Velký zelený plán. Microsoft chce být za deset let uhlíkově neutrální a zamést svou špinavou stopu od roku 1975
Stát se uhlíkově neutrální je velká výzva, kterou si položila řada společností. Jmenovitě například Amazon, FlixBus, IKEA, a nově také technologický gigant Microsoft. Ten chce uhlíkové neutrality dosáhnout do roku 2030 a do roku 2050 chce z přírody odstranit veškerou uhlíkovou stopu, kterou v ní zanechal od svého založení v roce 1975.
Právě tím se Microsoft odlišuje od ostatních společností, které si taktéž daly za cíl dosáhnout dříve či později uhlíkové neutrality. Tyto společnosti totiž většinou pracují s aktuální uhlíkovou stopou, kterou chtějí omezit na nulu, ale neohlížejí se za emisemi, které vyprodukovaly do té doby.
Mezi společnosti, kterým se již podařilo uhlíkové „neutrality“ dosáhnout, patří třeba přepravní letecká společnost EasyJet, která emise svých letadel řeší formou kompenzací. A pak tu jsou společnosti, které se na splnění tohoto cíle teprve připravují. Mez nimi například Amazon Jeffa Bezose, který chce tohoto cíle dosáhnout do roku 2040 především provozem elektromobilů.
Elektrické a vodíkové dopravní prostředky chce pro svou bezemisní činnost využívat také FlixBus, který si cíl stát se uhlíkově neutrální vytyčil na rok 2030. A ve stejném roce chce toho samého dosáhnout i motoristická show Formule 1. Nejenže emise nebudou produkovat samotné závodní monoposty, ale pořadatelé chtějí dosáhnout uhlíkové neutrality i u veškerých provozních operací, jako je transport týmů a techniky i jednotlivých akcí pořádaných v rámci celé soutěže.