V Glami loni zaváděli práci z domova jen na chvíli. Teď půlka zaměstnanců chodí do kanceláře dva dny v týdnu

Petra FritschPetra Fritsch

tomas-hodbod-glami2-min

Foto: Glami

Tomáš Hodboď, spoluzakladatel a CEO Glami

0Zobrazit komentáře

Pandemie dala možnost urychlit trend práce z domova, práce na dálku a obecně flexibilnější nastavení pracovní doby. Mnoho firem si z minulých dvou let odnáší uvolnění striktních pravidel, změny v měření výkonu zaměstnanců nebo způsobu komunikace v týmu. Že se takový přerod může odehrát i ve firmě, kde byla před lockdownem práce z domova raritní záležitostí, dokazuje český vyhledávač oblečení Glami.

Ačkoliv má Glami distribuované týmy na různých místech, lidé se před koronavirovou pandemií scházeli každý den ve svých lokálních kancelářích. Změna nastala ve chvíli, když se na jaře 2020 příliš nevědělo, co bude následovat. Šéf Glami Tomáš Hodboď se k situaci postavil čelem a kanceláře zavřel ještě předtím, než to nařídila vláda. To ale ještě netušil, že se jeho zaměstnanci do předchozího standardního režimu už nevrátí.

Při úplně prvním vyhlášení hromadného home office ve firmě, což bylo v půlce března 2020, jsme neočekávali, že bychom v tomto režimu zůstali déle než rok. Proto nás ani nenapadla myšlenka, že bychom možnost práce z domova udržovali dlouhodobě,“ komentuje pro CzechCrunch Gabriela Teplá, happiness manažerka Glami, a dodává, že se během pandemie spousta zahraničních kolegů a kolegyň vrátilo do zemí, odkud pochází.

Pro hlavní pražské kanceláře i liberecký vývojový tým nakonec Glami zavedlo hybridní režim práce. V rámci takzvaných Tuesdays & Thursdays zaměstnanci docházejí do práce jen v úterý a ve čtvrtek, přičemž ostatní dny mohou pracovat odkudkoliv. „Po prvním lockdownu jsme zvažovali, jakým způsobem se znovu začít potkávat osobně a ne jen přes obrazovku. A dva dny v týdnu nám přišly jako dobrý kompromis,“ popisuje Teplá.

Možnost chodit do práce jen v úterý a ve čtvrtek prý v Glami využívá přibližně polovina zaměstnanců. Dohromady jich firma zaměstnává přes 80. Pravidla pro práci ani speciální měřitelné metriky přitom během režimu Tuesdays & Thursdays v Glami nezavedli, ostatně ani výběr konkrétních dnů, kdy všichni musí být v kanceláři, dle vyjádření firmy nevychází z žádných podrobných dat. Volilo se prý i díky dvěma „téčkům“ v anglických názvech dnů, z čehož pochází označení Glami T’s.

Při zavádění nového pracovního režimu se v Glami snaží především bedlivě naslouchat svým zaměstnancům, mimo jiné v rámci obecného měření spokojenosti. „Řídili jsme se podle individuální spokojenosti zaměstnanců. To je pro nás stěžejní i v ostatních větších rozhodnutí – vše se snažíme lidem vysvětlit tak, aby to bylo co nejjasnější a jasně jsme jim vysvětlili, proč jsme k takovému kroku přistoupili,“ doplňuje Teplá.

Trend flexibilnějšího pracovního režimu je viditelný napříč celým světem i v České republice. Hybridní model nasadili v Googlu i v Komerční bance, čtyřdenní pracovní týden už delší dobu praktikuje společnost Buffer, prodloužený víkend se v produktivitě osvědčil také Microsoftu a se zkrácenou pracovní dobou se experimentuje i napříč českými firmami.

Znáte takovou firmu, kde mají zavedený podobný koncept práce? Dejte nám vědět na petra@czechcrunch.cz.

GLAMI

Po úspěšném vybudování a prodeji srovnávače cen Heuréky, založili v…

Klíčoví lidé

tomas-hodbiod

Tomáš Hodboď

Co-founder

Rubriku Startupy podporujíjt-retina

GLAMI

Po úspěšném vybudování a prodeji srovnávače cen Heuréky, založili v…

Klíčoví lidé

tomas-hodbiod

Tomáš Hodboď

Co-founder