Vesmírné satelity, poutavější pohádky i digitalizace stavebnictví. Deset startupů zabojuje o titul vycházející hvězdy
Dvojice stojící za startupem Spacematic (vlevo) a aplikace českých Readmio
Deset nadějných mladých českých firem se již tento čtvrtek utká o titul nastupující startupové hvězdy. Svůj byznys budou představovat během online přenosu před zástupci investorů, korporátů, médií i široké veřejnosti v rámci druhého ročníku vánoční soutěže Startup Challenge 2020, kterou organizuje agentura CzechInvest a CzechCrunch je hlavním mediálním partnerem.
Porota složená ze zástupců CzechInvestu, Twista nebo Zásilkovny bude hodnotit deset startupů, které se do užšího výběru dostaly z celkově osmdesáti přihlášených. Každý ze startupů se představí tříminutovým pitchem, přičemž porota bude mít následně dvě minuty na své otázky.
O titul se konkrétně utká například aplikace Readmio, která je postavená na vydávání tematických zvuků během předčítání pohádek dětem, startup Spacemanic, jenž do vesmíru posílá z Česka malé satelity, nebo aplikace digitalizující stavebnictví Vím o všem. Mezi dalšími zástupci jsou Dronetag, Flowerchecker, Pointee, Ullmanna, VisionCraft, Promethist.AI a 24 Vision System.
Vítěze soutěže však v letošním ročníku nevybírají jen porotci. Do hlasování se může zapojit také veřejnost, která rozhoduje o „miláčkovi publika“ pomocí hlasování na Facebooku. Online přenos, jenž bude dostupný zde, povede Michaela Casková a vedle zmiňovaných startupů se představí i další absolventi programů CzechInvestu jako například David Miklas, který se věnuje vývoji luxusní elektrické lodi.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsLoňským vítězem soutěže, která se konala v pražském Royal Theatre, se stal startup MapTiler. Češi v něm vyvíjejí konkurenci Google Mapám, kterou každý měsíc využije více než 200 milionů lidí. Za letošní rok se startup podle vyjádření rozrostl o třetinu.
„Do soutěže CzechInvest Startup Challenge 2020 jsme vybírali ze skoro 80 startupů z různých oblastí. Všechny, které jsme nakonec nominovali, spojuje jejich globální a růstový potenciál,“ popisuje ředitelka Divize startupů a inovativních malých a středních podniků Markéta Přenosilová.
Dle jejích slov za posledních téměř deset let, co agentura mladé a inovativní podnikatele podporuje, česká startupová scéna výrazně narostla a mění se také oblasti, na které se startupy zaměřují. Dříve totiž tvořily 90 procent informační a komunikační technologie (ICT), zejména software, weby nebo e-commerce.
„Dnes představují tyto startupy asi sedmdesát procent a přibyly takové, které se zabývají náročnějšími technologiemi jako je internet věcí (IoT), mobilita nebo zdravotnictví,“ doplňuje Markéta Přenosilová.