skvělé, že firma získá vlastní kapitál na další růst a tým se může plně soustředit na tvorbu nových produktů, které na trhu chybí, nebo potřebují inovovat. To, že jsme během 45 dnů utržili od 13 tisíc zákazníků po celém světě přes milion dolarů na produkt, který fyzicky neviděli, je skvělý argument pro získávání nových distribučních partnerů či investorů,“ chválí si Procházka.

Skinners tak možná ještě v těchto hodinách oslavují a připravují se na to, jak v přepočtu 23,8 milionu korun z Kickstarteru dále použijí. Ačkoliv jsou upravené ponožkoboty alfou a omegou, nechtějí se zastavovat pouze u nich. „Vybrané peníze nepůjdou jen na vývoj skinnersek, ale i na další věci, které zatím nechci prozrazovat. Zároveň budeme chtít doplnit tým o nové tváře,“ říká jejich šéf.

I když kampaň na Kickstarteru skončila, Skinners stále běží na další podobné platformě – Indiegogo. Aplikovali totiž stejný princip jako u první crowdfundingové akce, která jim dohromady na obou službách vynesla zhruba 2,2 milionu dolarů. Jednoduše tam „nabídku“ po skončení Kickstarteru přesunuli a dali lidem možnost si je nadále pořizovat. Tím se budou načítat i peníze. Podle Procházky jde o záležitost, jež potrvá pár měsíců.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.