V Hongkongu se otevřela první česká značková prodejna. Moser chce v Asii i další dva obchody
První značkový obchod z Česka se usídlil v obchodním domě SOGO Kai Tak společně s německou porcelánkou Meissen. Koupit tu lze i sběratelské kousky.
Je možné tu koupit třeba český alkohol. Poté, co vláda v Hongkongu zrušila v roce 2008 dovozní cla, si místní oblíbili především česká vína, ale i slivovici, hruškovici nebo absint. Koupit tu lze také pivo z Plzeňského prazdroje nebo Budvar. Samostatný obchod tu ale nikdo z nich nemá. První českou značkovou prodejnu v Hongkongu nakonec otevřela úplně jiná firma: sklářská společnost Moser.
Dalo by se tak říct, že český alkohol se tu bude konečně pít z českého skla. V Asii ale mají největší úspěch sběratelské kusy a o Hongkongu to platí jakbysmet. „Poptávka je především po limitovaných edicích, které spojují uměleckou hodnotu s exkluzivitou. Obzvlášť oblíbené jsou rytiny se zvířecími motivy, které jsou v Asii vyhledávané pro svou symboliku,“ popisuje pro CzechCrunch generální ředitel Moseru Martin Dvořák.
První značkový obchod z Česka se tu usídlil v obchodním domě SOGO Kai Tak společně s německou porcelánkou Meissen. Jde o moderní koncept nákupního centra, které vzniklo v oblasti bývalého mezinárodního letiště. Otevřelo se přitom teprve loni na podzim. Přípravy na prodejnu zabraly Moseru asi rok.
Obchod má rozlohu šedesát metrů čtverečních, které si Moser spolu s míšeňskou porcelánkou rozložil půl na půl. Nabídka sklárny zahrnuje limitované nápojové sety, sběratelská díla a umělecké rytiny. Podíleli se na nich mistři rytci Tomáš Lesser, Vlastimil Selinger a Vladimír Skála.
Moser vyhodnotil obchodní dům jako ideální místo pro vstup značky na hongkongský trh. Ten je přitom podle společnosti klíčový pro další expanzi do Asie. Ne, že by snad Moser v Asii jinak zastoupený nebyl, české sklo je možné vidět v obchodech v Číně, na Tchaj-wanu, ve Vietnamu i v Japonsku. Nově se rozvíjí také spolupráce v Singapuru.
„Otevřením prodejny v Hongkongu posilujeme přítomnost značky v místě, kde je české sklářství a jeho tradiční ruční výroba oceňována,“ dodává Dvořák s tím, že v plánu je v expanzi pokračovat. Zároveň firma chce rozvíjet i svoje tradiční trhy v Evropě, USA nebo na Blízkém východě. S novými prodejnami ale směřuje právě do Asie, tam chce do konce roku otevřít ještě dvě další.
„Otevírá nám to nové obchodní možnosti a posiluje naši pozici na mezinárodní scéně. Prodejna cílí zejména na silnou komunitu sběratelů, kteří oceňují jedinečnost a mistrovské řemeslo nejvyšší možné kvality. Moser nemá jen běžné zákazníky, ale především zákazníky sběratele,“ dodává Dvořák.