Ve 27 letech si žije splněný sen. Johaness Larsson cestuje po světě a při tom buduje finanční platformu Financer
Johannes Larsson je ukázkovým příkladem noční můry všech rodičů, kteří vidí ve svém dítěti budoucího lékaře či právníka, a naopak splněným snem mladých lidí toužících po svobodě na cestách a velkém podnikatelském úspěchu. Je mu teprve 27 let, škola ho nikdy moc nebavila, a proto se rozhodl poznat svět a přitom rozjet úspěšný online byznys, který nyní přichází i do České republiky.
Johannesovi bylo 15 let a poslední, co jej zajímalo, bylo studium. Mnohem více ho lákalo poznávat svět. Než však začal objevovat ten reálný, pustil se do prozkoumávání online marketingu, kterému se začal věnovat stále intenzivněji. Jakmile pak dosáhl na dostatečný denní příjem, začaly se v něm objevovat pocity pochybnosti.
Má ještě smysl absolvovat další roky studia, když se mi tolik daří v podnikání? Larsson navíc neviděl ve svých studiích příliš velký potenciál, a proto se rozhodl nenaplnit očekávání svého okolí a vydal se svou vlastní cestou. Akademickou dráhu pověsil na hřebík, sbalil si batoh a začal cestovat. Přitom se pustil do budování projektu nezávislého na místě, vedení i zaměstnancích, který by mu zajistil stálý příjem. V online marketingu už to ale nebylo.
V roce 2016 tak vznikl projekt s názvem Financer.com, který srovnává množství finančních produktů, respektive nejlepší nabídky pojištění, spotřebitelských úvěrů, kreditních karet nebo spořících účtů. „Náš nástroj porovnává všechna data a představuje uživateli nejlepší možnosti – pokud si uživatel jednu z nabídek vybere, dostaneme nějakou provizi,“ popsal Larsson, jak začal jeho projekt vydělávat peníze, v rozhovoru pro Business Insider.
Dnes již není Financer.com pouze záležitostí kluka v houpací síti na některém z indonéských ostrovů. Larssonův tým v současné době tvoří 42 lidí, kteří zajišťují chod webového portálu ve více než 26 zemích, včetně České republiky. Zde portál spolupracuje s téměř 80 společnostmi, mezi nimiž jsou také například Zonky, Zaplo nebo Credito.
V principu vše funguje poměrně jednoduše. Vyberete si kategorii, ve které chcete porovnávat nabídky, ať už jde o půjčky, pojištění či jinou oblast, a v té pak už jen porovnáváte jednotlivé ceny. Na ty jsou napojeny všechny základní informace, stejně jako hodnocení dalších uživatelů či z veřejných služeb, což pomůže odrovnat potenciálně nevýhodné nabídky.
Vraťme se však zpět k Larssonovi. I přesto, že má jeho tým několik desítek zaměstnanců a jeho služba se výrazně rozrostla, Johannes se stále většinu času věnuje cestování a objevuje nové lokality, které ještě nenavštívil. Financovat svou zálibu pro něj již není problém, protože jen za minulý rok vykázal jeho Financer tržby kolem 2 milionů dolarů, tedy zhruba 47 milionů korun.
„Naše podnikání se nespoléhá na třetí strany ani na to, abych museli být pro generování výnosů aktivní. Strávili jsme spoustu času, abychom zajistili, že při provozu podniku nedochází k neefektivnosti a že celý proces bude fungovat bez našeho zasahování,“ vysvětlil Larsson a dodal: „Od chvíle, kdy je vše online, nepředstavují rozdílné lokace překážku.“
TOP PRACOVNÍ NABÍDKY
Více na CzechCrunch JobsFungování Financeru je tak zářnou ukázkou pozvolného rozpadu okovů zaběhlého modelu centralizace zaměstnanců na jednom místě, který může být v některých případech nahrazen modelem virtuální kanceláře, do níž mohou zaměstnanci docházet odkudkoliv na světě. Stačí jen využívat vhodné nástroje, jako je například Slack, Zoom a jim podobné – ty využívá i Larssonův tým pro interní a obchodní komunikaci.
Neznamená to však, že by měl tým nulový kontakt. Financer pro své zaměstnance pořádá pravidelné několikatýdenní meetingy v exotických destinacích. Ty nefungují pouze jako pracovní schůzky, ale zaměstnanci si mají během nich co nejvíce odpočinout a také se upevňují jejich vzájemné vztahy, například při čištění pláží od odpadu.
K fungování celého podniku navíc přispívá i model chodu společnosti, ve kterém nadřízení najímají zaměstnance s podnikavým duchem, jež sami jednají jako podnikatelé. Podle Larssona pomáhá tento model k rychlejšímu růstu a vývoji firmy, protože každý zaměstnanec chce odevzdat to nejlepší. Larsson je přesvědčen, že do budoucna bude tento model zavádět stále větší počet společností.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.