V mrakodrapu nad Brnem čarují datoví kouzelníci z intecs pro Marks & Spencer, Dr. Max i Notino
Firma patří k předním odborníkům na datovou analytiku v cloudu a Microsoft Power BI. Má pět desítek zaměstnanců a cílí na tržby přes 70 milionů korun.
Radim Hampel a Luboš Bednář jsou nadšení ajťáci, kteří se netají tím, že mají rádi čísla a dokážou hovořit o databázových programech jako o adrenalinovém zážitku. Skvěle se doplňují, přesto jsou každý úplně jiný, téměř jako čínská filosofie jin a jang. Právě díky sehrané spolupráci se jim ale podařilo v Brně vybudovat silnou vývojářskou společnost intecs, která aktuálně zaměstnává pět desítek lidí, v příštím roce cílí na tržby přes 100 milionů korun a meziročně roste o 40 procent. Mezi její klienty patří podniky jako Dr. Max, Marks & Spencer nebo Notino.
Dr.Max už dávno není jen největší lékárenská síť ve střední a východní Evropě, ale také digitální továrna, která denně vyprodukuje ohromné množství dat. Jak v e-shopu, tak ve více než dvou tisících kamenných pobočkách. A když před dvěma lety Dr. Max hledal někoho, kdo by pomohl v prostředí Microsoft Power BI vytvořit reportingový systém pro tisíce aktivních uživatelů, obrátil se právě na experty z intecs.
„Byla to hodně náročná zakázka, bylo třeba konsolidovat data z osmi trhů, museli jsme také proškolit týmy analytiků a pomoct jim vytvořit komplexní datové modely,“ říká šestatřicetiletý Bednář s tím, že nyní jsou lékárny ze skupiny Penta největším klientem firmy. Hned ovšem dodává: „Zakládáme si ale na rozmanitosti, nechceme být závislí jen na pár velkých zákaznících. Celkem máme stovku klientů, drtivá většina z nich se k nám opakovaně vrací a zůstává s námi.“
To ostatně platí i pro dvojici historicky prvních klientů Marks & Spencer a Notino, kteří jsou úzce spjatí i se vznikem intecs. Britská oděvní značka, respektive její česká filiálka byla prvním významným klientem Radima Hampela, který firmu, tehdy ještě jako Intelligent Technologies, v roce 2007 zakládal. Luboš Bednář zase pracoval tou dobou jako externí datový konzultant pro internetový obchod s kosmetikou, původně známý jako Parfums.cz. „Sháněl jsem někoho k sobě, už jsem všechno sám nestíhal,“ směje se třiačtyřicetiletý Hampel. Seznámili se přes doporučení, až dodatečně zjistili, že v minulosti oba pracovali ve stejné firmě IPS, jen každý v jiné době.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.